۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

آغاز درس خارج فقه مجتبی خامنه ای در دفتر رهبری در قم


آغاز درس خارج فقه مجتبی خامنه ای در دفتر رهبری در قم

جرس: بنا به گزارش منابع خبری جرس، از قم خبر می رسد که سید مجتبی خامنه ای در دفتر پدرش در قم درس خارج شروع کرده است. درس خارج به بالاترین مرحله درسی فقه و اصول در حوزه های علمیه گفته می شود، که استاد خارج از متن کتاب حاصل تحقیقات خود را به طلاب ارائه می کند. مطابق سنت های حوزه هر کس درس خارج فقه یا اصول را تدریس نماید علامت آن است که به درجۀ اجتهاد رسیده است.

این منبع خبری آورده است به نظر می رسد پس از پاسخ منفی مراجع قم (بویژه حضرات آیات شبیری زنجانی و جوادی آملی) به درخواست اجازه اجتهاد مجتبی خامنه ای، نامبرده از این راه در صدد اثبات اجتهاد خود می باشد. طلاب درس وی از سه منبع سازمان بسیج، تیپ امام صادق سپاه و طلاب ذوب در ولایت -مشهور به شیعه تنوری- تامین می شود.

مجتبی خامنه ای متولد ۱٣۴٨ دومین پسر مقام رهبری و داماد غلامعلی حداد عادل می باشد. رقبای مجتبی خامنه ای عبارتند از: اول، سید حسن خمینی متولد۱٣۵۱ نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی و داماد آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی که از آغاز سال جاری تحصیلی تدریس خارج را آغاز کرده است. دوم، شیخ صادق لاریجانی متولد ۱٣٣٩ رئیس قوه قضائیه فرزند مرحوم آیت الله هاشم آملی و داماد آیت الله وحید خراسانی که از سالها قبل تدریس خارج را آغاز کرده است.

شروع درس خارج در این سن و سال و با این حد از بضاعت علمی در حوزه علمیه قم باعث تعجب همگان شده است. ناظران اینگونه فعالیتها را بیشتر سیاسی می دانند تا علمی و دینی.

اخیرا در تیپ امام صادق سپاه قم، عکس مجتبی در کنار عکس پدرش نصب شده بود. مجتبی متنفذترین شخص بیت رهبری است و با فرمانده های بسیج و سپاه از قبیل نقدی و طائب روابط بسیار نزدیکی دارد.

گفتنی است نام مجتبی خامنه ای از سال ٨۴ در نامه اعتراضی مهدی کروبی به مقام رهبری (به خاطر مسائل رخ داده در انتخابات دور نهم) در فضای عمومی ایران مطرح شد.
کروبی ٢٩ خردادماه سال ٨۴ خطاب به رهبری، تلویحا از اقدامات سید مجتبی شکایت کرده و نوشته بود : اخباری مبنی بر حمایت فرزند شما - آقا سید مجتبی - از یکی از کاندیداها منتشر شده است و پس از آن هم شنیدم که یکی از بزرگان به جنابعالی گفته‌اند که "آقازاده حضرتعالی از فلان شخص حمایت می‌کند" و شما فرموده‌اید‌ "ایشان آقا است نه آقازاده" و به هر حال مشخص شد که آن حمایت‌ها نظر شخصی آقا مجتبی بوده است...

نام سید مجتبی بعد از گلایه های کروبی، کم کم داشت به بوته فراموشی سپرده می شد، اما روند حوادث انتخابات سال گذشته و مواضع تند پدرش (رهبری) در برابر معترضان و اصلاح طلبان مجددا نام او را بعنوان یکی از حامیان جدی احمدی نژاد مطرح کرد.

چندی پیش روزنامه گاردین در تحلیلی نوشته بود که مجتبی خامنه ‌ای ضمن آنکه در مجاب کردن پدرش به حمایت از احمدی نژاد درسال ۱۳۸۴ نقش داشته‌، در سرکوب مردم در سال ٨٨ نیز دست دارد. به نوشته این روزنامه آیت الله خامنه‌ ای نیز گرایش به رهبر شدن فرزندش دارد..."

--
سبز مي مانيم، تا هميشه

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بی‌عرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم
(دکتر فاطمی)
راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر