۱۳۸۹ آذر ۲۴, چهارشنبه

خشم فردوسی پور ازجنجال نماینده دولتگرا: دین فقط مال شما نیست آقای محترم



عادل فردوسی پور در برنامه نود در حالی كه به شدت از گفت وگو با یكی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عصبانی شده بود، خطاب به او گفت:«دین و ایمان فقط مال شما نیست آقای محترم! دیگران هم دین و ایمان دارند»
داستان از جایی آغاز شد كه فردوسی پور تلاش كرد با دلایلی نشان دهد كه انتقال تیم فوتبال نفت از تهران به استان مركزی، تصمیمی سیاسی بوده است. فردوسی پور به صراحت نقش نمایندگان مجلس را در این تصمیم پررنگ دانست و گفت:«مشخص است كه برخی نمایندگان مجلس باد در غبغب می اندازند و می گویند ما امتیاز یك تیم لیگ برتری را به شهرمان آورده ایم تا بتوانند در دوره آینده انتخابات مجلس رای بیاورند»
همه چیز تقریبا بر اساس برنامه پیش می رفت. بازیكنان و مربیان تیم نفت تهران در گفت و گوهایی به شدت از این تصمیم انتقاد می كردند. تلاش مدیركل اداره تربیت بدنی استان مركزی هم كه روی خط تلفنی برنامه آمده بود، برای توجیه این تصمیم كافی به نظر نمی رسید.
احمدی بیغش، یكی از نمایندگان استان مركزی كسی بود كه در تماسی تلفنی ناگهان معادلات فردوسی پور را به هم ریخت. او ابتدا برای حرف زدن دو پیش شرط مطرح كرد: « اولا شما نباید به نمایندگان محترم مجلس توهین كنید. بعد هم حق ندارید به دولت محترم كه دو دوره از مردم رای گرفته و مورد تایید مقام معظم رهبری هستند، توهین كنید.»
فردوسی پور كه به نظر می رسید غافلگیر شده است، یادآوری كرد كه برنامه او صرفا ورزشی است و كاری به مسائل سیاسی ندارد: «فیفا معتقد است كه دولتها نباید در فوتبال دخالت كنند و حتی به خاطر این دخالتها كشورها را هم تعلیق می كند. به نظر من این تصمیم مصداق دخالت دولت در فوتبال است.» احمدی بیغش در پاسخ به فردوسی پور گارد تهاجمی تری گرفت: «شما به نمایندگان محترم مجلس توهین كردید و گفتید به خاطر گرفتن رای از مردم چنین كاری كرده اند. تصمیم دولت را هم شو و نمایش خواندید و این قطعا توهین به دولت محترم است.» او حتی تلاش كرد با اشاره به برخی بیانات حضرت علی(ع)، اهمیت و حساسیت نمایندگان مجلس را به فردوسی پور یادآوری كند تا مشخص كند كه انتقاد از آنها چه اندازه نابخشودنی بوده است: «شما مجری تلویزیون هستید و قاضی نیستید. حق ندارید در جایگاه قضاوت بنشینید و نظر خودتان را به عنوان نظر مردم از رسانه ملی اعلام كنید. خدا به شما لطف كرده و در چنین جایگاهی قرار گرفته اید پس نباید نظر خودتان را به عنوان نظر مردم پخش كنید.»
او همچنین یادآوری كرد كه نفت تنها به شهر اراك داده نشده است: «این تیم نفت استان مركزی خواهد بود. استان حضرت امام (اشاره به شهر خمین) با سی و چند شهر» ضربه آخر را اما فردوسی پور زد كه انگار تازه از شوك خارج شده بود: «دین و ایمان فقط برای شما نیست اقای محترم! هر كسی دین و ایمان دارد برای خودش. شما توهین زیادی كردید اما من همچنان معتقدم كه این تصمیم ورزشی نبوده است.»
در انتهای این جدل، ناصر فریاد شیران، یكی از مریان تیم مفت كه روی خط تلفنی برنامه بود، خواست حرف اخرش را بزند. فریاد شیران گفت: «واقعا نمی دانم چه بگویم» و فردوسی پور كه آشكارا بر آشفته بود، بلافاصله گفت: «كلا هیچی نمی شود گفت.» فریاد شیران دوباره پرسیداگر نفت فصل آینده به لیگ یك برود، چه تفاوتی با تیم همیاری اراك خواهد داشت كه در حال حاضر در لیگ یك بازی می كند اما به گفته او نمایندگان استان حاضر نیستند از آن حمایت كنند. فردوسی پور همچنان عصبانی بود و با همان عصبانیت به این سوال فریادشیران كه قطعا مخاطبش كسی دیگر بود، جواب داد: «چقدر ساده اید شما! كاری ندارد.فصل بعد راه آهن را می برند اراك.»
تیم فوتبال نفت تهران كه به اولین سال بازی در لیگ برتر را تجربه می كند، بر اساس مصوبه هیات دولت قرار است به استان مركزی منتقل شود. پیش از این تیم های دیگری مانند پاس، پیكان و صبا هم از تهران به همدان، قزوین و قم منتقل شده اند در حالی كه این تصمیم دولت منتقدان زیادی داشته است

--
سبز مي مانيم، تا هميشه

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بی‌عرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم
(دکتر فاطمی)
راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر