۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

متن پیاده شده روز چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - محسن سازگارا

متن پیاده شده روز چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ - محسن سازگارا
سلام،
چهارشنبه 7 بهمن 88، 27 ژانویه 2010 میلادی

ابتدا عذر خواهی می کنم از اینکه چون سرما خوردم صدام گرفته، به بزرگواری خودتون ببخشید.

در مورد 6 موضوع امروز صحبت می کنیم.

موضوع اول اینکه در بانک ملی شعبه ولیعصر تهران به 400 نفر شماره داده بودند برای گرفتن پولشان اما به نفر 83 که رسید پول تمام شد و در نتیجه مردم اعتراض کردند و شلوغ شده و مثل بقیه بانکها درگیری پیش آمده. همینطور هم در بانک ملت شعبه بازار باز درگیری شده و این داستان در تمام بانکها ادامه دارد. همانطور که قبلاً هم صحبت کردیم در واقع به لحاظ اقتصادی شاید تحت تاثیرسه عامل مردم حق دارند که پول خودشان را از بانک بگیرند.

 نکته اول اینکه پول در ایران در حال سقوط است و با حذف یارانه ها پیش بینی تورم مازاد 40 درصدی می شود بنابراین روند سقوط پول تشدید خواهد شد،

نکته دوم اینکه قرار است نرخ ارز متعادل شود آنچنانکه آقای احمدی نژاد گفته بنابراین صاحب نظران پیش بینی می کنند که برابری ریال با پول های خارجی مثلاً دلار به سه چهارهزارتومان برسد.

 و نکته سوم مسئله ورشکستگی بانکها ست که چهار برابر سرمایه شان را وام هایی تشکیل می دهد که لاوصول است و گویی چهار برابر سرمایه بانکها را عده ای خوردند و پس نمی دهند بنابراین به بانکها اعتماد نیست بخصوص بانکهایی مثل بانک ملی یا بانک ملت.

 یک دلیل مبارزاتی هم این کارمردم دارد وآن این است که در سلسله کنش های سیاسی، آکسیون هایی که حکومت را فلج می کند در ذیل آکسیونهای عدم همکاری، گرفتن پول از بانک و پشت کردن به دولت و به رسمیت نشناختن دستگاه های دولت از جمله بانکها و ابراز بی اعتمادی به دستگاه دولت، حرکت خوبی است که مردم از خودشان نشان می دهند و این انگیزه هم موثر است دراینکه به عنوان اعتراض به دولت، بروند و پولشان را بگیرند.

 همین جا این سوال را هم جواب بدهم که بعضی ها از من پرسیدند که ما در چه بانکی برویم و پول خودمان را بگذاریم که سالم باشد؟ من تا آنجا که تحقیق کردم واقعیت این است که در بین بانکهای دولتی و خصوصی به هیچ کدام نمی شود اعتماد کرد چرا که پشت پرده خیلی از این بانکها مثل بانک پاسارگاد یا دیگران دستگاه های سپاه یا بیت رهبری یا ارگانهای این چنینی قرار دارند، به همبن دلیل هم اقتصاد دانها می گویند که با این روشی که دولت سقف گذاشته برای تبدیل پول، به سرعت ارز دو نرخی خواهد شد و همین الان هم در بازار دیروز دلار به 1025 تومان رسید و شاید سالم ترین راه این باشد که کسی پولش را به ارز خارجی تبدیل کند آنچنان که اقتصاد دانها می گویند بهترین مسیری است که می تواند از بی ارزش شدن و سقوط آن جلوگیری کند.

نکته دوم اینکه پیشنهاد خیلی خوبی را در اینترنت، سایت بالاترین و سایرسایتها من دیدم که بچه ها مطرح کردند و آن این است که زنگ تلفن های دستی خود را تبدیل کنیم به سرود ای ایران که سرود ملی منتخب ملت است و رسماً سالهاست که مردم سرود ای ایران را به عنوان سرود ملی در مراسم می خوانند یا در سخنرانی ها یا در جاهای عمومی. بنابراین اگر همه دست به دست بدهند و زنگ موبایل هایشان را تبدیل کنند به سرود ای ایران که نحوه دانلود کردنش را هم بچه ها روی اینترنت گذاشتند به نظر من کار خیلی خوبیست و در واقع از آن کارهاییست که همبستگی را افزایش می دهد، از دسته آکسیونهایی است که نمایش همبستگی عمومی، همبستگی میان تمام ملت و مقاومت است و کودتا چیان هم امکان برخوردشان فوق العاده پایین است برای اینکه وقتی در مترو، در اتوبوس، در اماکن عمومی، در دانشگاه، در مدرسه، زنگ تلفن با آهنگ ای ایرن به صدا دربیاد، هم در واقع بچه ها را به هم وصل می کند، نشان می دهد که بیشماریم و هم اینکه در واقع یک پیام مقاومت در مقابل حکومت است از جانب سبزها.

نکته سومی که می خواستم بگم این است که آقای ابوالفضل اسلامی کنسول ایران در ژاپن هم اعلام تبری از دولت کودتاچی کرده و پیوستگی خود را به جنبش سبز اعلام کرده.

نکته چهارمی که می خواستم بگم صحبتهای آقای کروبی است درجمعی از گروه های اصلاح طلب که به دیدن ایشان رفته بودند و در واقع با حرفهایی که آقای کروبی زد به جوسازی خبرگزاری فارس و جنجالی که می خواستند درست بکنند خاتمه داد. آقای کروبی با انتقاد از تحریف حرفش، صراحتاً گفته که من با قاطعیت می گویم که هرگز برسر حقوق ملت معامله نخواهم کرد و یکی از بزرگترین حقوق این ملت آرایی است که به امانت به صندوقهای رای ریختند و من تا پایان راه در کنار ملت خواهم بود و برای برگزاری انتخابات آزاد و رفع موانع موجود خواهم کوشید.

 

 من فکر می کنم این بخش از حرف آقای کروبی و سایر بخشهای صحبتش کاملاً دوباره نشان داد که داغ اختلاف ایجاد کردن در جنبش سبز به دل کودتا چیان می ماند و همه دست اندر کاران جنبش سبز از چهره های شاخص و محبوبی مثل آقای کروبی گرفته و تمام جناح های سیاسی، تمام بچه هایی که در میدان هستند، تمام سربازانی که در این جنبش یک رهبر هستند هرکدام، متحد و یکپارچه در کنار هم ایستاده ایم و کف مطالبات ما هم پایین آوردن دولت کودتاچیست.

نکته پنجم خبری بود که در شرکتهای طرف قرارداد پتروشیمی بندر امام خمینی اعتصاب شروع شده برای عدم پرداخت دستمزدهایشان طی چند ماه و قبلاً هم در سایر شرکتها ی تابعه وزرات نفت، پتروشیمی و پیمانکارهای طرف قرارداد این مشکل را داشتیم، چرا که دولت چون پول نداد گفته است که آنقدر پول به پیمانکارها بدهند که فقط حقوق کارمندهایشان را بدهند و به کارگرها حقوقی پرداخت نشود اشکال ندارد، به همین دلیل هزاران نفر در معرض عدم دریافت حقوق و بیکاری قرار گرفتند که به این ترتیب با اعتصاب اعتراض خودشان را اعلام می کنند.

نکته ششمی که می خواستم بگم مسئله حرف آقای خامنه ای است که درآمل ایشان مطرح کرده و دوباره ایشان تاکید کرده که در 22 بهمن ملت توی خیابان می آید. بسیار بسیار بسیار ایشان حرف درستی زده، ملت در 22 بهمن به خیابان خواهد آمد و ترکیب مردم هم آن روز دیده خواهد شد، دیده خواهد شد در همان مسیرهایی که حکومت اعلام می کند ملت هم قدم خواهند گذاشت و همه خواهند دید که 8 درصد بیشتر طرفدار دولت کودتایی و آقای خامنه ای نیستند و اکثریت مطلق 92 درصدی مردم این دولت کودتایی و آقای خامنه ای را نمی خواهند. فکر می کنم در 22 بهمن حرکتی که ما آرام، صلح آمیز، در مسیرهایی که اعلام می شود بکنیم در واقع جنبش را وارد یک فاز جدید خواهد کرد و نشان خواهد داد که این دور دوم خشونت ورزی حکومت هم که بعد از عاشورا شروع کرده تاثیری روی اراده و عزم مردم ندارد و تیغ خشونت ورزی کند خواهد شد، بنابراین ما وارد فاز جدید خواهیم شد.

من همین جا می خواهم این سوال را هم جواب بدهم، اگر چه ممکن است که تکراری باشد ولی به نظر می رسد که تکرارش اشکالی ندارد، و این سوال این است که ما با آمدن به خیابان چه می کنیم؟ ما وقتی در آکسیون های بزرگ میلیونی پا در خیابان می گذاریم در واقع نمایش قدرت و همبستگی ملی را می دهیم و مثل دفعات قبل مشتی که به گوریلی که باهاش تو رینگ هستیم می زنیم آنرا گیج می کنیم، ریزش زیاد می شود، دنیا می فهمد، و دراین فاصله آکسیون های دیگری که داریم مثل همین مثلاً زنگ تلفن، شعار نویسی، اسکناس نویسی، پول را از بانک بیرون کشیدن، کم کاری، اعتصاب، اینها در واقع فلج سازی حکومت را و ایجاد شکاف در آنرا تشدید می کند و سه تا سرفصل مشروعیت زدایی، فرسایش کودتا چیان و ایجاد شکاف در آنها و فلج سازی به نقطه انتهایی که برسد، دولت کودتا را پایین خواهد کشید. در مورد اینکه آیا سوالهای دیگری در این مورد که آیا در 22 بهمن ما می توانیم آکسیون نهایی را انجام بدهیم؟ چون بعدش هم تعطیل است بمانیم در خیابان و مراکز قدرت حکومت را بگیریم، فتح کنیم و کارشان را تمام کنیم، روزهای بعد صحبت می کنیم، وامکانش را با همدیگر بررسی می کنیم.

تا فردا شاد، پیروز، موفق و سرافراز باشید.

به امید پیروزی ایران و ایرانی.



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر