۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

کودک دو ساله را به دست سرباز یونیفورم‌پوش بسپارم تا مادرش را در لباس زندان ......




پاسخ مادر فاطمه عرب‌سرخی به "خبر سیاه" سایت مشرق

جرس: مادر فاطمه عرب‌سرخی در واکنش به "خبر سیاه" سایت مشرق مبنی بر جلوگیری خانواده‌ این زندانی سیاسی از ملاقات او با دختر خردسالش، گفت: واقعا انتظار دارند من کودک دو‌ساله را در زندان به دست یک سرباز یونیفورم‌پوش بسپارم تا مادرش را به تنهایی، در لباس زندان و در شرایط خاص ببیند؟ این رفتار، انسانی است؟


به گزارش کلمه، سایت مشرق، که نزدیکی خود را با محافل امنیتی پنهان نمی‌کند، امروز علاوه بر اینکه چند ساعت زودتر از خروج هادی حیدری، محمد شفیعی و علیرضا طاهری از زندان، خبر از آزادی آنها داده بود، در خبری سیاه نوشته بود: فاطمه عرب سرخی هنوز در بازداشت به سر می برد اما به وی اجازه داده شد که ساعاتی از روز را با فرزندش (محیا) دیدار کند اما خانواده فاطمه عرب سرخی از دیدار محیا با مادرش ممانعت کردند.


اما مریم شربتدار قدس، مادر فاطمه عرب‌سرخی، به این خبر واکنش نشان داد و در مورد ملاقات برنامه‌ریزی شده برای دخترش فاطمه عرب سرخی با فرزند کوچکش، گفت: متاسفانه در حالی خبرگزاری‌های وابسته خبر از ممانعت خانواده نسبت به این ملاقات خبر می‌دهند که هیچ اشاره‌ای به شرایط غیر‌انسانی که برای این خانواده فراهم آورده‌اند، ندارند و به توقعاتی که برای ملاقات یک دختربچه‌ی دو‌ساله با مادر خود دارند، اشاره نمی‌کنند.


همسر فیض‌الله عرب‌سرخی، عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، که وی نیز در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برد، گفت: ماموران دادستانی به هیچ‌یک از اعضای خانواده‌ ما اجازه‌ ملاقات نداده‌اند و اعلام داشته‌اند فقط فرزند دو‌ساله‌ فاطمه می‌تواند به ملاقات با مادرش برود! و سوال من این است که آقایان مسئولین قضایی که هرکدام فرزند و یا نوه‌ کوچکی دارند، حاضرند چنین رفتاری با فرزند و نوه‌ خودشان انجام شود؟ طبیعی است که ما هم به دلیل پیشگیری از بروز مشکلات روانی و عاطفی وحشتناکی که این مساله می‌توانست برای نوه و دخترم در پی داشته باشد، از این ملاقات جلوگیری کردیم.


مادر فاطمه عرب‌سرخی ضمن ابراز خوشحالی از آزادی حیدری، طاهری و شفیعی، سه عضو شاخه‌ی جوانان مشارکت، اظهار داشت: با آزادی این سه عزیز دیگر، و اینکه حتی برای آزادی فاطمه وثیقه هم از ما نخواستند، نظر قبلی ما مبنی بر اینکه دخترم برای ایجاد فشار بر روی پدرش بازداشت شده است، برای همگان اثبات می‌شود.


وی افزود: واقعا تاسف‌بار است که بچه‌های بی‌گناه را بی‌هیچ دلیلی دستگیر کنند و بعد از چند روز با وثیقه‌های چند ده میلیونی آزاد کنند و آنها را مدیون و مرهون خودشان نگه دارند.


مریم شربتدار قدس در انتها افزود: در زندان اوین، تعداد زیادی از تحصیلکردگان رشته‌های روانشناسی تحت عنوان مددکار حضور دارند. آیا یک نفر از آنها که کمی با مسائل سلامت روانی خانواده آشنایی دارد، این نحوه‌ی ملاقات را که من کودک دو ساله را در زندان به دست یک سرباز یونیفورم‌پوش بسپارم تا مادرش را در لباس زندان و در شرایط خاص ببیند، تایید می کند؟
 



 
 

جنبش سبزمان را پاياني نيست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر