۱۳۹۰ شهریور ۸, سه‌شنبه

فراكسيون كارگري مجلس: رمضان يعني سفره هاي خالي كارگراني كه ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند

فراكسيون كارگري مجلس: رمضان يعني سفره هاي خالي كارگراني كه ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند

ندای سبز آزادی: رييس فراكسيون كارگري مجلس شوراي اسلامي، گفت:رمضان يعني سفره‌هاي خالي كارگران كه ماههاست حقوق نگرفته‌اند، اما اين سفره‌ها چگونه بايد پر شود! چگونه بايد به گرسنگان و ناتوان‌هاي اجتماعي رسيدگي شود.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايلنا،عليرضا محجوب در جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي گفت:پرونده مجلس هشتم به زودي بسته مي‌شود تا فرصت باقي است براي بي چيزان و مستضعفان، كارگران، كشاورزان، بيكاران، بازنشستگان كاري بكنيم.

محجوب قانون بيمه بيكاري شاغلان و متقاضيان كار را يكي از مهمترين اين اقدامات دانست و گفت: مجلس شوراي اسلامي‌ قبلا به فوريت اين قانون راي داده است، تصويب آن دريچه ‌اميدي براي بيكاران است كه با وجود تقديم آن توسط كميسيون اجتماعي، جايش در دستور هفتگي اين آخرين هفته رمضان خالي است.

وي افزود: آيا در رمضان كاري مهمتر ازاين قبيل طرح‌ها و لوايح وجود دارد ! تقاضا مي‌كنم با توجه به نگاه ويژه رياست محترم مجلس به اين طرح مهم هيئت محترم رئيسه هرچه سريع‌تر آن را در دستور كار هفتگي قراردهند.

محجوب ادامه داد: متاسفانه با وجود اينكه طرح استفساريه مشاغل سخت و زيان آور كه اكنون به سختي و با مزاحمت‌هاي زياد اعمال و اجرا مي‌گردد و اين استفساريه روان سازي اجرا در بعضي از بخش‌هاي انجام شد، متاسفانه در تمام طول ماه مبارك رمضان در دستور كار مجلس قرار نگرفت، با وجود درخواست اجراي تبصره ماده ۱۰۲ آيين نامه براي بررسي خارج از نوبت و درخواست اجراي صد ماده نيز به جايي نرسيد و هزاران قلب شكسته و مكدر از تاخير مجلس در اهتمام به مشكل زحمتكش‌ترين و ستمديده‌ترين كارگران همچنان در انتظار مي‌باشند!‌آيا رمضان فصل پرداختن به اين امور هم نبود!

رييس فراكسيون كارگري با انتقاد از سكوت مجلس در مورد مسكوت ماندن قانون بازنشستگي با ۲۵ سال سابقه، گفت: اكنون حدود يكسال و پنج ماه است كه قانون بازنشستگي با ۲۵ سال سابقه كه ترتيبات اجرايي آن مطابق ماده ۱۰ قانون نوسازي صنايع معلوم شده بود، مسكوت مانده است و حتي تعهدات و ترتيب پرداخت بار مالي تعريف شده در قانون معلوم بوده و در قانون برنامه چهارم تا پايان برنامه يعني تا پايان سال گذشته تمديد گرديده و سپس مطابق قانون برنامه پنجم اين تمهديد بايد استمرار مي يافت، اما با وجود معلوم بودن نحوه تامين بار مالي تعريف شده در قانون چگونه مجلس محترم يك سال و نيم تعطيل قانون رابا سكوت تاييد كرده است.

محجوب با بيان اينكه تعطيل كردن ماده ۱۰ قانون نوسازي صنايع فاقد دليل مستند و قانوني است، تصريح كرد: بايد سازمان تامين اجتماعي هر چه سريع‌تر اجراي محدود قانون را آغاز كند.

وي افزود: موضوع ديگر مربوط به كارگران خارجي است كه متاسفانه به جاي كنترل و جلوگيري امروز بسياري از زمينه‌هاي شغلي و حِرَف در اختيار كامل آنها قرار گرفته است، اكنون ديگر كارساده ساختماني نيز از مادريغ شده است، بعضي حرف چون كفاشي، خياطي و نظاير آن كه بخشي از آن توسط وارد كنندگان به تصرف درآمده، مابقي نيز در اختيار كارگران خارجي است، به جاي تعادل و حركت در جهت بازگرداندان كارگران خارجي هر روز مجوز جديدي براي طولاني كردن و حتي مقيم كردن بيش از ۲ ميليون نفر نيروي كار خارجي مبذول مي‌گردد.

محجوب در پايان تاكيد كرد: جدا خواستار عمل جدي به قانون كار و ديگر قوانين مرتبط مي‌باشم. از خداوند مي‌خواهم كه به حق اين رمضان مبارك مشكلات همه كارگران مسلمان در ايران و جهان و همه مستضعفان و كارگران جهان را حل و فصل نمايند.


--
آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر