۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

وضعیت وخیم رضا شهابی فعال کارگری سندیکای اتوبوس‌رانی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via Iran Green Voice Feed - Persian by سردبیر سوم on 12/17/10

ندای سبز آزادی: این روزها، روزهای اعتصاب غذای زندانیان سیاسی معترض به رفتار غیرانسانی دستگاه قضایی و نیروهای اطلاعاتی‌ست. رضا شهابی یکی از اعضای سندیکای اتوبوسرانی که از ده روز پیش دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، راهی بیمارستان شد و اعتصاب غذای خشک خود را به اعتصاب تر تغییر داد. به این معنی‌که تنها آب می‌آشامد. اما اوضاع جسمی او طبق شواهدی که در اخبار منعکس شده، زیاد مساعد نیست.
روز ۵ شنبه خانواده رضا شهابی موفق شدند با وی ملاقات کنند. بنا به گفته‌ی خانواده رضا شهابی، این عضو در بند سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از روز شنبه همان هفته به دلیل عدم رسیدگی به پرونده‌اش در اعتصاب غذا به سر می‌برد. رضا شهابی از تاریخ ۲۲ خرداد ۱٣٨۹ در زندان اوین به سر می‌برد. در تاریخ ۱۹ مهر ماه قرار بود وی با وثیقه ۶۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شود که این امکان میسر نشد و کماکان در زندان به سر می برد.
حسن شهابی برادر رضا شهابی در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت که او در آخرين ملاقات خود با برادرش گفته است تا روشن شدن وضعيتش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. اعتصاب غذای رضا شهابی پس از آن صورت گرفت که مقام‌های قوه قضاييه، دو مرتبه با آزادی او به قيد وثيقه مخالفت کردند.
اما ادامه‌ی اعتصاب غذای رضا شهابی با واکنش‌های بین‌المللی مواجه شده است. در بیانیه‌ای اتحادیه کارگران کشتیرانی، قطار و ترانسپورت بریتانیا، فعالان کارگری خواسته‌اند که تعدادی از نمایندگان در نشست علنی پارلمان این کشور از وزیر امور خارجه پیگیری درخواست آزادی رضا شهابی را طرح کنند. این اتحادیه همچنین اعلام کرده که موضوع دستگیری و زندانی شدن رضا شهابی را در نشست فدراسیون جهانی کارگران ترانسپورت "آی تی اف" مطرح می‌کند و این نهاد را به تلاش برای آزادی رضا شهابی فرا می‌خواند. نشست "آی تی اف" در ماه اوت در مکزیکوسیتی برگزار می‌شود.
اکبر پیرهادی، عضو هیات مدیره سندیکای شرکت واحد در ارتباط با حمایت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جهانی از فعالان کارگری در ایران به دویچه‌وله گفت که ما کم و بیش در جریان این همبستگی بودیم و از همه دست اندرکاران چنین کارزاری تشکر می‌کنیم. ما از سایر اتحادیه‌های کارگری انتظار داریم که پیرامون فشار به همکاران صنفی خود، خبررسانی کنند. امیدواریم این حمایت‌ها کمکی به وضع سندیکالیست‌های ایرانی بکنند.
ابراهیم مددی، رضا شهابی و مرتضی کمساری در زندان اوین، علی اکبر نظری در زندان قزل حصار، غلامرضا غلامحسینی و منصور اسالو در زندان رجایی شهر در بازداشت به سر می برند.
سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه هم در اطلاعیه‌ی خود ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت سلامت رضا شهابی خواهان رسیدگی هر چه سریعتر به پرونده وی و آزادی اعضای سندیکا شد.
.برخورد با اعضای سندیکای اتوبوسرانی در شرایطی صورت می‌گیرد که حکومت از تحرکات اعتصابی کارگران می‌ترسد و در تلاش به بن‌بست رساندن حرکت‌های کارگری و یک‌پارچه است.
اما موضوعی که اکنون از این تحرکات واجب‌تر است، اوضاع جسمی و خطرناک رضا شهابی‌ست که در اعتصاب غذا بسر می‌برد. این وضعیت در صورت تداوم موجب بروز خطر جدی برای این فعال کارگری خواهد شد. به دلیل این‌که چندین زندانی سرشناس دست به اعتصاب غذا زده‌اند اخبار رضا شهابی بین‌شان کم‌رنگ‌ شده است.
حکومت در مواجه‌با این اعتصاب غذای وسیع، یا باید یک قدم به نفع خواسته‌های معترضان عقب بنشیند، یا با تکبر برخورد کند . این موضوع روزهای آینده مشخص خواهد شد. امیدواریم که حکومت صدای اعتصاب کنندگان را یک‌بار هم که شده بشنود تا شاهد فاجعه‌ی اسفبار دیگری نباشیم. در صورت بروز اتفاقی نظیر از بین رفتن این معترضان، حکومت بهای سنگینی را خواهد پرداخت.
همچنین باید تلاش کرد تا فعالان زندانی که ممنوع‌الملاقات و در اعتصاب غذا هستند، اعتصاب خود را بشکنند، زیرا به وجودشان برای ادامه‌ی مبارزه علیه ظلم و جور نیاز است.

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر