۱۳۹۰ مرداد ۱۴, جمعه

مهدی خزعلی: اولین غذایم را یا از دست همسرم میخورم یا به دست ساقی کوثر

اولین غذایم را یا از دست همسرم میخورم یا به دست ساقی کوثر 

تحول سبز: "مهدی خزعلی را در یک سلول دو در دو به همراه یک زندانی بهایی رها کرده اند و از روز بازداشت تاکنون هیچ گونه بازجویی از او صورت نگرفته و بازجویان و مسئولان قضایی و امنیتی نیز در این مدت سراغی از او نگرفته اند".

این سخنان یکی از نزدیکان مهدی خزعلی است؛ وبلاگ نویس و فعال سیاسی که از ۲۷ تیر ماه در بازداشت به سر می برد و به گفته نزدیکانشاز روز بازداشت تاکنون همچنان در اعتصاب غذا است.

خانواده اقای خزعلی روز پنج شنبه در زندان اوین با او ملاقات کرده اند. یکی از نزدیکان او در این مورد به "روز" می گوید: "آقای خزعلی به شدت لاغر شده و ضعف شدیدی داشته اما با اینحال به خانواده اش گفته اعتصاب غذایش را نمی شکند. او گفته است مسئولان زندان از او خواسته اند اعتصابش را بشکند اما پاسخ داده که "من اولین غذایم را یا از دست همسرم میخورم یا به دست ساقی کوثر".

 

مهدی خزعلی ۲۷ تیر ماه پس از احضار به وزارت اطلاعات در مقابل فرزندش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بازداشت شد و او را به دادسرا منتقل کردند. یکی از نزدیکانش در مورد روز دستگیری خزعلی به "روز" می گوید: وقتی او را به دادستانی منتقل کردند فرزندش و برخی دیگر از نزدیکان او آنجا بودند و قاضی صراحتا گفته بود اتهامی که به آقایخزعلی نسبت داده اند اتهامی است که در جلسه قبلی بازپرسی، او از آن تبرئه شده و منع تعقیب خورده لذا دلیلی برای بازداشت وجود ندارد و او را آزاد خواهد کرد اما پس از آنکه آقای خزعلی را دو مامور وزارت اطلاعات پیش قاضی می برند چند تماس نیز با قاضی صورت می گیرد و قاضی برخلاف گفته خودش قرار بازداشت صادرمیکند.

او می افزاید: همان جا اقای خزعلی خطاب به قاضی گفت اعتصاب میکنم و جنازه ام را روی دوش شما می گذارم. در اصل او در اعتراض به بازداشت غیر قانونی اش اعتصاب غذا کرده و این اعتصاب هم ادامه دارد و ما واقعا نگران هستیم که مبادا آسیبی جدی به او وارد شود، چون میدانیم او اعتصابش را نخواهد شکست؛ از طرفی متاسفانه او را بلاتکلیف در یک سلول رها کرده اند و سراغی هم از او نمی گیرند.

 

آقای خزعلی، به گفته نزدیکانش ابتدا با یک قاچاقچی و اکنون با یک زندانی بهایی هم سلول است: "در سلولی دو در دو متر در بند ۲۰۹ زندان اوین که برای دو نفر هم خیلی کوچک است.برای خواب خیلی مشکل دارند و اگر در خواب تکان بخورند و یاغلتی بزنند یا به دیوار می خورند یا به هم سلولی و واقعا این خیلی مشکل است".

این فرد نزدیک به خانواده خزعلی همچنین می گوید: پرونده آقای خزعلی دست معاونت روحانیت وزارت اطلاعات بود در حالیکه پرونده های فعالین سیاسی دست معاونت امنیت این وزارتخانه است و هنوز معلوم نیست پرونده در معاونت روحانیت است یا به معاونت امنیت تحویل داده شده. اما در پی گیری هایی که شده وزارت اطلاعات می گوید پرونده از دست ما خارج است و دست دستگاه قضایی است ولی روز بازداشت مساله صورت دیگری داشت. قاضی رسما میگفت اگر آقای خزعلی را امروز نیاورند خودشان را بیچاره کرده اند چون باید طبق قانون وزارت اطلاعات ظرف ۲۴ ساعت تحویل قاضی دهد و امروز می آورند و ازادش میکنم و… اما آزاد نکرد و بعد از چند تماس تصمیم اش عوض شد.

 

مهدی خزعلی، فرزند آیت الله خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبریاست که در بیانیه ای از فرزندش اعلام برائت کرده.

مهدی خزعلی سال گذشته توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار و بازداشت شد درحالیکه این دادگاه تنها می تواند افراد روحانی را احضار و یا بازداشت کند. آقای خزعلی در همین زمینه در وبلاگش نوشت: "نمی‌دانم در من چه روحانیتی دیده‌اند که مرا به این دادگاه احضار نموده‌اند"!

او آبان ماه با قرار وثیقه از زندان ازاد شد و اکنون در حالی مجددا بازداشت شده است که از وضعیت پرونده اش هیچ خبری در دست نیست.

آقای خزعلی، چشم پزشک و مدیر انتشارات حیان است و در وبلاگ شخصی اش به انتقاد از وضعیت موجود کشور و مسئولان نظام می پردازد.

تهیه و تنظیم ـ فرشته قاضی

--
آزادی احمد زید آبادی مبارک
سبز مي مانيم، تا هميشه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر