۱۳۸۸ دی ۲۱, دوشنبه

متن پیاده شده روز یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ محسن سازگارا

متن پیاده شده روز یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۸ محسن سازگارا

سلام. روز یکشنبه 20 دی ماه 88 10 ژانویه2010

امروز راجع به 7 موضوع صحبت می کنم.

اول اینکه شب گذشته به حرکت هفتگی مادران داغدار حمله شد و 30 نفر را دستگیر و به کمیته سابق در خیابان وزرا بردند اما این مادران دلیر نشان دادند که اهل عقب نشینی نیستند کمااینکه قبلأ هم این اتفاق افتاده و حرکت ادامه داره. باز هم تکرار می کنم که هرکس به هرنحوی میتونه بهتره به حرکت مادران داغدار کمک بکنه با اطلاع رسانی با شرکت و پخش خبر تجمعات و همینطور به خانواده ی زندانیان سیاسی.

موضوع دوم راجع به دانشجویان دانشگاه صنعتی شریفه که فیلم کوتاهی را درباره آن به شما نشان خواهم داد و همانطور که می بینید دانشجویان در واقع  باشعار خود مطرح می کنند که امتحان نمی دهند وتهدید کردند که اگر زندانی بودن دانشجویان ادامه پیدا کند آنها  نیز مثل دانشجویان امیر کبیر به اعتصاب  ادامه خواهند داد. در دانشگاه قزوین هم احکام سنگین دادن و 5 تن از دانشجویان را اخراج کردند و حدود 30 نفر را تعلیق کردند و چاره اون هم تنها اعتصاب یک صدای دانشجویان واخطار به دانشگاه برای ادامه اعتصاب در صورت زندانی کردن دانشجویان است و به قول شعارهای قبل از انقلاب " دانشجویان زندانند، زندانبانان جلادند، مرگ بر این  جلادان" دانشجویان رمز پیروزی شان اتحادشان است ودانشجویان صنعتی شریف امروز در واقع حرکتی را در پیوستن به سایر دانشجویان اعتصابی اعلام کردند.

نکته سوم در مورد اعلامیه مجموعه فعالان حقوق بشر درباره مقابله با اعدام است خصوصأ اینکه دادستان تهران اعلام کرده 5 نفر محارب را به جرم عضویت در سازمان مجاهدین خلق می خواهد اعدام کند. در هر صورت همانطور که  مجموعه فعالان حقوق بشر هم اعلام کردند هیچ مهم نیست که عضویت در چه سازمانی بهانه صدور این حکم باشد نفس اعدام از نظر ما محکوم است و صدای همه باید علیه اعدام بلند شود و در این خصوص تمام طیف ها و جناح ها با همدیگر متحد هستند. من هم به سهم خودم ضمن تأئید اعلامیه مجموعه فعالان حقوق بشر در محکومیت حکم اعدام ، بیانیه آنها را روی سایتم قرار دادم و همراه برنامه امروز برایتان می فرستم.

نکته چهارم مقاله بسیاری خوبی است که حقوقدانان جنبش سبز نوشتند و بر روی وب سایتشان گذاشتند و در آن مطرح کردند که در دستگاه قضایی ایران حکم محارب چگونه است  و باطل بودن این قصه حقوقی به لحاظ محارب بودن را مدلل کردند و به خوبی نشان دادند که قوه قضاییه کشور تا چه حد بی حساب و کتاب و وابسته است و حکم محارب مطرح شده از سوی آنان فاقد هرگونه مبنای حقوقی است. این مقاله را هم روی وب سایت می گذارم و همراه این برنامه هم خواهم فرستاد. برای اینکه مجموع اینها بیانگر آن است که همگی ما اعم از دانشجو کارگر حقوقدان وغیره باید بتوانیم صدایمان را علیه اعدام و خشونت ورزی حکومت بلند کنیم.

نکته پنجم آن است که بر اساس خبرهای رسیده در درون سپاه نارضایتی از دولت احمدی نژاد افزایش پیدا کرده  و این سوال در بین سپاهیان مطرح شده که چرا سپاه برای یک دولت مشکل دار باید رو در روی مردم قرار گرفته و بدنام شود. آنها می گویند فقط عده معدودی از سپاهیان فاسد این دولت فاسد را همراهی می کنند. صحبت از 3000 یا حدود 3000نفر ناراضی در بخش های مختلف و یا شهرهای مختلف است که قرار بوده با آنها برخورد شود. من هر وقت اطلاعات بیشتری به دستم برسد با شما در میان می گذارم اما نکته جالب دیگر آن است که ناراضیان دیگری نیز در بخش سیاسی کشور مثلأ در بین وکلای مجلس هم وجود دارد، امثال علی مطهری که در برنامه تلویزیونی هم احمدی نژاد را عامل فتنه می داند ، نشان می دهد شکاف در کودتاچی ها چقدر عمق و وسعت دارد.

نکته ششم                                                                             

درمورد صحبت های اخیر آقای خامنه ای است که با توجه به مشکلاتی که او در عقبه خودش و در سپاه و نیروهای سرکوبگرش دارد، و حتی در اعتراضی که نیروی انتظامی به سپاه دارد، صحبت های امروز یک نوع عقب نشینی محسوب می شود. هم نوعی عقب نشینی بود در عین تهدید دوباره به سرکوب و در واقع ایشان بازی صفرها را آغاز کرده، که در آن از تظاهرات ملیونی مردم چند تا صفر حذف می کنند و به تظاهرات چند هزار نفری خودشان چند تا صفر اضافه می کنند. من فکر می کنم بهترین پاسخ به او و همفکرانش آنست که در 22 بهمن ملیونی پا در خیابان بگذاریم و از الآن تا 22 بهمن با تنوع تاکتیک ها که تا به حال تمرین کردیم مثل تظاهرات برق آسا ، شعار نویسی، اسکناس نویسی، پخش اعلامیه و با تظاهرات در دانشگاه ها، کارخانجات و جاهای مختلف نشون بدیم که نترسیدیم و در 22 بهمن یک حرکت قدرت نمایی دیگر در خیابان بکنیم بطلان حرف های خامنه ای را نشان دادیم و در واقع پاسخ فرمایش های ایشان را با یک حرکت قدرتمند می دهیم که دیگر پراکنده گویی و درشت گویی نکند.

نکته آخر درباره دانشجویان طرفدار آقای احمدی نژاد به نام دانشجویان عدالتخواه که به هواداری روسیه نیز شهرت دارند می باشد. حتی آنها هم از انتصاب آقای مرتضوی در دولت انتقاد کردند . راجع به این حرکت سیاسی در روزهای آینده نیز صحبت می کنیم و می گوییم که دولت کودتایی اجنبی ساخته احمدی نژاد باید از اریکه قدرت پایین بیاید، رأی مردم بهشون باید پس داده شود و رئیس جمهور منتخب مردم یعنی آقای موسوی باید بر صندلی ریاست جمهوری بنشیند و این حداقل خواسته ای است که در مرحله اول چنبش می خواهد و تا قبل از این صحبت بر سر هر نوع سازش بی معناست و سقوط دولت احمدی نژاد در واقع راه را باز می کند برای مراحل و خواسته های بعدی جنبش که برمی گردد به عاملین و آمرین این جنایت ها که باید مطرح شود.

 تا فردا شاد و پیروز و موفق و سرفراز باشید.

 به امید پیروزی ایران و ایرانی



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر