۱۳۹۰ مرداد ۲۱, جمعه

حضور فعال تر آیت الله العظمی بیات زنجانی در فضای مجازی

حضور فعال تر آیت الله العظمی بیات زنجانی در فضای مجازی

آیت الله العظمی بیات زنجانی از مراجع تقلید و از مراجع حامی جنبش و همراه مردم حضور خود در فضای مجازی را با وجود فیلتر سایت شخصی اش بیشتر کرد.

به گزارش کلمه، این مرجع بزرگوار، در تداوم ارتباط با مردم اخیرا صفحه ای ویژه در شبکه اجتماعیِ «فیس بوک» راه اندازی کرده است.

دفتر ایشان در مطلبی اعلام کرده است که در هزاره سوم و با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و رسانه های فراگیر و توسعه شبکه های اجتماعی مراودات مردم رنگ و بوی تازه ای یافته است؛ طرح مسائل انحرافی و ایجاد شبهات بشکلی هدفمند و روزافزون از یکسو و برقراری ارتباط متقابل با اقشار فرهیخته و متجدد از سوی دیگر ایجاب می کند که روحانیت حضوری پر رنگ و توام با روشن گری در فضای جدید داشته باشد.

این مطلب به تیغ سانسوری که در فضای مجازی در ارتباط با مراجع منتقد وجود دارد اشاره می کند و درباره آیت الله بیات می نویسد: نگاه متفاوت و مستقلانه ایشان بر تافته نمی شود و به انحاء مختلف در کانال های ارتباطی ایشان اخلال ایجاد می گردد.

آیت الله بیات معتقد است بهره مندی از شبکه های مجازی برای ارتباط با مخاطب در زمانه ما یک ضرورت ایجابی و غیر قابل چشم پوشی است.

ایشان بر اساس اطلاعاتی که دفترشان منتشر کرده روزانه تمامی ایمیل ها را بررسی می کنند و پاسخ می دهند؛ وب سایت شخصی ایشان هم در دسترس مخاطبان قرار دارد.

این مطلب به حضور این مرجع تقلید در شبکه اجتماعی فیس بوک نیز اشاره دارد و می نویسد: صفحه ایشان به شکلی موجز و مفید بازتاب دهنده مراودات و ملاقات های ایشان؛ اظهار نظرها و بیانات و همچنین ارائه دهنده فایل های تصویری و شنیداری از دروس گفته شده ایشان است.

این مطلب ادامه می دهد : اگر تا همین چند سال پیش بیان یک استفتا و پاسخ دهی به آن زمان بسیار زیادی می برد اکنون می توان با یک کلیک ساده و در کوتاه ترین زمان نظر و دیدگاه و یا سئوال خود را بدون هیچ واسطه ای بیان نمود؛ اگر سکونت در شهر قم امکان تلمذ و بهره مندی از دروس را فراهم می نمود اکنون از اقصی نقاط دنیا می توان از محل کار یا منزل خود میهمان کلاس ایشان شد.

آیت الله العظمی بیات زنجانی در حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، نسبت به جنبش سبز موضع حمایت اتخاذ کرد و در این راستا با میرحسین موسوی دیدار داشت. در پی حضور گسترده جنبش در روز عاشورا سال ۸۸، برخی از مسئولین نظام جمهوری اسلامی شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را آشوبگر و محارب نامیدند. در واکنش به این موضوع آیت الله بیات زنجانی با انتقاد از «محارب» خواندن معترضان از سوی مقام‌های کشور گفت: کسانی محارب هستند که «مردم را به خاک و خون کشیده‌اند.» او در دیدار با شورای مرکزی و شورای عمومی انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران، گفت که نمی‌توان کسانی که «با دست خالی آمده و فقط و فقط به رویه یا رفتاری اعتراض» دارند را محارب نامید. بیات زنجانی همچنین در پاسخ به استفتای یکی از سربازان هر گونه مشارکت در سرکوب مردم را حرام شمرد.


--

سبز مي مانيم، تا هميشه


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر