۱۳۸۹ دی ۱۰, جمعه

سالگرد راهپیمایی حکومتی و خط‌ و نشان‌ دولتی‌ها برای رهبران جنبش مردمی ایران


سالگرد راهپیمایی حکومتی و خط‌ و نشان‌ دولتی‌ها برای رهبران جنبش مردمی ایران

جرس: در پی اولین سالگرد راهپیمایی حکومتی ۹ دی ماه که با شمار کم و اغلب اجباری شرکت‌کنندگان پرپا شده بود، دولت‌مردان جمهوری اسلامی در طول یک سال گذشته تلاش کرده‌اند آن را"حماسه‌ای مردمی" و "اتمام حجت مردم با فتنه‌گران" بنامند، اظهار نظرات گوناگونی از سوی این دولت‌مردان مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها، برخورد با رهبران جنبش سبز از مهمترین رئوس اظهار نظرات این افراد است که در یک سال گذشته جنبش سبز و دموکراسی‌خواه مردم ایران را "فتنه" و رهبران آن را "سران فتنه" نامیده‌اند و در تلاش‌اند تا وانمود کنند بازداشت "سران فتنه" برای آنان کار ساده‌ای است.

سال گذشته و پس از حوادث عاشورا،‌ دولت به بهانه "بی‌حرمتی" به روز عاشورا و "خشم مردم از هتک حرمت دسته‌های عزاداری" دست به برپایی این راه‌پیمایی زد.

در سالگرد روز نهم دی که از سوی برخی از نمایندگان دولت "ایام‌الله" نیز خوانده شد، چند مراسم از جمله مراسمی نیز در مهدیه تهران و با سخنرانی مهدی طائب برگزار شد.

در هیچ یک از این مراسم‌ها، صحبتی از کشته‌شدگان روز عاشورا به دست نیروهای انتظامی و تعداد بالای مردم عزادار که توسط نیروهای امنیتی آسیب‌دیده و یا بازداشت شدند، به میان نیامد.

مهدی فرهادی راد، محمد علی راسخی نیا، امیر ارشد تاجمیر، شهرام فرج‌زاده، سید علی موسوی حبیبی، جهانبخت پازوکی، شبنم سهرابی از جمله کشته‌شدگان روز عاشورا هستند که برخی به ضرب گلوله و بعضی با زیر گرفته شدن توسط ماشین نیروی انتظامی درگذشته‌اند.

 

معاون اول قوه قضاییه: با قاطعیت و بدون اغماض آنها را محاکمه می کنیم

معاون اول قوه قضائیه طی مراسم نهم دی ماه در مشهد اعلام کرد "دستگاه قضایی با قاطعیت و بدون اغماض با سران فتنه بعد از انتخابات برخورد و آنان را محاكمه می كند."

این مقام ارشد قضایی همچنین ادعا کرد "امروزه دائم مردم سؤال می‌كنند كه چرا سران فتنه دستگیر نشده‌اند كه باید گفت قبل از اینكه آنان بخواهند دستگیر شوند در زندان نفرت مردم محبوس شده‌اند."

به گزارش فارس، سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مراسم سالگرد نهم دی ‌ماه در مشهد اظهار عقیده کرد "هدف اصلی سران و دست اندرکاران فتنه ضربه زدن به ارزشهای نظام بود و به عبارت دیگر دشمنان با این اقدام خود اصل نظام را مورد هدف قرار داده بودند."

معاون قوه قضاییه در سخنان خود در مشهد تاکید کرد که "این اقدام سران فتنه از دیدگاه مقام معظم رهبری، ملت و دستگاه قضایی گناهی نابخشودنی است و قوه قضاییه با قاطعیت آنان را محاکمه می کند."

وی همچنین ادعا کرد "امروزه دائم مردم ایران اسلامی سوال می‌كنند كه چرا سران فتنه دستگیر نشده‌اند كه باید گفت قبل از اینكه آنان بخواهند دستگیر شوند در مخوف‌ترین زندان كشور كه زندان نفرت مردم است محبوس شدند و آنها قبل از اینكه محكوم شوند، مردم نسبت به آنان نفرت پیدا كرده‌اند و این تدبیر ارزشمند نظام سبب شده تا مردم همان‌گونه كه از آمریكا و اسرائیل متنفر هستند بیش از آن از سران فتنه متنفر باشند."

رئیسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینكه "مردم باید نسبت به جریان های بعد از فتنه انتخابات توجه كنند" اظهار عقیده کرد "عوام و خواص و نخبگان جامعه باید بدانند در چه مقطعی از تاریخ هستند و چگونه باید ایفای نقش كنند. فتنه آفت‌هایی دارد كه باید به آنان توجه كنیم."


این مقام قضایی همچنین مدعی گردید "هدف اصلی ایجاد فتنه بعد از انتخابات پارسال تنها به بهانه تقلب در انتخابات نبود، بلکه همانطور که سران فتنه اعلام کردند این تقلب تنها رمزی برای حضور در خیابانها و ایجاد فتنه بود."

رییسی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات سال گذشته اظهارداشت: اگر برخی اشخاص نسبت به نتیجه انتخابات انتقاد داشتند پس چرا ذهنها را نسبت به انتخابات گمراه و بدگمان کردند."

وی بدون اشاره به دخالت های آشکار نهادهای نظارتی در روند انتخابات و همچنین عملکرد مدیران اجرایی انتخابات ادعا کرد "مگر شورای نگهبان برای نخستین بار بود که انتخابات برگزار و بر آن نظارت می کرد. اگر شخصی داور یک بازی را قبول ندارد نباید در آن بازی شرکت کند، نه این که بعد از شرکت در بازی به داوری آن اعتراض کند."
 

پناهیان: مجازات فتنه‌گران نزديك شده است

يك استاد حوزه با این اظهار عقیده که "اعمال قانون و مجازات فتنه‌گران نزديك‌ شده‌ايم"، مدعی شد: قوه قضائيه و نخبگان جامعه بايد دائم بر مجرم بودن فتنه‌گران تأكيد كرده و ترس از شمشير عدالت را بر بالاي سر آنها نگه دارند.

عليرضا پناهيان با اشاره به راهپیمایی دولتی ۹ دی ادامه داد: يكي از ويژگي‌هاي حماسه 9 دي كه آن را برجسته كرد پيش افتادن عموم مردم از بسياري خواص بود لذا بيداري و هوشياري مردم بيش از تصور و پيش‌بيني خواص و نخبگان جامعه تحقق يافت.
وي افزود: براي برخي خواص حماسه 9 دي عجيب بود در حالي‌كه كساني كه با مردم زندگي مي‌كنند، از بصيرت آنها خبر داشته و از خلق حماسه 9 دي تعجب نكردند.


ذوالنور: مردم در 9 دي آخرين ميخ را بر تابوت فتنه‌گران كوبيدند

جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران اظهار عقیده کرد: مردم در 9 دي سال گذشته آخرين ميخ را بر تابوت فتنه‌گران و ايادي استكبار جهاني كوبيدند و اين در تاريخ انقلاب مي‌ماند.

مجتبي ذوالنور امروز در تجمع بزرگ عاشورائيان كرمان مدعی شد: سران فتنه هرگز حوادث روز عاشورا در تهران را محكوم نمي‌كنند، زيرا حركت، حركت انتخاباتي و براندازي است و بيانيه‌ها و موضع‌گيري‌ها را نشان مي‌دهد و آنها مي‌خواهند اين مسير را ادامه دهند.

وي بيان داشت: مردم از اين افراد فاصله گرفته‌‌ و راه خود را جدا كرده‌اند، تنها كساني كه پشت سر اين‌ها براي ادامه مسير براندازي هستند، ضدانقلابيون و مخالفان نظام، هتك كننده حرمت امام حسين و اهانت كنندگان به اين فرهنگ هستند.

ذوالنور‌ در ادعای دیگری مطرح کرد: سران فتنه نقش نخ تسبيح را ايفا مي‌كنند كه اين دانه‌هاي پراكنده مخالف نظام را التزام دادند و بستري براي آن‌ها فراهم كردند تا عليه انقلاب و ارزش‌هاي اين مردم عقده‌گشايي كنند.

وی گفت: 9 دي سال گذشته صرفا مربوط به كساني نبود كه به رئيس‌جمهور محبوب و اصولگرا راي دادند، بلكه بسياري از مردمي كه فريب جريان فتنه را خورده بودند، وارد معركه و عرصه شدند.


حدادعادل: 9 دي روز صدور راي دادگاه سران فتنه است

همچنین امروز، رئيس كميسيون فرهنگي مجلس گفت: امروز سران فتنه به زنداني به وسعت ايران اسير شده‌اند و 9 دي روزي است كه ملت ايران راي دادگاه سران فتنه را صادر كردند.

غلامعلي حدادعادل پيش از ظهر امروز در مراسم "گراميداشت سالروز حماسه 9 دي" با بيان اينكه "9 دي را ما بايد در تقويم انقلاب ثبت كنيم"، اظهار عقیده کرد: 9 دي را بايد فرصتي بدانيم براي بازخواني فتنه سال 88 و بررسي كنيم كه نقش سران فتنه، گروهك‌هاي ضد انقلاب، علماي دين، نقش رهبري، نخبگان و فعالان سياسي چه بوده است و ما بايد هر ساله در 9 دي اين پرونده را بازبيني كرده و از آن عبرت بگيريم.

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه "مردم از قوه قضائيه در خواست مي‌كنند تا سران فتنه محاكمه شوند"، ادعا کرد: ما اگر تصور كنيم كه دادگاهي در محضر ملت ايران برپا شده است، چند نكته در كيفرخواست ملت مي‌تواند وجود داشته باشد، يكي از صدماتي كه حوادث پس از انتخابات وارد كرد اين بود كه حضور گسترده مردم در انتخابات به فراموشي كشانده شد.

وی  تقلب را در انتخابات  "ادعای بی‌اساس" دانست، و اظهار کرد: آنها حتي از مهلت‌هاي قانوني كه براي اعتراض شوراي نگهبان تعيين كرده بود و حتي پنج روز ديگر هم تمديد شده بود استفاده نكرده و شكايتي را مطرح نكردند، اگر در انتخابات تقلب شده باشد كه محال بود، چه زياني مي‌برديد كه آن را بگوييم، كشف آن به قوت نظام مي‌افزود ولي آنها مي‌دانستند كه تقلبي صورت نگرفته است و جالب است از زمان انتخابات و زماني كه هنوز صندوق‌هاي راي باز نشده بود ادعاي تقلب را مطرح كردند.


سيد‌موسي موسوي: مردم خيانت سران فتنه را هيچ‌گاه فراموش نمي‌كنند

نماينده رهبري در منطقه كردستان با محكوم‌ كردن "حوادث و آشوب‌هاي پس از انتخابات سال 88" در تهران و استان‌هاي مختلف كشور گفت: مردم مسلمان ايران هيچ‌گاه خيانت سران فتنه را فراموش نمي‌كنند.

سيد‌موسي موسوي ظهر اظهار داشت: حضور آگاهانه مردم و نقش داهيانه و روشنگرانه مقام عظماي ولايت تمام نقشه‌ها و اهداف شوم دشمنان اسلام و جبهه استكبار را نقش بر آب كرد و به دشمنان و عوامل فريب‌خورده آنان فهماند كه برنامه‌ريزي‌ها و نقشه‌هاي چند ساله آنان نيز تا زماني كه روحيه ايثار، شهادت‌طلبي و ولايت‌مداري در بين ايرانيان باشد هيچ‌گاه به سرمنزل مقصود نخواهد رسيد.

وي افزود: حضور 40 ميليوني مردم در انتخابات رياست جمهوري خود عظمت و شكوهي بزرگ در مردمي‌ترين نظام سياسي جهان به شمار مي‌آيد و اين مهم را دشمنان اسلام تحمل نكرده و با فتنه‌گري خويش اين حماسه بزرگ را خدشه‌دار كردند اما مردم مسلمان و ولايت‌مدار ايران اسلامي با حضور گسترده خويش در نهم دي ماه بار ديگر حماسه‌اي آفريدند كه تمام اميدهاي دشمنان را به يأس تبديل كرد.


روحانی: شهوت مقام سران فتنه را از حقيقت دور كرد و در تاريكي فرو برد

رئيس بنياد تاريخ‌پژوهي و دانشنامه انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه عاملان فتنه 88 مزدوران مأمور، قدرت‌طلبان و فريب‌خوردگان بودند، گفت: شهوت مقام سران فتنه را از حقيقت دور كرده و در تاريكي فرو برد به گونه‌اي كه جز به مقام و شهرت به موضوع ديگري فكر نمي‌كردند.

سيد حميد روحاني همچنین اظهار داشت: ولايت و رهبري با مكتب تشيع آميختگي داشته و از دوراني كه مردم شيعه به امامت و ولايت دل بسته‌اند همواره در جهت پيشبرد آرمان‌هاي مكتب تشيع و پيروي از ولايت كوتاه نيامده‌اند.

وي در خصوص "توبه سياسي فتنه‌گران" ادامه داد: كساني كه در فتنه 88 در مقابل نظام ايستاده‌اند چند دسته هستند؛ اول مزدوران مامور و معذور هستند كه دستور مي‌گيرند و اهل منطق، مكتب و استقلال علمي نيستند بلكه تنها به دنبال نوكري بوده و دستورات ارباب را اجرا مي‌كنند؛ بنابراين از منطق دور مي‌شوند.
فاطمه شجاعی


--
سبز مي مانيم، تا هميشه

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم

بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بی‌عرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم
(دکتر فاطمی)
راي سبز من اسم سياه تو نبود!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر