۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

گزارش رسانه ها از دستگیری خواهرزاده ثمره هاشمی و مدیر صفحه جنگ تفنگ آبپاش

جــرس: اخبار و واکنشهای به آب بازی جوانان در پارکها هنوز ادامه دارد و بخشی از فضای رسانه ای را بخود اختصاص داده است.

آرش عطرسایی مدیر صفحه "جنگ تفنگ آب پاش" در شیراز توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مكان نامعلومی منتقل شده است.

همزمان گزارش شده است "محسن خیراندیش خواهرزاده مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد محمود احمدی نژاد، عامل اصلی سازماندهی این برنامه در فضای مجازی بوده است."

به گزارش آتی نیوز به نقل از العربیه، "آب بازی" برنامه ای است كه طی هفته های گذشته به صورت دست جمعی در تهران توسط جوان ها از طریق قرار گذاشتن در سایت اجتماعی فیس بوك اجرا شد.

پس از آن تعدادی از جوانان شهرستانی با راه اندازی صفحاتی در فیسبوك، اقدام به دعوت جوانان برای حضور در برنامه ای مشابه برنامه تهران كردند.

بنا به گزارش شبكه"العربیه "، آرش عطر سایی دانشجوی مهندسی مكانیك دانشگاه شیراز است و صفحه ای با عنوان "جنگ تفنگ آب پاش" را در این سایت اجتماعی راه اندازی كرده است.

این در حالی است كه این شبكه از زمان دقیق دستگیری وی گزارشی منتشر نكرده است.

همزمان انتخاب به نقل از شبكه العربیه نوشت اكنون مشخص شده است كه محسن خیراندیش خواهر زاده مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد محمود احمدی نژاد، عامل اصلی سازماندهی این برنامه در فضای مجازی بوده است.

بخش خبری بیست و سی شبكه دو تلویزیون دولتی ایران، در گزارشی، اقدام به پخش اعترافات برخی از بازداشت شدگان كرد. یكی از افرادی كه اعترافات آن ها از تلویزیون پخش شد، محسن خیر اندیش خواهر زاده مجتبی ثمره هاشمی بود. او در این برنامه در دو جمله "آب بازی در پارك آب و آتش" تهران را سیاسی خواند.

این شبكه عربی اضافه كرده است: محسن خیراندیش، در اعترافات خود جوانانی را كه با او در راه اندازی برنامه آب و آتش هم دست بودند، به پلیس معرفی كرده كه منجر به بازداشت آن ها شده است. آرش عطرسایی مدیر صفحه فیس بوك "جنگ تفنگ آب پاش" در شیراز یكی از آنان است .

العربیه در پایان، ماجرای آب پاشی در تهران را از اساس سیاسی خوانده، و می افزاید: برخی از ناظران احتمال این كه این اقدام ها تصفیه حساب سیاسی با نزدیكان احمدی نژاد و به منظور فشار بر رئیس جمهور ایران در پی اختلاف های اخیر باشد را وارد دانستند.

به گزارش "انتخاب"؛ هنوز، مقامات دولتی بالاخص ثمره هاشمی كه العربیه اتهام سازماندهی ماجرای آب پاشی را به خواهرزاده او نسبت داده، به خبر مذكور واكنشی نشان نداده اند.

 گفتنی است بعد از برگزاری جشن آب بازی در تهران و برخی شهرستانها، چند سایت حکومتی خاص، خواستار برخورد با این جوانان شدند، که گروهی بلافاصله در این مورد بازداشت شدند.

--
یاد و خاطره هیجده تیر ماه سال هفتاد و هشت گرامی باد
بیست و سوم تیر ماه؛ سالروز بر ملا شدن فجایع کهریزک توسط شیخ کروبی
در سال هشتاد و هفت
سبز مي مانيم، تا هميشه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر