۱۳۹۰ مرداد ۱۸, سه‌شنبه

خبرنامه موج سبز -شنبه، پانزدهم مرداد 1390


banner.jpg


سال 1390، سال آگاهی تا رهایی
خبرنامه موج سبز -شنبه، پانزدهم مرداد 1390


...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................

گزارش تصویری - دیدار از احمد زیدآبادی
zeidabadi 1.jpg

zeidabadi 2.jpg


مانا نیستانی کاریکاتور
khab e amigh.jpg


بازخوانی نامه‌ی شیخ مهدی کروبی به احمد جنتی: دروغگویی و رسوایی شما را جار خواهم زد
یک سال قبل در همین روزها، شیخ مهدی کروبی در نامه‌ای به احمد جنتی، به اتهام‌پراکنی های بی‌اساس وی واکنش نشان داد و با تاکید بر اینکه جنتی «شریک دزدان رأی مردم و نارفیق این قافله» است، وعده داد که اگر جنتی برای مدعیات خود سند و مدرک ارائه نکند، دروغگویی و رسوایی بیش از پیش او را آشکارا و در هر کوی و برزنی و با هر روش ممکن جار خواهد زد.

این روزها که جنتی همچنان بر شراکت با غاصبان نامشروع قدرت مداومت می‌ورزد و به اتهام‌زنی‌های بدون سند و مدرک خود ادامه می‌دهد، و از سوی دیگر مهدی کروبی نیز به دست همین غاصبان حکومت زندانی است و تاوان فاش‌گویی و حق‌جویی خود را پس می‌دهد، بازخوانی این نامه خالی از لطف نیست.
روایت یک سال صراحت و شجاعت شیخ مهدی کروبی را در اینجا بخوانید
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


معلم حامی جنبش سبز را در ساری شلاق زدند
37 ضربه تازیانه بر پیکر کنشگر مدنی
جــرس: در ادامه‌ی اجرای احکام ضدانسانی، ناعادلانه و غیرقانونی علیه کنشگران مدنی حامی جنبش سبز، حکم شلاق سیاوش اسلامی، آموزگار و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان ساری اجرا شد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


سایت آهنگ راه فیلتر شد.
به گزارش کلمه، آیت الله سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، عضو مجمع روحانیون مبارز حدود یک ماه پیش همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) سایت شخصی‌اش به نام «آهنگ راه» را راه‌اندازی کرده بود.

آقای موسوی خویینی ها در این سایت به پرسش های مخاطبان خود پاسخ می داد و بحث و گفتگوهایی بین وی و جوانان در می گرفت.
وی در اولین پست خود نوشت: از خداوند میخواهم آنچه خیر و صلاح دنیا و آخرت مردم این مرز و بوم است بر آنان نازل و شر دنیا و آخرت را از آنان دور فرماید.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


دیدار آریا آرام نژاد هنرمند جنبش سبز با مادر سهراب اعرابی
آریا آرام نژاد هنرمند و خواننده حامی جنبش سبز که خود مدتی زندانی بود به دیدار پروین فهمی مادر سهراب اعرابی از شهدای جنبش سبز رفت.

به گزارش کلمه، آریا آرام نژاد در آخرین آهنگ خود به نام دلتنگی که برای میرحسین موسوی منتشر کرده از مادر سهراب نیز یاد کرده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


مقایسه میان حامیان فیسبوکی «فرنود راستگو» و «خامنه‌ای»
ظرف چند روز گذشته ویدئوی کوتاهی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که  نقش اصلی آن را پسر بچه‌ای چهار- پنج ساله به نام فرنود بازی می‎کرد، فرنود در مقابل پرسش مجری برنامه که به صورت زنده و مستقیم پخش می‌شد، از عبارتی نام برد که در زمره فانتزی‌های جامعه به حساب می‌آید. فرنود که از این پس به «فرنود راستگو» مشهور شد، در پاسخ به سوال مجری که از او پرسید کدام کار شخصی را خودت انجام می‏دهی، گفت، من وقتی به دستشویی می‌روم، «شوشولم» را خودم می‌شورم! مجری با کمی مکث عنوان کرد «نه نه نه، تو نباید به ماشین لباسشویی را روشن کنی» و الباقی ماجرا که حتما بسیاری از شما خوانندگان گرامی آن را دیده یا شنیده‌اید. پی آمد انتشار این ویدئو در فیسبوک، فردی با ایجاد یک صفحه مجازی زیر عنوان فرنود راستگو، در عرض کمتر از چهل و هشت ساعت چیزی در حدود بیست و چهارهزارعضو را به خود جذب کرد، موضوعی که برای پدید آورنده‌ی صفحه نیز بسیار دور از انتظار بود، چرا که وی در گفت و گو با «خودنویس» اعلام کرد، نهایتا انتظار صد عضو را داشته، در حالی که درتنها در روزنخست هشت هزار عضو گرفته است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید



ارزیابی مثبت صندوق بین‌المللی پول درباره اقتصاد ایرا
صندوق بین‌المللی پول در گزارش تازه خود چشم انداز اقتصاد ایران را مثبت ارزیابی کرده است
صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت اقتصادی ایران، ضمن تحسین ایران برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، نرخ رشد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی را سه و دو دهم درصد اعلام کرده است. در گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز اقتصاد ایران مثبت ارزیابی شده است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


بازداشت سجاد جهانفر، نویسنده و پژوهشگر کُرد
سجاد جهانفر مؤلف چند جلد کتاب به زبان‌های فارسی و کُردی کلهری از جمله مجموعه‌ هفت جلدی «افسانه‌های سرزمین میدیا» است.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران، بازداشت سجاد جهانفر در حالی اتفاق می‌افتد که طی دو هفته‌ گذشته مأموران امنیتی با مراجعه به منازل تعدادی از فعالان ادبی و فرهنگی شهر گیلان غرب در استان کرمانشاه اقدام به بازداشت حداقل سه نفر از آن‌ها کرده‌اند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


تبار گرايي يا قضاوت بر اساس شايستگي ها
بهانه اين متن اشاره آقاي سيد محمد موسوي خوئيني به تبار آقاي صفار هرندي است در پاسخ به او در باره كشيدن لباس شخصيتي از اعضاي خبرگان رهبري به هنگام تعيين جانشين براي امام خميني تا او را از دادن رأي موافق باز بدارد

اگر چه تلاش شده است در باره تبار كساني كه در اين سي و دو ساله بر مسند نشانده شده اند كمتر سخن گفته شود، ولي هر از چندي براي افرادي چون من كه نه در حلقه اول هستيم و همنشين بزرگان و نه چندان بي اطلاع از اوضاع، نسبت و تبار يكي از اينان روشن مي شود و اينك كمتر كسي را در حلقه سران و اداره كنندگان اصلي اين سي و دو ساله مي توان سراغ گرفت كه از نظر تبار و نيا مورد قضاوت نبوده باشد و كمتر كسي را مي توان نشان داد كه بي بهره از تباري كه از نظر بزرگان مورد اعتنا و احترام است به جايگاهي حساس رسيده باشد و چه بسا افراد زيادي را مي توان برشمرد كه با وجود شايستگي، از آنجا كه از تباري مورد وثوق و اعتماد و احترام بهره مند نبوده اند مورد بي مهري قرار گرفته اند و گوشه نشين شده اند.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


۴میلیارد دلار پول نفت ایران در کره جنوبی بلوکه شد
نزدیک به چهار میلیارد دلار در آمد ناشی از فروش نفت ایران که به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی، در کره جنوبی مسدود شده، دست‌کم تا پایان سال جاری میلادی نیز مسدود خواهد ماند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، در حالی این خبر منتشر می‌شود که هنوز مسأله بدهی نفتی ۵ تا ۱۰ میلیارد دلاری هند به ایران حل نشده است و از سوی دیگر روزنامه فایننشال تایمز هفته پیش از بدهی ۳۰ میلیارد دلاری چین به ایران خبر داده بود گرچه مقامات ایرانی این خبر را تکذیب کردند.

شماری از منابع دولتی کره جنوبی که نامی از آنها برده نشده، به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که مبلغ مسدود شده تا کنون به «چهار تریلیون وون» (۳.۸۲ میلیارد دلار آمریکا) رسیده است. این منابع که به دلیل حساسیت موضوع نام و عنوان خود را فاش نکرده‌اند، می‌گویند این مبلغ تا پایان سال می‌تواند به میزان پنج میلیارد دلار نیز برسد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


شاعرانه زندگی کنیم
ملت ایران
با شما بی پرده و با عشق سخن می گویم.
بی پرده سخن می گویم چون روزگار روزگار ماست. همیشه بوده اند ملتهایی که خود را والا و برتر خوانده اند و ملت ما در این مقوله استثنا نیست. من والایی شما را می بینم ولیکن از روی عدالت کاستیهای شما را هم با تمام وجود احساس می کنم.

از قول حافظ می گویم که گفت: شهر یاران بود و خاک مهربانان این دیار مهربانی کی سرآمد شهریاران را چه شد
امیدوارم روزی برسد که مهربانی همه گیر شود. روزی برسد که اعدام را در لغتنامه فارسی پیدا نکنیم و این کردار ناشایست در جامعه مکان و مفهومی نداشته باشد.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


ابراز همدردی و همراهی شورای هماهنگی راه سبز امید با مبارزات آزادی‌خواهانه‌ی مردم سوریه
شورای هماهنگی راه سبز امید با ارسال پیامی برای مبارزان و آزادی‌خواهان سوریه، با آنها ابراز همراهی و همدردی کرد و از حاکمیت خشونت‌پیشه و اقتدارگرای دمشق خواست به کشتار شهروندان خویش خاتمه دهند و به مطالبات دموکراتیک و خواسته‌های انسانی ایشان پاسخ بگویند.

به گزارش کلمه، این شورا در پیام خود خطاب به مردم سوریه نوشته است: سبزهای ایران‌زمین از آنچه این روزها بر شما می گذرد سخت اندوهگین‌اند. در لحظه لحظه‌ی این ماه مبارک به‌یادتان هستیم و اطمینان داریم تا زمانی که در راه حق مبارزه می کنید خداوند یار و یاورتان خواهد بود، و پیروزی در انتظار شما و دیگر آزادگان جهان است.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


جزییات پرونده ترور بختیار بر اساس کیفرخواست دادستانی پاریس
عبدالکریم لاهیجی

حقوقدان و نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های دفاع از حقوق بشر
شیخ محمد صادق گیوی (خلخالی) در خاطرات خود در باره محاکمه های پس از انقلاب چنین می نویسد:
"امام، حکومت و قضاوت شرعیه را به اینجانب محول فرمود تا طبق ضوابط شرعی مجرمین طاغوتی را محاکمه و به جزای اعمالشان برسانیم. البته چنین حکمی برای آقایان احمد جنتی و انواری و ربانی شیرازی هم صادر شد. حضرت آقای جنتی، در اهواز و تهران، چند نفر از طاغوتیان را محاکمه و به اعدام محکوم کرد. اما آقای انواری و آقای ربانی دخالتی نکردند. اینجانب پس از دریافت حکم به محاکمه مجرمین درجه یک پرداختم. اولین کسانی که در دادگاه محاکمه و به جزای عمل خود رسیدند، عبارت بودند از: نعمت الله نصیری رئیس ساواک، خسروداد فرمانده هوا نیروز، ناجی فرماندار نظامی اصفهان و رحیمی فرماندار نظامی تهران و رئیس شهربانی کل کشور. این چهار نفر در شب ۲۴ بهمن ماه ۱۳۵۷ در مدرسه رفاه اعدام شدند و حکم اعدام آنها را اینجانب صادر کردم. در آن شب، من تعداد ۲۴ نفر را محکوم کرده بودم که به علت دخالت ها، فقط دستور اعدام چهار نفر یاد شده را صادر کردم. آنها در پشت بام مدرسه رفاه اعدام شدند و این اولین اعدام ما بود. البته من با خوردن خون دل، سرانجام توانستم در همان جا ۲۴ نفر را به تدریج اعدام کنم..."
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


...................................................................................................................................................................




خبرنامه گروه موج سبز، پس از تلاش بسیار و صرف زمان زیاد، توسط گروهی از دانشجویان، تهیه می شوند. با انتشار آن و ارسال آن به دوستان خود، در اطلاع رسانی و ایجاد آگاهی در جامعه، یاری رسان باشید.
"هر عضو، یک رسانه"


گروه خبری دانشجویی موج سبز، اخبار را از منابع مختلف با دیدگاهای متفاوت، جمع آوری می کند. مطمئناً در این میان خبرها و تحلیلهایی هستند که ممکن است مورد پسند برخی از ما قرار نگیرد. منتها در این میان باید به اصل آگاهی توجه کامل داشته باشیم و نیز به حق همه مخاطبان برای اینکه از اخبار مختلف با دیدگاه های متفاوت آگاه باشند. خبرهای ارسالی در خبرنامه هیچگاه تعیین کننده موضع گروه ما نیست و سعی ما بر این است که تنها بر خط اطلاع رسانی حرکت کنیم و بر هدف خود برای شکستن کودتای رسانه ای موجود در کشور، به کمک همه دوستان سبز اندیش خود، استوار بمانیم.

در نهایت از انتقاد مشفقانه شما سپاسگزاری به عمل می آید.


- برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل
"پی دی اف"
ضمیمه شده را مطالعه کنید.

- اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید.
- اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.




جدیدترین نسخه روزنامه های "کلمه" و  "قلـــم ‌سبـــز" نیز جهت چاپ و انتشار دستی، ضمیمه شده اند



..................................................................................................................................................................

گروه خبری دانشجویی موج سبز

..................................................................................................................................................................


--
مهدی خزعلی در زندان به اعتصاب غذا دست زده است، او را فراموش نکنیم
سبز مي مانيم، تا هميشه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر