۱۳۸۹ آذر ۱۸, پنجشنبه

علی تاجرنیا آزاد شد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by فرهاد on 12/8/10

تحول سبز: علی تاجرنیا عضو برجسته جبهه مشارکت ایران اسلامی،رئیس منطقه تهران این حزب واز اعضای ستاد مهندس میر حسین موسوی بعد از ظهر روز چهارشنبه ۱۷/۸/۸۹ پس از گذراندن یک سال حبس از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش تحول سبز، علی تاجرنیا که به فاصله چند روز بعد از انتخابات دهمین ریاست جمهوری در خرداد ماه سال ۸۸ به همراه عده زیادی از فعالان سیاسی ، حزبی و دانشجویی و بسیاری از اعضای ستاد مهندس موسوی دستگیر شده بود به مدت ۵ماه در بازداشت موقت در بند امنیتی ۲۴۰ و ۲۰۹ نگهداری شد که نزدیک به ۱۰۰ روز از این مدت را در سلول انفرادی و تحت بازجویی های مکرر و طولانی مدت سپری کرد.

تاجرنیا در دادگاه بدوی(شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب)به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشورو نیز تبلیغ علیه نظام به ۶ سال حبس تعزیری و به دلیل توهین به محمود احمدی نزاد به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود.

وی جوان ترین نماینده مجلس ششم و عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و از اعضای فعال فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بود که انجام نطق های پیش از دستور انتقادی ، عضویت در چندین کمیته تحقیق و تفحص وهمراهی در ارائه طرح های چون اصلاح قانون مطبوعات،جرم سیاسی،حقوق شهروندی و…از جمله فعالیتهای وی می باشد.

همچنین او از امضا کنندگان نامه معروف به مقام عالی کشور و از شرکت کنندگان در تحصن و استعفای دسته جمعی نمایندگان مجلس ششم در اعتراض به نظارت استصوابی اعمال شده توسط شورای نگهبان در انتخابات مجلس هفتم بود .

تاجرنیا همچنین مسئولیت نظارت بر انتخابات دوره ای شوراها ی اسلامی شهر و روستا –که آزاد ترین انتخابات پس از انقلاب اسلامی لقب گرفت – را بر عهده داشت.

دکتر تاجرنیا همچنین به همراه فاطمه حقیقت جو و موسوی خوئینی ها و چند نفر از نمایندگان مجلس که سابقه عضویت در دفترتحکیم وحدت را داشتند ،برای اولین بار فراکسیون دانشجویی را تشکیل دادند و موثرترین کارشان در این مدت پیگیری حوادث کوی دانشگاه تیرماه ۷۸ و قضایای پس از آن ، اعتراض به برخورد نهادهای امنیتی و غیر مسئول با دانشگاه و جنبش دانشجویی و تحصن به خاطر دستگیری اعضای مرکزی دفتر تحکیم و سایر فعالین دانشجویی و صنفی بود.

در مهر ماه سال جاری نامه ای به امضای تاجرنیا و ۱۳ تن دیگر از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین (آقایان…)منتشر شدکه ایشان در واکنش به اظهارات محمود احمدی نژاد در سازمان ملل ،خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت پیگیری نحوه برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ،چگونگی دخالت نظامیان و نیروهای امنیتی در انتخابات ،دستگیری فعالان سیاسی و مسادل پس از آن شده بودند.

فعالیت تاجرنیا در امور فرهنگی و ورزشی بند ۳۵۰ اوین و ایجاد روحیه شاد در زندانیان و ارتباط صمیمانه او با همه زندانیان به خصوص زندانیان جوان در خاطر همه همبندانش خواهد ماند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر