۱۳۹۰ شهریور ۷, دوشنبه

دست پاچگی و عصبانیت رسانه های دروغ از یک عذرخواهی

دست پاچگی و عصبانیت رسانه های دروغ از یک عذرخواهی

احمد جلالی فراهانی

طلب بخشش شیخ حسین انصاریان، واعظ معروف و کم حاشیه که هواداران فراوانی در میان خانواده های مذهبی دارد، از مردم ایران در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارك رمضان و عذرخواهی اش بابت تمام گرفتاریهایی که پس از 32 سال برای جامعه ایرانی در این مدت بوجود آمده است، به مذاق استبدادیان حاکم بر عرصه سیاست و قدرت در ایران خوش نیامده است.
این واعظ مشهور كه مراسم احیای وی یكی از شلوغترین برنامه های تهران است و در شبهای 19 و 21 رمضان از سیما پخش شد، در بیست و سومین شب ماه رمضان، پس از چند بار قسم خوردن، گفت: « مایی كه شعار دادیم، منبر رفتیم، بیانیه دادیم، شما رو فرستادیم جلو كه انقلاب كنید، دنبال میز و پست نبودیم و نیستیم‬، ‫اما این وضعی كه پیش اومده رو نمی خواستیم‬.»
اما اوج سخنان این خطیب پرآوازه هنگامی رخ داد که او در برنامه قرآن به سر گرفتن، با سوز و گداز  خطاب به مردم گفت: «‫مردم! ما را ببخشید‬؛ ‫ما به شما وعده هایی دادیم كه نشد. نمی خواستیم شما در فشار باشید نمی خواستیم گرانی باشد!» ‬
حرفهای شیخ حسین انصاریان به همین جا اما ختم نشد و در یک اظهار نظر بی سابقه او ‫با بیان این كه در برخی موارد انقلاب دست نامحرمان افتاده است برای دقایقی از برخی مشكلات تبری جست و از مردم طلب بخشش کرد و در حیرت و بهت حاضران مجلس ناگهان بطور غیر مستقیم مشروعیت رهبری جمهوری اسلامی را به چالش کشید و گفت: « غیر از امام زمان نباید به كس دیگری امید داشته باشیم!»

واکنش از پیش طراحی شده

حاج شیخ حسین انصاریان را به حق باید یكی از مشهورترین خطیبان كشور دانست كه سالانه در نقاط مختلف كشور و حتی خارج از كشور، برنامه های پرجمعیتی دارد و مردم با سخنان و نوای روضه ها و مناجات كمیل او آشنایند و بسیاری از هواداران او از مذهبی ترین اقشار جامعه ایران هستند و در حال حاضر او یكی از سخنرانان ثابت برنامه عزاداری بیت آیت الله خامنه ای محسوب می شود و درباره وی رهبر نظام سیاسی ایران جایی گفته است: «خانواده ما در مسجد سیدعزیزالله پای منبر شما هستند و ما خودمان پای دعای عرفه شما در مشهد هستیم.»

با این همه حتی رسانه های حامی حکومت هم معترفند که فحوای سخنان او از هر جهت عالی ترین مقامات حال حاضر نظام سیاسی حاکم بر ایران را نشانه رفته است و از این منظر می توان مدعی شد که اعلام برائت وی از شرایط موجود حاکم بر ایران ریزش بی سابقه هواداران نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی را نشان می دهد.

از همین رو است که واکنشهای از پیش طراحی شده رسانه های امنیتی و اطلاعاتی نزدیک به سرشاخه های قدرت، تعجب کسی را بر نیانگیخت! هنوز ساعاتی از انتشار متن سخنان این استاد اخلاق و دین پژوه نزدیک به حکومت نگذشته بود که خبرگزاری‌های حامی دولت، در خبری جعلی اصل سخنان شیخ حسین انصاری را در گفتگویی دروغین با وی تکذیب کردند!

همزمان برخی از رسانه های حامی دولت کودتایی احمدی نژاد، حملات شدیدی را علیه این واعظ کم حاشیه تدارک دیدند. تا جائیکه سایت «محرمانه آنلاین» وابسته به تیم احمدی‌نژاد نیز خطاب به این روحانی مشهورنوشت: «این انقلاب با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای همچنان در مسیر اعتلا و پیشرفت قرار دارد.»

این سایت از آقای انصاریان پرسید: «شما از کدام و فساد دم می‌زنید؟ آنچنان در مورد وجود فساد و گرانی بزرگنمایی کرده‌اید که انگار تنها در ایران اسلامی گرانی و فساد وجود دارد؟»

«محرمانه‌آنلاین» همچنین این پرسش را از انصاریان مطرح کرد که «آقای شیخ عزیز شما در قسمتی در اظهارات خود فرموده‌اید که غیر از امام زمان نباید به کس دیگری امید داشته باشیم. این مهم چه تفسیری می‌تواند داشته باشد؟»

این سایت در ادامه پرسید: «آیا شما به مدیریت الهی و توانمند حضرت آقا اعتقادی ندارید که اینگونه با معنا تاکید می‌کنید که به غیر از امام زمان نباید به کس دیگری امید داشت؟»

همزمان برخی از سایتهای اصولگرای حامی حاکمیت تلاش کردند تا اظهارات حسین انصاریان را به « جریان انحرافی » نسبت بدهند و نوک تیز پیکان انتقادات صریح و بی پرده او را به سمت حامیان محمود احمدی نژاد تقلیل بدهند!

حتی برخی دیگر از رسانه های نزدیک به حاکمیت از انتشار و توزیع شبنامه های شدید الحنی علیه این روحانی سرشناس در ابعاد گسترده در شهرهای پر جمعیت ایران دست خبر دادند، به امید اینکه شاید این واعظ پرآوازه در میان خانواده های مذهبی ایرانی، از سخنان خود در بیست و سومین شب ماه رمضان دست بشوید و اظهارات منتسب به خودش را تکذیب کند.

حنایی که دیگر رنگ ندارد

با این همه حرکت بعدی دفتر شیخ حسین انصاریان بهت و حیرت رسانه های هوادار حکومت ایران را به همراه داشت. دفتر این واعظ شهیر خوانساری الاصل ساکن تهران، نه تنها متن گفته های وی را تکذیب نکرد که بر عکس هرگونه مصاحبه با رسانه ها توسط وی را کذب محض دانست و نوشت: «در ماه مبارك رمضان وخصوصا در روزهای اخیر حضرت استاد انصاریان هیچگونه مصاحبه و گفتگوی رسمی با رسانه ها وخبرنگاران آنها نداشته اند و سخنان استاد در شب قدربیست وسوم رمضان عینا مطالبی است كه در سایت ایشان آمده است و هر مطلب مغایر با آن مورد تایید نمی باشد.»
اصل این متن که در وب سایت رسمی این خطیب مشهور عیناً منتشر شده است، به همین جا بسنده نکرده است و ضمن تکرار و تکمیل سخنان شیخ در شب 23 رمضان امسال نوشت: « الهی ، الهی... به خدا قسم مردم امثال ما كه هیچ توقعی نداشتیم قبل از انقلاب، اگه زندان رفتیم، اگه اعلامیه امضا كردیم ، اگه تو خیابونا اومدیم ، اگه شما رو تشویق كردیم بیاین تو خیابونا، تمام نیت مون این بود كه شما دیگه مشكلی نداشته باشید، رنجی نداشته باشید ، گرانی نداشته باشید، این همه فساد دوباره به شما مسلط نشه، اما نشد ، امثال ما تقصیر ندارن ما هم برا شما خیلی ناراحتیم كاری هم دستمون نیست براتون انجام بدیم، خیلی از ما بودن دنبال صندلی نرفتن و نمی خواستن برن، الان هم هیچ گونه برنامه مادی و دنبال صندلی رفتن ندارن ، فقط ناراحتن برا شما با این كه ماتقصیر نداریم
دلمون نمی خواست اینگونه بشه ، به جان امام زمان اقلا امثال مارو ببخشید ،ما نمی خواستیم به اینجا برسه كار، شما  گذشت كنید. الهی ، خدایا میدونی ماها چه نیتی برا این مردم بزرگوار داشتیم،  عملی نشد، خدایا خیلی جاهای این انقلاب به دست نامحرمان افتاده ، دلشون نمی سوزه برا بندگان تو، حتما هم این مردم بزرگوار با اخلاق از این همه مشكلات پیش آمده مارو می بخشن. الهی ، الهی بالحجه...
»

واعظی اهل خوانسار

حاج شیخ حسین انصاری متولد خوانسار است و اصفهانی. او در سال 1323 خورشیدی در خانواده ای روحانی متولد شد و از كودكی درس حوزوی را فراگرفت و شاگردی روحانیون سرشناسی نظیر مرحوم الهى قمشه اى، میرزا على فلسفى، حاج شیخ عباس طهرانى، اعتمادی، فاضل لنكرانی، صالحی نجف آبادی، صانعی، سید محمد محقق داماد، منتظری، شیخ ابوالفضل نجفی خوانساری و بالاخص میرزا هاشم آملی را در کارنامه علمی اش دارد.

شیخ حسین انصاری در میان جبهه رفتگان و رزمندگان هشت سال جنگ ایران و عراق هم به دلیل حضور مستقیمش در جبهه نبرد، محبوبیت فراوانی دارد.

این واعظ پر آوازه در دهه 60 خورشیدی به همراه حاج منصور ارضی سخنران و مداح مراسم مسجد ارك بودند كه بعد از برخی اختلافات از هم جدا شدند و قریب 20 سال پس از آن ایام و در این روزها هر دوی آنها همزمان با شبهای قدر خبرساز شده اند. یکی بواسطه درخواست قتل یکی از چهره های جنجالی دولت کودتا و دیگری به خاطر عذرخواهی از مردم! باید دید مسیر این  دو نفر به کجا می سرانجامد!


--
آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر