۱۳۹۰ شهریور ۳, پنجشنبه

ده شب؛ بانگ رسای تکبیر در آسمان ایران


ده شب؛ بانگ رسای تکبیر در آسمان ایران

جرس: امشب ایرانیان در همه شهرهای کشور در حمایت از مبارزات مردم فلسطین و کشورهای منطقه ندای وحدت بخش تکبیر سر می دهند.

 به گزارش جرس، شورای هماهنگی راه سبز امید با اشاره به در پیش بودن روز قدس و قیام مردم منطقه علیه مستبدانی که به دروغ پرچم مبارزه با اشغالگران اسرائیلی را به دوش می‌کشند، از مردم  در سراسر ایران دعوت کرد در ساعت ۱۰ شامگاه پنجشنبه سوم شهریورماه، با سر دادن ندای تکبیر و برائت از خودکامگی، به ابراز همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و سوریه بپردازند، انزجار خود از سلطه‌ی هرگونه ستم و کردار غیر دموکراتیک را ابراز دارند و سیاست منافقانه‌ی حاکمیت در قبال آنچه در منطقه می گذرد را برملا کنند.

این شورا در بیانیه‌ی اخیر خود همچنین با اشاره به اینکه جمعه‌ی آخر ماه رمضان به پیشنهاد آیت‌الله منتظری به عنوان «روز قدس» نامگذاری شده و ضمن تاکید بر اینکه شعار اولویت توجه به حقوق مردم ایران بر مردم فلسطین و لبنان، اعتراض به چهره‌ی نفاق و دو رویی در سیاست های اعمال شده توسط حاکمیت بود و نه دست شستن از همدلی و همدردی با ستمدیدگان در هر کجای جهان؛ «سکوت ننگین دولتمردان در قبال ستمی که توسط حکومت سوریه بر مردم مظلوم سوریه و این روزها بر پناهجویان فلسطینی در آن کشور می رود» را نشانی دیگر از انحراف از سیاست های مبتنی بر اصول اخلاق، توسط حاکمیت دانست.

گفتنی پس از انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری سال 88، بارها مردم ایران در اعتراض به سیاستهای خشونت طلبانه حکومت و همبستگی با جبنش سبز ندای تکبیر سر دادند. این یادگار بجا مانده از روزهای پیش از انقلاب است.

 سال گذشته میرحسین موسوی در خصوص اهمیت تکبیر گفته بود:  موج تکبیر اهمیت زیادی دارد و نشانه‌ی سرزندگی جنبش علی‌رغم همه‌ی فشار‌ها و زندانی‌کردن‌ها است… جا دارد دوستان به این مساله بیشتر بپردازند…. این رویداد به تنهایی بسیاری از تبلیغات را در مورد تمام شدن جنبش از بین برد و می‌توان تصور کرد که باعث یاس و عصبانیت اقتدارگرایان شده باشد.



--
آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر