۱۳۸۹ آذر ۱۲, جمعه

مهدی کروبی در دیداربا خانواده مهدیه گلرو: در سال گذشته اصلا انتخاباتی نداشتیم

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via تحول سبز by فرهاد on 12/2/10

تحول سبز: در یکمین سالگرد بازداشت مجدد مهدیه گلرو، فعال دانشجویی محروم از تحصیل و زندانی، مهدی کروبی با همسر و خانواده این دانشجوی زندانی دیدار و از آنها دلجویی کرد.

به گزارش سحام نیوز، در این دیدار که در آستانه سالروز بازداشت (۱۱ آذرماه ۸۸) مهدیه گلرو دانشجوی محروم از تحصیل دربند صورت گرفت خانواده و جمعی از فعالین دانشجویی حضور داشتند. وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو به شرح ماوقع جریانات در یک سال گذشته پرداخت.

وحید لعلی پور ابتداٌ به شرح چگونگی بازداشت خود و همسرش پرداخته و عنوان کرد طی ۳۱ روز انفرادی بدون تفهیم اتهام تنها چند بازجویی ساده داشته است و با توجه به اینکه در فعالیت های سیاسی هیچ دخالتی نداشته به ۲ سال حبس تعزیری به اتهام اتهامات! همسرش محکوم شده است و در ادامه به شرح مصائب خود و همسرش خانم گلرو پرداخت.

مهدیه گلرو، دانشجوی دانشگاه علامه که در پی انتقادات خود به محمود احمدی نژاد در سال ۸۵ از تحصیل محروم شد همراه تنی چند از دانشجویان کمیته دفاع از حق تحصیل را تشکیل دادند. وی پس از بازداشت در یازدهم آذرماه ۸۸، ۶۵ روز را در انفرادی گذراند که در این مدت به طور فشرده مورد بازجویی قرار می گرفت، هنگامی که ما هر دو در اوین بسر می بردیم مهدیه گلرو برای دست یافتن به درخواست مکرر و حق مسلم خود برای دیدار با همسرش دست به اعتصاب غذا زد که این باعث بروز عفونت روده در وی شده است و همچنان با این بیماری دست به گریبان است. با توجه به اینکه نیمی از دوران حبس خود را طی کرده است با در خواست آزادی مشروط وی مخالفت می شود و حتی از دادن مرخصی درمانی به وی امتناع می کنند و نیز در داخل زندان امکانات درمان وی را فراهم نمی کنند و حتی از تحویل دارو توسط خانواده به وی جلوگیری می شود.

گلرو هم اکنون در بند متادون زندان اوین در یک اتاق ۳۰ متری به همراه پانزده زن زندانی دیگر بسر می برد، شرایط این بند عینا شبیه بند امنیتی ۲۰۹ می باشد و زندانیان تنها روزی ۱ ساعت اجازه استفاده از محوطه هواخوری را دارند و تلفن این بند مدتهاست که از سوی مسئولین زندان قطع شده است. آقای لعلی پور در ادامه افزود که همزمان با روز دادگاهش همسرش مهدیه گلرو مجددا مورد بازجویی قرار می گیرد. از وی خواسته می شود که استعفای خود را از شورای دفاع از حق تحصیل اعلام نموده و در یک اعتراف نمایشی تلویزیونی شرکت نماید و همچنین یک عفونامه امضاء کند، وی تهدید می شود عواقب عدم همکاری وی با نهادهای امنیتی مستقیما در رای دادگاه شوهرش تاثیر خواهد داشت. مهدیه گلرو هیچ یک از موارد را نپذیرفت.

مهدی کروبی پس از شنیدن سخنان همسر و خانواده خانم مهدیه گلرو ضمن ابراز تاسف و همدردی با این خانواده اظهار داشت وضعیت دانشجویان و عزیزان دربند ما بدین شکل باقی نخواهد ماند و جریان فکری حاکم فعلی با این شرایط قادر به ادامه نیست، وی با اشاره به سخنان اخیر احمد جنتی که عنوان کرده بود " جنبش سبز آتش زیر خاکستر است" ابراز داشت وجود و حضور عمیق نارضایتی در توده ی مردم از جریانات جاری به هیچ وجه قابل انکارنیست و بدان خود آقایان صریحا اذعان دارند.

وی در ادامه افزود که هم اکنون درگیر سه نگرانی شدیدهستیم؛ دانشجویان، جوانان و تمام کسانی که در این جریانات دچار لطمات جبران ناپذیر شدند، نظام و از همه مهمتر آتیه کشور عزیزمان ایران.

کروبی در پایان اظهار داشت در سال گذشته اصلا انتخاباتی نداشتیم و با اشاره به در پیش بودن زمان انتخابات مجلس افزود که این روزگار سخت گذرا خواهد بود.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر