۱۳۹۰ مرداد ۳۱, دوشنبه

دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید برای اعتراض شبانه در آستانه‌ی روز قدس

دعوت شورای هماهنگی راه سبز امید برای اعتراض شبانه در آستانه‌ی روز قدس

شورای هماهنگی راه سبز امید با اشاره به در پیش بودن روز قدس و قیام مردم منطقه علیه مستبدانی که به دروغ پرچم مبارزه با اشغالگران اسرائیلی را به دوش می‌کشند، از مردم آگاه در سراسر ایران دعوت کرد در ساعت ۱۰ شامگاه پنجشنبه سوم شهریورماه، با سر دادن ندای تکبیر و برائت از خودکامگی، به ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و سوریه بپردازند، انزجار خود از سلطه‌ی هرگونه ستم و کردار غیر دموکراتیک را ابراز دارند و سیاست منافقانه‌ی حاکمیت در قبال آنچه در منطقه می گذرد را برملا کنند.

این شورا در بیانیه‌ی اخیر خود همچنین با اشاره به اینکه جمعه‌ی آخر ماه رمضان به پیشنهاد آیت‌الله منتظری به عنوان «روز قدس» نامگذاری شده و ضمن تاکید بر اینکه شعار اولویت توجه به حقوق مردم ایران بر مردم فلسطین و لبنان، اعتراض به چهره‌ی نفاق و دو رویی در سیاست های اعمال شده توسط حاکمیت بود و نه دست شستن از همدلی و همدردی با ستمدیدگان در هر کجای جهان؛ «سکوت ننگین دولتمردان در قبال ستمی که توسط حکومت سوریه بر مردم مظلوم سوریه و این روزها بر پناهجویان فلسطینی در آن کشور می رود» را نشانی دیگر از انحراف از سیاست های مبتنی بر اصول اخلاق، توسط حاکمیت دانست.

در این بیانیه همچنین با اشاره به قیام‌های اخیر مردم منطقه علیه نظام‌های خودکامه مدعی حمایت از حقوق مردم فلسطین، تصریح کرد: «آنچه در تونس، مصر، لیبی، بحرین، یمن، سوریه و دیگر کشورهای منطقه می گذرد، نشان از این آگاهی دارد که از استبداد، آزادی و از بیدادگری، دادگری به بار نمی نشیند. چنین است که این روزها شاهدیم که از یک سو حملات نظامیان غاصب قدس، مردم بی پناه سرزمین های اشغالی را نشانه می گیرد و از سوی دیگر، حملات نظامیان رژیم بعث سوریه به مردم خویش و نیز دهها هزار پناهنده‌ی فلسطینی در غرب این کشور، فاجعه های انسانی دردناک می آفریند.»

متن کامل شانزدهمین بیانیه‌ی شورای هماهنگی راه سبز امید که برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته، بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون (سوره‌ی انبیاء، آیه‌ی ۱۰۵)

به درستی که در کتاب زبور داوود آوردیم که بندگان شایسته‌ی من وارث زمین خواهند بود

ملت آگاه ایران، هموطنان هوشیار، همراهان جنبش سبز

بار دیگر در آستانه‌ی واپسین جمعه‌ی ماه مبارک رمضان و بزرگداشت روز قدس قرار داریم؛ روزی که به پیشنهاد مرحوم آیت الله العظمی منتظری، نماد همدردی با مردم مظلوم فلسطین گشت. در این روز مردم ایران، در کنار دیگر مسلمانان و آزادیخواهان جهان، انزجار خود از ستم سازمان یافته ای که باعث آوارگی میلیون ها فلسطینی از سرزمینشان شد و به نام دین، قرن ها همزیستی مسالمت آمیز ادیان در آن دیار را قربانی خشونت بارترین سیاست های تاریخ بشری ساخت، اعلام می دارند و با این اقدام نمادین، پیام انسان دوستانه‌ی خود را به گوش جهانیان می رسانند.

گذشت نزدیک به شش دهه از آغاز این فاجعه‌ی انسانی اما نشان داده که از یک سو حکومت اسرائیل گوش خود را به روی اعتراضات گسترده علیه سیاست های تجاوزطلبانه‌ی خود بسته و از سوی دیگر، حکومت های خودکامه‌ی منطقه، شعار دفاع از حقوق مردم ستمدیده‌ی فلسطین را به عنوان ابزاری برای توجیه مشروعیت خود به کار برده اند. مشاهده‌ی همین واقعیت تلخ بوده که مردم فلسطین را مصمم ساخته تا با توسل به طرق گوناگون، بر اراده‌ی ملی خود تکیه زنند و در جست‌وجوی راهی بسوی حل و فصل منصفانه‌ی این مسئله برآیند.

اکنون چهره‌ی تلخ این واقعیت چنان آشکار شده که ملت های منطقه را دیگر یارای سکوت در مقابل آن نمانده است. مردم کشورهایی که سال ها به دروغ پرچم مبارزه با اشغالگران را به دوش می کشیدند اینک دریافته اند که امیدی به احقاق حقوق مردم فلسطین توسط نظام های خودکامه ای که حقوق مردم خویش را هم محترم نمی شمرند نباید داشت. آنچه در تونس، مصر، لیبی، بحرین، یمن، سوریه و دیگر کشورهای منطقه می گذرد، نشان از این آگاهی دارد که از استبداد، آزادی و از بیدادگری، دادگری به بار نمی نشیند. چنین است که این روزها شاهدیم که از یک سو حملات نظامیان غاصب قدس، مردم بی پناه سرزمین های اشغالی را نشانه می گیرد و از سوی دیگر، حملات نظامیان رژیم بعث سوریه به مردم خویش و نیز دهها هزار پناهنده‌ی فلسطینی در غرب این کشور، فاجعه های انسانی دردناک می آفریند.

در دو سال گذشته و به دنبال حضور میلیونی معترضان به تقلب انتخاباتی سال ۸۸ در ایران نیز، سیاست های داخلی و خارجی حاکمیتی که به نام دفاع از مردم فلسطین، ستم را بر مردم خود و دیگر کشورهای منطقه روا می شمرد مورد انتقاد وسیع مردم ایران قرار گرفته است. آن روز که فریاد اولویت توجه به حقوق مردم ایران سرداده شد، نه از سر بی توجهی به ستمی که بر مردم فلسطین و لبنان می رود، بلکه به نشانه‌ی اعتراض به چهره‌ی نفاق و دو رویی در سیاست های اعمال شده توسط حاکمیت بود. مردم ایران هیچگاه نخواسته و نتوانسته اند از همدلی و همدردی با ستمدیدگان در هر کجای جهان که باشد، دست بشویند، اما اتخاذ سیاست های نابخردانه ای که نه به نفع ملت فلسطین و نه در جهت منافع ملی ایران باشد را بر نمی تابند. سکوت ننگین دولتمردان در قبال ستمی که توسط حکومت سوریه بر مردم مظلوم سوریه و این روزها بر پناهجویان فلسطینی در آن کشور می رود، نشانی دیگر از انحراف از سیاست های مبتنی بر اصول اخلاق، توسط حاکمیت است.

از این رو، شورای هماهنگی راه سبز امید از مردم آگاه در سراسر ایران دعوت می کند که در ساعت ۱۰ شامگاه پنجشنبه سوم شهریورماه، با سر دادن ندای تکبیر و برائت از خودکامگی، ضمن ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و سوریه، انزجار خود از سلطه‌ی هرگونه ستم و کردار غیر دموکراتیک را ابراز دارند، سیاست منافقانه‌ی حاکمیت در قبال آنچه در منطقه می گذرد را برملا کنند، و پیام راستین مردمان این مرز و بوم را به گوش خواهران و برادرانشان در سوریه و فلسطین برسانند.

شورای هماهنگی راه سبز امید


--
آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر