۱۳۹۰ شهریور ۵, شنبه

سید محمد خاتمی: ملت ها امروز فرياد هر فرد يک رای را سر می دهند/ به ياری خداوند ديکتاتور خواهد رفت

سید محمد خاتمی: ملت ها امروز فرياد هر فرد يک رای را سر می دهند/ به ياری خداوند ديکتاتور خواهد رفت

موج آزادی‌خواهی مطمئنا همه نظام‌های خودکامه و دیکتاتورها را خواهد گرفت


خبرنگاران سبز/سیاست:

به گزارش ‌سايت سيد محمد خاتمی، رييس دولت اصلاحات در ديدار با اعضای انجمن اسلامی پزشکان و دندانپزشکان و مديران سابق آموزش عالی کشور از ديکتاتورها خواست که واقعا و نه فريبکارانه تغيير رويه ايی اطمينان بخش برای ملتهای خود بدهند و مرحله گذار از ديکتاتوری به مردم سالاری را کم هزينه تر طی کنند.

خاتمی تاکيد کردکه در انقلاب ما مساله فلسطين جايگاه محوری داشته است و سپس گفت: به اين جهت اعلام روز جهانی قدس که پژواک عدالت خواهی و ظلم ستيزی ما است در ايران صورت می گيرد . نبايد پاره ای سوء تفاهمات سبب شود که اهميت مساله فلسطين و نقش محوری آزادی فلسطينيان در سرنوشت منظقه از نظر ها دور بماند.

 

گفت و گوی تمدن ها در گذار به جهان امن جايگاه والايی دارد

خاتمی معتقد است که يهوديت دين مورد احترام ما مسلمانان است و حضرت موسی پيامبر اولی العزم که به تعبير قرآن ميان پيامبران خدا تفاوتی نيست و چنانکه ميدانيم ريشه همه اديان الهی و ابراهيمی يکی است و بخصوص هماهنگی اسلام و مسحيت و يهوديت در جهان ماده گرا و دنيا زده امروز برای برافرختن چراغ هدايت الهی امر مهمی است و به همين جهت نيزگفتگوی ميان اديان در متن گفتگوی تمدنها که می تواند و می بايد پارادايم و سرمشق رندگی و ارتباط؛در جهان وحشت زده و ناامن کنونی وگذرا به جهان امن و صلح آميز باشد جايگاه والايی دارد

خاتمی اين سوال و ابهام را نيز مطرح کرد که آيا شگفت انگيز نيست که روسای کشور های بزرگ صنعتی می کوشند تا خود را همراه و نزديک با اين جريان ومدافع بی چون و چرای اسرائيل معرفی می کنند. و آيا نديده ايم که اولين محور رقابت نامزد های رياست جمهوری در آمريکا نشان دادن وابستگی و نزديکی خود به اين جريان است و در خلال رقابت های انتخاباتی و بعد از آن چنان رفتار می کنند که گويا اهتمام آنان به تشکيلاتی نظير ؛آی پک؛ از احساس تعهدی که در برابر سنا و کنگره می کنند بيشتر است و امروز اين جريان پشتوانه اسرائيل و خطرناک برای منطقه و بلکه جهان است .

 

رئيس دولت اصلاحات اظهار داشت : می دانيم که سير تاريخ بشر و هزينه فراوانی که انسانيت در شرق و غرب عالم پرداخته است او را به اين نتيجه رسانده است که غصب ٬ تجاوز و سرکوب منشاء مشروعيت يک نظام و سياست و رفتار نيست به همين جهت نيز اشغال فرانسه توسط هيتلر يک جنايت بحساب آمد و مقابله با آن حماسه و قهرماتی و به همين جهت است که تجاوز صدام به کشور ما حتی از سوی حاميان صدام نبز برسميت شناخته نشد و به همين جهت اشغال کويت توسط صدام محکوم و اصلا يکی از علل تلاش برای براندازی رژيم صدام شد ولی حالا با اشغال سرزمين فلسطين دارد اين اصل گرانبهای سياسی و اجتماعی ٬ حقوقی و انسانی زير پا گذاشته می شود.

 

وی با اشاره به شرايط فعلی گفت: امروز اشغال و زور و سرکوب منشاء مشروعيت يک رژيم و جريان بحساب می ايد و مقاومت کنندگان در برابر آن خشن و تروريست و مستحق سرکوب معرفی می شوند و اين امريست که نه تنها ما ايرانيان بلکه همه آزادی خواهان و ترقی طلبان جهان بايد در برابر آن مقاومت نشان دهيم و خوشبختانه زمينه نوعی اتحاد در جهان امروز بری اين امر فراهم است.

وی با اشاره به روز قدس امسال گفت: امروز روز قدس مصادف شده است با اوج گيری موج بيداری و آزادی خواهی ملتهای منطقه تا ملتهايی که بيش از همه از سوی اسرائيل تحقير شده اند و با همه شايستگی ها برای سربلندی در عرصه ای سياسی و اقتصادی و بين المللی دچار عقب افتادگی و تاخير تاريخی هستند راه خود را به سوی رهايی و آزادی بيابند.

 

وضع فوق العاده يعنی باز بودن دست ديکتاتورها برای هرگونه فشار

وی به ملتهای اين جوامع اشاره کرده و گفت: ملت هايی که دهها سال در وضع اضطراری و فوق العاده بسر برده اند و وضع فوق العاده يعنی باز بودن دست ديکتاتور ها برای هر گونه فشار و سرکوب و بسته بودن زبان و دست مردم حتی برای کوچکترين انتقاد و اعتراض به رژيم های ديکتاتور و گرچه شايد وجود اسراييل بهانه ای برای برقراری وضع فوق العاده در کشور های عربی و خاورميانه شد ولی ديری نپاييد که دولتهای مستبد در برابر نظام اسراييل به زيان فلسطينيان و مردم خود کوتاه آمدند و دست خود را در محروم کردن ملتهای خود از حکومت های مردمی ٬ از انتخابات آزاد از آزای انديشه و بيان آزادی وبرخورداری از يک زندگی آبرومند بازدارند.

 

ملت ها امروز فرياد هر فرد يک رای را سر می دهند

خاتمی معتقد است که و امروز آن ملتها بيدار شده اند ٬ آزادی ميخواهند ٬ رفع حالت فوق العاده سرکوب و اختناق را طلب می کنند. عزت پايمال شده خود را در برابر رژيم صهيونيستی و توسط ديکتاتور ها باز می جويند.انتخابات آزاد و حکومت های مردمی را طلب می کنند و فريادهر فرد يک رای را می دهند.

وی افزود: اين ملت ها خواستار حکومت هايی هستند که بجای تامين منافع بيگانگان از امکانات وسيع مادی ٬ سوق الجيشی و انسانی اين کشور ها در جهت اعتلاء زندگی و توسعه و پيشرفت و عدالت استفاده کنند و به حق خواستار مردم سالاری هستند .

وی تصريح کرد: آنچه من ميخواهم بگويم اينکه راه رهايی از مصيبت نيم قرن ٬ راه رهايی فلسطين عزيز ٬ راه بازگشت به عزت از دست رفته؛ استقرار نظامهای مردم سالار در اين کشور هاست و اين بيداری مبارک به ياری خداوند خاموش نخواهد شد و در واقع در مورد فلسطين و اسرائيل نيز از اين پس اين شعار بيش از هميشه شنيده خواهد شد که راه رهايی منطقه از مشکلات و خطراتی که نيم قرن است همه ذخاير مادی و معنوی را نابود کرده است از مجرای استقرار دموکراسی واقعی در کشورهای منطقه عربی و اسلامی می گذرد.

 

به ياری خداوند ديکتاتور خواهد رفت

وی درباره ملت ايران در اين راه گفت: ملت بزرگوار ايران نيز که دهها سال است در اين مسير حرکتی شکوهمند داشته است خود را در کنار ملت مظلوم فلسطين و در کنار همه ملتهای برخاسته منطقه می داند از مصر و تونس و ليبی و يمن و سوريه و بحرين .امروز در ليبی خون و آتش بيداد می کند ولی به ياری خداوند ديکتاتور خواهد رفت.

 

جواب آزادی خواهی مردم قتل و کشتار نيست

وی به فجايع سوريه هم اشاره کرد و گفت: امروز کشتاری که در سوريه می شود تکان دهنده است والحق که جواب آزادی خواهی مردم قتل و کشتار و ويران کردن نيست.

خاتمی يمن را هم مورد توجه قرار داد و گفت: امروز در يمن قيامتی برپاست با حضور مردمی که گرچه مسلحند ولی همچنان حرکت مسالمت آميز خود را نشان می دهند و در برابر رژيم ديکتاتور استاده اند و امروز در بحرين عليرغم فشار و سرکوب حرکت مدنی و آزاد مردم به سوی مردم سالاری ادامه دارد.

 

اين موج همه نظام های خودکامه را خواهد گرفت

وی معتقد است که مطمئنا اين موج همچنان ادامه خواهد يافت و دير يا زود همه نظام های خودکامه و حکومت هايی را که از زمان عقبند خواهد گرفت افسوس که خودکامگان نميتوانند مقتضيات زمان خود و حق و حرمت مردم را دريابند و اگر هم در يابند وقتی است که دير شده است.

 

از ديکتاتورها می خواهيم تغيير رويه دهند

وی در پايان اين تقاضا را مطرح کرد که ما نيز همچون مردم منطقه و همه آزادی خواهان جهان از ديکتاتور های موجود ميخواهيم که واقعا و نه فريبکارانه تغيير رويه ايی اطمينان بخش برای ملتهای خود بدهند و مرحله گذار از ديکتاتوری به مردم سالاری را کم هزينه تر طی کنند يا زودتر حق را به مردم بسپارند و بروند.


--
اعتصاب بازاریان را جدی بگیریم
آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر