۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

تهدید به تخریب مقبره استر

تهدید به تخریب مقبره استر

اعضای بسیج دانشگاه بو علی سینا همدان دیروز در زیارتگاه استرو مردخای تجمع کرده اند که هشدار بدهند "اگر سران رژیم صهیونیستی به هر نحوی مسجدالاقصی تعدی کنند مقبره ی این قاتلان پست را ویران می کنیم.

اول: استر همسر یهودی خشایارشاه بود. نامش هم از اول نام دیگری بود و نام فارسی استر را (که به معنی ستاره است) خشایار شاه برایش انتخاب کرد.
"خشایار شاه توسط همسر یهودیش " استر" از خاندان شائول که در شهر همدان مدفون است از توطئه هامان "بزرگ وزیر" خود برای کشتار اتباع یهودی امپراتوری ایران آگاه شد و همان شب دستور لغو آن را صادر کرد که به نوشته مورخان یونانی و یهود٬ این دستور در سه روز به سراسر امپراتوری رسید که با وسایل آن زمان رکوردی بی سابقه است. طبق کتاب استر که ۲۴ قرن قدمت دارد٬ هامان به دروغ از قول خشایار شاه به شهربانان ایران ابلاغ کرده بود که همه یهودیان ٬ از خرد و بزرگ را بکشند. در آن زمان همه یهودیان جهان از اتباع امپراتوری ایران بودند٬ در قلمرو این امپراتوری زندگی می کردند و در وفاداری آنان به شاه ایران تردید نبود.
خشایارشاه ( پسر داریوش کبیر و نوه دختری کوروش بزرگ) پس از لغو بخشنامه هامان ٬ وی را به دادگاه سپرد که محاکمه و در شهر شوش ( پایتخت اداری ایران) اعدام شد و از آن زمان تاکنون یهودیان هر سال (مطابق تقویم خودشان) به این مناسبت جشن می گیرند که به جشن "پوریم" معروف است ."  روزنامه پول پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۸ صفحه آخر

دوم -اهانت به مقدسات ٬ تهدید به  ویران کردن اماکن متبرکه و عبادتگاه کلیمیان را به عدالت خداوندی واگذار می کنم . و به این جمله یشعیای نبی ایمان دارم  : وای بر شریران که به مکافات عمل خویش خواهند رسید.  این آرامگاه  در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و به وسیله ی این سازمان مرمت و نگهداری می شود. کلیمیان ایران هم  از آن بازدید می کنند و در آن نماز می گذارند. آیا خراب کردن میراث فرهنگی ایران به همین راحتی هست ؟ لابد بعد از استر و مردخای نوبت دانیال نبی در شوش و حبقوق نبی در تویسرکان می شود.

سوم- : چقدر خوب است که این بسیجیان غیرتمند جواب تندرو های رژیم صهیونیستی را به خودشان بدهند نه به یک عده شهروند کلیمی ایران که اصلا هیچ ربطی به این قضیه ندارند.

چهارم: این نیز بگذرد!

سبز مي مانيم، تا هميشه

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بی‌عرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم
(دکتر فاطمی)
راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر