۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

مبلغین کودتا در دانشگاهها اهداف حساب شده ای را پیگیری می کنند

مبلغین کودتا در دانشگاهها اهداف حساب شده ای را پیگیری می کنند

نکته مهم: با توجه به فیلتر شدن اکثر سایتهای اطلاع رسانی، لطفاً این ایمیل را به دیگران نیز فوروارد کنید تا بار دیگر کودتا گران را در اجرای کودتای رسانه ای، ناکام بگذاریم. قبل از ارسال کلیه ایمیلهای قبلی را پاک کنید.

 

موج سبز: سوالی که پس از خواندن این مطالب به ذهن می‌رسد این است که آیا مناظره با کودتا چین در صحن دانشگاه فایده‌ای هم دارد؟

بر گرفته از:

 http://mirhoseinmusavi.wordpress.com

همه می دانیم هر اتفاقی ، هر طی مسیری مدیریت می خواهد .مدیریت لزوما نباید از فردی دیگر یا گروهی دیگر باشد و هم چنین خودآگاهی به خواستها و موانع از اولین قدمهای یک مدیریت خوب است . این امر می تواند به گونه ای فردی باشد ، در مرحله بعد گروههای کوچکتر را در بر بگیرد و از این طریق سلسله وار جامعه ای روشن و آگاه و مدیر و مدبر را پایه گزاری کند که ضمن حفظ مدیران بر تر یا پیشرو ،حمایت و کمک به آنان از نبود و حذف رهبریت خود دچار واهمه نشود یا از این نقطه آسیب پذیر ، نباشد. چنین جامعه ایست که هر فرد درجای خود می تواند رهبر باشد .

 اکنون ما رهگذران راه سبز امیدیم و مثل هر رهروی دوست داریم به مقصدمان سریعتر برسیم  . راه سبز امید هم همینگونه است .  مدیریت آن در دست همه ما سبز هاست. و باید باشد .این تجربه ایست که انقلاب اسلامی به ما داد ما نقاط مثبت و منفی این انقلاب را در دهه سوم آن خوب درک کرده ایم و اکنون باید به دنبال درمان بیماریهای گریبانگیر ایران عزیزمان باشیم .

ما از پیشروان این جنبش موسوی ،خاتمی و کروبی حمایت می کنیم . به امنیت آنان حساسیم و باید هم حساس باشیم .آنها مسیری که ما می خواستیم را برایمان واضح تر کردند . مردانه کار راشروع کردند و ادامه هم می دهند . آن سه عزیز خطرات را به جان خریده اند .

اما ما چه کنیم ؟ غیر از حمایت و مراقبت چه کارهای اساسی دیگری می شود کرد ؟ هوشیاری و اطلاع رسانی قطعا بر مدیریت جریان ما تاثیر مهمی خواهد داشت . طبیعیست که دانشجویان بیش از همه در این مهم نقش دارند چون1- در مرکز اطلاعات و خبر یعنی دانشگاهها هستند2 – جوانندو فراغ خاطر بیشتری دارند3 – خلاقند 4- انگیزه بیشتر برای ساخت آینده بهتر دارند 5- دسترسی و آگاهی بیشتری به دستاوردهای روز علمی جهان دارند (علوم تجربی و علوم انسانی و تکنولوژی) 6- امکان تضارب آراء برای آنان فراهم است .7- از دیرباز و به رسم تمام رهپویان علمی ظلم ناپذیر و ظالم ستیزند.

 یک نگاه به حجم فعالیتها و مبلغینی که دولت کودتا این چند ماه به دانشگاهها فرستاده است ،  برای ما روشن می کند که این دولت ضعیف و ناتوان و بی پشتوانه تا چه اندازه از دانشگاهها می هراسد. مبلغین کودتا که جوابها و واکنشهای حساب شده و از پیش تعیین شده ای در برابر خشم و هیجانهای دانشجویی نشان می دهند . چه رسایی ، چه صفارو چه ازغدی وچه صفوی و جعفری و حداد و… چه هرکس دیگر همه به دنبال اهدافی مشخصند . این هم بخشی از آن کودتای حساب شده ایست که مدتهای مدیدی بر روی آن کارشده است .وآن سرگرم کردن دانشجویان به محدوده سالنهای سخنرانی و سخنرانان مبلغین 2- تخلیه انرژی دانشجویان.3- تحقیر و تمسخرو تضعیف دانشجویان 4- تجمع نیروهای هوچی گر خود 5- مدیریت هیجانات دانشجویی و مبارزات دانشجویی با تخلیه انرژی های خشمگین نهفته در دانشگاهها و بیان ضعفهای دولت اصلاحات 6- قوی ،امیدوار و حق به جانب نشان دادن خود 7 احساساتی نشان دادن و تاکید بر عدم تعقل و یا قانون گریزی در دانشجویان با برهم زدن جو سخنرانیها و خشمگین کردن دانشجویان در حالی که خود به گونه ای حساب شده ،آرام و صبور در جمع حاضر می شوند .8 توجیه علت رفتارهای غیر اخلاقی خود در روند انتخابات تاکنون

اینکه در جواب شعارهای دانشجویی پاسخهایی عموما سرد و بی اعتنا و یا بی ادبانه می دهند.  فلفل را می خورند وآب را سر می کشند.  کفش پرتاب شده را بالا می گیرند  . یا در جواب شعار وزیر ارشاد ما ننگ ما ، مساله اتهام های خود ساخته به مهاجرانی را پیش می کشند یا در جواب به شعار بسیجی واقعی همت بود و باکری مارا به مرده پرستی متهم میکنند ، به همین دلیل است . اینجاست که دانشجوی خلاق و با فکر باید دو کار را انجام دهد .

1- پیشینه اصلاحات را خوب بداند و مطالعه کند و این دانستن شامل هم سیر تاریخی آن هم چرایی آن هم موانعی از جمله اتهام ها و دروغگویی ها و سنگ تراشیهای گروه مقابل باشد و حتی نقاط ضعف دو طرف را هم خوب بشناسد . یک جریان عقل گرا چشم و گوش بسته نمی خروشد و باید در جواب اتهامات و رفتارها مبلغین این گروه بی بهره از ادب و فرهنگ ضمن نقد به اشتباهات پیشینیان ، بلد باشد تا نقاط مثبت را بزرگ کرده و بر روی آن با قدرت و از موضع برتر مانور دهد .و مستدلانه بی آنکه زمام امورش را به عصبانیت به جای خود دهد ،درکمال خونسردی اشتباهات و ضعفهای متقلبین را با تاکیدی بیشتر آشکار کند . این طبیعیست که در میان همه جوش و خروش دانشجویی باید از میان هر جمع افرادی که خوبتر صحبت می کنند و توانایی کنترل عواطف مجروح شده خود را دارند پیش قدم شوند و در تمامی این جلسات آماده مقابله مودبانه و معقولانه و کلامی با مواردی چون اتهامات به مهاجرانی باشند( دیگر برای ما روشن شده است که هرکسی که بازداشتگاه این گروه دچار می شود تحت فشار برای پذیرفتن فساد اخلاقی یا فساد سیاسی و جاسوسی یا فساد مالی خواهد بود و برای کسانی که چنین تقلب بی بدیلی در امر انتخابات کرده اند ،خون هم ریخته اند ، پرونده سازی های غیر اخلاقی امر بسیار راحتی در حد نوشیدن یک جرعه آب خواهد بود) 2-دانشجویان باید چنان سیال باشند که در هر جلسه شعارهای تازه ای ارائه دهند که کودتا چیان نتوانند پاسخ های از پیش تعیین شده خود را برای این شعارها بیان کنند .

این بخش از کار هم باید توسط آن بخش از جوانانی به عهده گرفته شود که خلاقیت ادیبانه داشته و توانایی تغییر شعارهارا همراه با تحولات خواستهای دانشجویان داشته باشند . افرادی که خوب شخصیت سخنرانان را مورد دقت قرار داده وضعفهای آنان را می دانند بر روی شعار ها خود تحقیق و کار کرده اند . اهمیت این شعارها بسیار بالاست چون هم آینده ما را تاحدود زیادی تعیین می کند و هم به مرزهای کودتاچیان حمله می کند و هم رسانه ای برای اطلاع رسانی آنهم در شرایط عدم دسترسی ما به رسانه های عمومیند. بخشی از شعارها حتی می تواند و به تحریک عواطف و احساسات انسانی نیز معطوف باشند.

 این بدان معناست که گروهی توانا لازم است که در هر دانشگاهی شعارهایی روان ،سلیس ادیبانه و با شناختی روانشناسانه از سخنرانهای کودتاچی و طرفدارانشان خلق کند و پاسخهای احتمالی آن را هم کارشناسانه بیابد . ضمن اینکه همه گروه های معترض باید متوجه باشند که دانشگاه بخشی از جامعه ایست که به شرایط امروز نقد دارد و تمرکز تمام انرژی ها معترض در یک نقطه و عدم استفاده از آن در فضاهای دیگر موجب خوشحالی برنامه ریزان و سردرگمی و دلسردی اقشار دیگر خواهد شد.

 


 
پایان متن
گروه خبری دانشجویی موج سبز
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر