۱۳۸۸ آذر ۱, یکشنبه

اعتصاب سراسری دانشجويان در دانشگاه شيراز

 

    اعتصاب سراسری دانشجويان در دانشگاه شيراز

     

    با بازداشت تعداد زيادی از دانشجويان دانشگاه شيراز توسط اداره ی اطلاعات اين شهر و نيروهای امنيتی و نيز احضار ده ها دانشجو توسط کميته انضباطی و صدها دانشجو توسط حراست و تهديد دانشجويان توسط اين نهاد، دانشجويان نيز با پخش شبنامه ها و بيانيه ها و نيز اعتصاب غذا به شرايط امنيتی اين دانشگاه و افزايش فشارها اعتراض کردند.

     

    در تازه ترين و جالب ترين اقدام، نشريه ای بدون مجوز به نام "شبنامه اعتراض" در سطح گسترده ای در ميان دانشجويان پخش شده است. اين نشريه با تيتر "ما بيشماريم..."، در ۸ صفحه و به همراه مقالات و نيز اخبار شيراز و ايران منتشر شده است. در لوگوی اين نشريه آمده است: "شبنامه اعتراض؛ نشريه ای برای بی خداها و با خداها، مارکسيست ها و ليبرال ها، چپ ها و راست ها، زنان و مردان؛ نشريه ای برای آزادی" اين نشريه همچنين در اقدامی جالب در شناسنامه ی خود رياست دانشگاه، رئيس کميته انضباطی و مسئولين حراست را به عنوان مدير مسئول، سردبير و عوامل اجرايی نشريه معرفی کرده است.

     

    در سر مقاله ی اين نشريه آمده است: «اگر آنها مظهر قانون اند پس اين نشريه غير قانونی است تا مکانی باشد برای سخنان بی سانسور و دردهايی که برای بيان نيازی به مجوز نداشته باشند. اين نشريه ماحصل تمام فشارهايی است که مديريت دانشگاه به قدرت کميته امنيتی انضباطی، حراست و کميته ناظر بر نشريات بر تمام دانشجويان اعمال کرد و دسترنج تمام نگاه های امنيتی، قيم مآبانه و غرض ورزانه به نوع دانشجو است. اميد که روزی تمام فکرها وعقيده ها و انسانها بی پرده سخن بگويند.» از سوی ديگر با بازداشت تعدادی زيادی از دانشجويان در حمله ی نيروهای لباس شخصی به دانشگاه در روز ۱۳ آبان، و عدم آزادی اين دانشجويان و نيز بازداشت دانشجويان ديگر توسط اداره ی اطلاعات شيراز، دانشجويان به شدت به اين روند دستگاه های امنيتی معترض اند. هم‌اکنون حداقل ۱۸ دانشجو در شيراز در بازداشت به سر می برند.

     

    در تازه ترين اقدام کميته انضباطی دانشگاه شيراز با احضار ۲ تن از دانشجويان دختر به نام های ندا اسکندری و خديجه قهرمانی برای دريافت احکام خود، آنان را به نيروهای امنيتی تحويل داد. به گزارش خبرنامه اميرکبير تاکنون خبری از وضعيت اين دو دانشجو در دست نيست. دانشجويان نيز در اعتراض به همکاری حراست و کميته انضباطی دانشگاه با نهادهای امنيتی و اداره اطلاعات، با پخش بيانيه ای در سطح دانشگاه دعوت به اعتصاب سراسری و تعطيلی کلاسها در روز يکشنبه ۱ آذر نمودند. به نظر می رسد با افزايش فشارها در دانشگاه شيراز، مقاومت دانشجويان و اعتراض آنها به عمکرد مديريت دانشگاه افزايش يابد

     

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر