۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

تماس تلفنی و دلجویی آیت الله صانعی از خانواده زندانی سیاسی، حشمت طبرزدی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by فرهاد on 12/8/10

تحول سبز: آیت الله یوسف صانعی از مراجع عظام تقلید، با مادر مهندس حشمت الله طبرزدی سخنگوی شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران و مشاور کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی بصورت تلفنی گفتگو و دلجویی کردند.

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، در این تماس تلفنی مادر مهنس طبرزدی از آنچه در این مدت بر فرزند و خانوده این زندانی سیاسی گذشته است صحبت کرده و آن مرجع مردمی را در جریان وقایع قرار داد.

این گزارش افزود: در پی اطلاع طبرزدی از تماس تلفنی این مرجع عالیقدر با والده وی و دلجویی از خانواده، مراتب قدردانی خود را به اطلاع آیت الله صانعی رساند.

گفتنی است آیت الله صانعی از مراجع نواندیش دینی و از منتقدین جدیدولت فعلی می باشد که طی ماه های گذشته و در پی حوادث جنجال برانگیز پس انتخابات ریاست جمهوری، به دلیل مواضع و فتاوی و نگرش نوگرایانه‌اش و همچنین حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران مورد خشم مسئولان جمهوری اسلامی و آماج حملات طرفداران دولت قرار گرفت. این عالم دینی ٧٣ ساله، مولف بیش از ٢۶ جلد کتاب به زبان های فارسی و عربی می باشد.

حشمت الله طبرزدی، دبیرکل جبهه دمکراتیک ایران و سخنگوی شورای همبستگی برای دمکراسی و حقوق بشر در ایران می باشد که از خردادماه سال ٧٨ تاکنون بیش از ۱۱ سال از عمر خویش را در زندان های مختلف جمهوری اسلامی سپری نموده است. وی طی سال های ٧۵، ٧۶، ٧٩ و ٨٣ به دلیل فعالیت های مطبوعاتی و سیاسیِ مسالمت آمیز، با اتهاماتی چون "فعالیت و تبلیغ علیه نظام" بازداشت و به زندان و محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم گردیده بود.

مدیر مسئول نشریه توقیف شدۀ پیام دانشجو، چندی پیش از رهبر جمهوری اسلامی به دادگاه بین المللی شکایت نمود، که در آخرین حکم خود نیز، با اتهاماتی همچون "فعالیت تبلیغی علیه نظام" و "توهین به رهبری" در ۱۱ مهر ماه سال جاری از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به ٩ سال حبس تعزیری و ٧۴ ضربه شلاق محکوم گردید.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر