۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

موج گسترده احضار و تهدید در نجف‌آباد در آستانه‌ ۲۲ بهمن

موج گسترده احضار و تهدید در نجف‌آباد در آستانه‌ ۲۲ بهمن

در آستانه چهلمین روز ارتحال آیت الله منتظری و ۲۲ بهمن، موج احضارها به اداره اطلاعات شهر نجف‌آباد آغاز شده است و از یک هفته پیش تاکنون حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از مردم نجف‌آباد، به اداره اطلاعات این شهر احضار شدند.

به گزارش ندای سبز ازادی، احضارشدگان، از چهره‌های شاخص مذهبی تا جوانانی که در مراسم آیت‌الله منتظری حضور فعال داشتند، هستند. پس از احضار و بازجویی و ایجاد فشار از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که به هیچ وجه در مراسم ۲۲ بهمن حرکت مشکوکی نکرده و مراقب رفتار خود باشند.

لازم به ذکر است این احضارها و بازجویی‌ها از دو سه ساعت تا گاهی یک شبانه‌روز طول می‌کشد و شامل همه افراد از روحانیون برجسته گرفته تا نوجوانان دبیرستانی نیز می‌شود.

به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی شهر به ‌شدت نگران مراسم دولتی روز ۲۲ بهمن هستند و درصدد هستند که جلوی هرگونه حرکت اعتراضی را با استفاده از تهدید و ایجاد فشار روانی به تک تک افراد از قبل مسدود کنند.

در پایان لازم به ذکر است که در مراسم هفتم فقیه عالیقدر در شهر قهدریجان از توابع شهرستان نجف‌آباد نیز اتفاقی رخ داده است که در خبرها منعکس نشد.

مردم شهر کوچک قهدریجان به هنگام رفتن به مسجد اصلی به منظور برگزاری مراسم با در قفل شده روبرو می‌شوند که با مشاهده آن قفل را می‌شکنند.

پس از آن به داخل مسجد رفته و شماری از مردم جلوی در به نگهبانی و مراقبت مشغول می‌شوند. در هنگام رفت و آمد مردم عزادار فقیه عالیقدر، نیروهای لباس‌ شخصی و بسیجی که قصد ورود به مسجد را برای کنترل و به هم زدن داشته‌اند، ابتدا مجبور به تحویل دادن بی‌ سیم و موبایل‌های خود شده و سپس با هدایت اجباری مردم در گوشه و کنار مسجد به صورت مجزا جا داده می‌شوند تا از هرگونه اقدام جمعی مزاحمت توسط ایشان جلوگیری شود.

با این حال در خلال مراسم چند نفر از این نیروها که با ایجاد سر و صدا قصد به هم زدن مراسم را داشته‌اند با واکنش مردمی که آن‌ها را در محاصره‌ خود داشته‌اند روبرو می‌شوند و هنگام اخراج از مسجد هم برخی مردم به ایشان به عنوان تحقیر پول می‌پردازند.



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر