۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

بيانيه جمعي از فعالين سبز مازندران جهت برگزاری یادبود عاشورای ٨٨

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 12/14/10

جرس: به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی و اولین سالگرد قیام عاشورای ٨٨، جمعی از فعالین سبز استان مازندران، با صدور بیانیه از مردم و حامیان جنبش خواسته اند تا جهت سوگواری حسینی و همزمان گرامیداشت یاد شهدای اعتراضات سال گذشته، در هیئت های مشخصی در شهرهای مختلف استان، حضور به هم رسانند.


به گزارش جرس، این فعالان سبز استان مازندران، "امروز برای بازسازی صحرای نینوا دیگر نیازی به تماشای تعزیه خوانی ها نیست"، به وقایع سال گذشته اشاره کرده و طی بیانیه خود اعلام کردند:


" بسم رب الشٌهدا و الصدیقین "
از دیر باز شرق مصاف خیر و شر بوده و می باشد. همین است كه غبار ستیز از این بادی رخت بر نخواهد بست. خیر همواره مظلوم بوده و مغموم. خیر در صف قدرت مغلوب بوده است و پیروزی را در گورستان خاطره ها فقط می جسته. چهارده قرن پیش هم این گونه بوده كه امروزه است، شهامت بود كه از آن حسین و یارانش و قساوت بود از آن یزیدیان..... حال شهامت است كه در خیابان ها قربانی می شود و قساوت است كه خون می نوشد و لبخند می زند. امروز برای بازسازی صحرای نینوا دیگر نیازی به تماشای تعزیه خوانی ها نیست.


سالی بیش نمی گذرد كه عاشورا تكرار شد، هزار و چهارصد سال گذشت و تكرار شد، مردم بی سلاح كشته شدند و یزیدیان سرمست و مسرور به خیمه های خویش بازگشتند و پاداش قتل عام را سیر گرفتند. مردم لشكر یزید را دیدند، ایستادند، شهید شدند و نترسیدند.


سالی بیش نمی گذرد و اینبار شمال ایران شاهدی دیگر خواهد بود. در سوگ عاشورای ٨٨، فعالین مازندران به یزیدیان بار دیگر اعلان خواهند كرد كه هر تعداد كه باشید و هر مقدار گلوله ها و دشنه هایتان را بیشتر صیقل داده باشید ما بیشمارتر ایستاده ایم. و حسین چراغ را هم خاموش كند كسی گریز نخواهد كرد چرا كه گزیری جز این نیست.
ای لشكریان یزید، خواستید شمر باشید، سینه هایمان برای شكافتن، و اگر حرّ شدید آغوشمان گرم پذیرای شماست. ای یزیدیان بشنوید ندای حسین را هنوز كه " اگر دین ندارید آزاده باشید " .


ما جمعی از فعالین سبز مازندران ضمن عرض تسلیت به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی برای برگزاری هر چه با شكوه تر مراسم اولین سالگرد شهیدان راه جنبش سبز ملت مظلوم ایران و شهید بزرگوار سید علی موسوی حبیبی از عموم مردم دیار سبز دعوت به عمل می آورد كه در روز عاشورای حسینی در مراسم عزاداری در شهرهای استان مازندران حضور به هم رسانید.


زمان: پنج شنبه ساعت ۱۱ صبح
بهشهر: چهار راه امام خمینی
ساری: میدان ساعت
بابل: میدان آستانه امام زاده قاسم
بابلسر: آستانه امام زاده ابراهیم
آمل: میدان 17 شهریور
فریدونكنار: مسجد بهشتی
نور: جنب مسجد جامع
قائمشهر: میدان ساعت
نوشهر و چالوس : میدان همافران
تنكابن: میدان امام خمینی
رامسر: جنب اداره پست
جمعی از فعالین سبز استان مازندران
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر