۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

مهلت نامحدود اسكناس شعارنویسی شده

 

مهلت نامحدود اسكناس شعارنویسی شده

 

رئیس كل بانك مركزی گفت: سقف تاریخی برای تحویل اسكناس‌های مخدوش تا زمانی كه مردم این اسكناس‌ها را به بانك دهند، تمدید شده است.

 

محمود بهمنی در گفت‌وگو با فارس در خصوص اقدامات بانك مركزی برای جمع‌آوری اسكناس‌های مخدوش، اظهار داشت: بانك مركزی در نحوه جمع‌آوری اسكناس‌های مخدوش سكوت نكرده است. وی با تاكید براینكه بانك مركزی به مردم اعلام كرده اسكناس‌های مخدوش را به مرور با مراجعه به بانك‌ها تعویض كنند، تصریح كرد: بانك مركزی تاریخی را اعلام كرد كه تمام بانك‌ها آن را پذیرفتند ولی این تاریخ به دلیل اینكه ممكن بود به مردم فشار آورده و آنها را با سختی مواجه كند و همچنین موجب هجوم مردم به بانك‌ها شود، تمدید شد. رئیس كل بانك مركزی افزود: بنابراین سقف تاریخی برای تحویل اسكناس‌های مخدوش تا زمانی كه مردم این اسكناس‌ها را به بانك دهند، تمدید شده است. * تمام بانك‌ها موظف به دریافت اسكناس‌های مخدوش هستند به گفته بهمنی، تمام بانك‌ها موظف به دریافت اسكناس‌های مخدوش از مردم هستند.

وی با تأكید بر این كه بانك‌های دولتی و خصوصی موظف به دریافت اسكناس مخدوش هستند، گفت: زمانی كه موضوعی از طریق رسانه عمومی، رسمی اعلام می‌شود تمام دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای آن می‌شوند. بهمنی اضافه كرد: به تمام بانك‌ها ابلاغ شده ولی ممكن است به واحدهای آنها ابلاغ نشده باشد اما این امر یك تكلیف است. رئیس كل بانك مركزی ادامه داد: زمانی كه در حالت عادی گوشه‌ای از یك اسكناس پاره شده باشد وقتی به بانك تحویل داده شود، بانك به جای آن اسكناس یك اسكناس نو ارائه می‌دهد.

 

* جمع‌آوری اسكناس‌های مخدوش مربوط به ماه‌های اخیر نیست وی ادامه داد: پیش از بخشنامه جمع‌آوری اسكناس‌های مخدوش نیز، دستورالعملی وجود داشت مبنی بر این كه اگر فردی یك اسكناس خراب به بانك بیاورد، بانك مكلف است پول را بگیرد و تعویض كند. به گفته بهمنی، حتی در صورتی كه یك اسكناس كهنه به بانك برده شود، بانك موظف به تعویض آن است. وی افزود: بخشنامه مذكور، موضوع تازه‌ای نیست كه بانك مركزی آن را به وجود آورده باشد و از قبل در قانون پولی و بانكی لحاظ شده است. به گفته رئیس كل بانك مركزی، بانك‌های خصوصی نیز باید اسكناس‌های مخدوش را از مردم بگیرند. وی تأكید كرد: مجددا به بانك‌ها تأكید می‌كنیم كه اسكناس‌های مخدوش را از مراجعه‌كنندگان بگیرند.

 

 



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر