۱۳۸۸ بهمن ۸, پنجشنبه

مراسم چهلمین روز ارتحال آیت الله العظمی منتظری در سراسر کشور


مراسم چهلمین روز درگذشت فقیه آزادیخواه، آیت الله العظمی منتظری روز پنجشنبه و جمعه در شهرهای تهران، قم و نجف آباد برگزار می شود.
به گزارش نوروز، این مراسم در تهران روز پنجشنبه و هنگام اذان مغرب در حسینیه ارشاد، دارالزهرا، مساجد قبا، امامزاده صالح،جامع شهرک غرب و مسجد الجواد برگزار خواهد شد.
در قم نیز بیت معظم له روز جمعه مراسمی را از ساعت 3 تا 5 بعد از ظهر در محل دفتر و بیت ایشان برگزار خواهد کرد.
همچنین در نجف آباد، زادگاه این فقیه عالیقدر نیز فردا؛ 5شنبه در مسجد بازار این شهر از ساعت 9 تا 11 صبح و عصر این روز از ساعت 3 الی 5 در حسینیه اعظم نجف آباد برگزار میشود.
روز جمعه نیز مردم سبز تهران از ساعت 3 تا5 بعدازظهر در بهشت زهرای تهران گرد هم می آیند تا یاد این مجاهد راه آزادی را گرامی بدارند.

از سوی دیگر، از آنجایی که پس از مراسم باشکوه و بی‌سابقه تشییع پیکر آن عالم وارسته در قم، امکان برگزاری آزادانه دیگر برنامه‌های یادبود و مراسم ختم و هفتم به بیت مکرم و دوستداران ایشان در سراسر کشور داده نشد، به نظر می‌رسد برگزاری برنامه‌های ویژه به مناسبت چهلمین روز درگذشت ایشان در شهرهای مختلف نیز با موافقت مسئولان اجرایی و امنیتی همراه نخواهد شد.

از این رو، مردم سبز در شهرهای مختلف کشورمان می توانند روز پنجشنبه 8 بهمن نماز مغرب را در بزرگترین یا سبزترین مسجد شهر محل سکونت خود اقامه کنند و با برگزاری نماز جماعت و قرائت فاتحه و آیاتی از قرآن مجید یاد آن مرجع گرانپایه را گرامی بدارند.

در این طرح که از سوی "ندای سبز آزادی" پیشنهاد شده است، از مردم سبز کشورمان خواسته شده تا در این مراسم از سردادن شعار سیاسی و هرگونه اقدامی که موجب تنش شود، خودداری کنند.

مساجد پیشنهادی برای اقامه نماز مغرب روز پنجشنبه:

تهران:
حسینیه ارشاد، مسجد قبا، مسجد جامع شهرک غرب، مسجد الجواد، دارالزهرا و مسجد امامزاده صالح

مشهد:
حرم حضرت امام رضا(ع) - صحن امام خمینی (خانوادگی)

شیراز:
مسجد قبا (آتشیها) (مسجد آیت‌الله سید علی‌محمد دستغیب)

قم:
بیوت آیات عظام منتظری و صانعی (بلوار شهید محمد منتظری)

اصفهان:
مسجد اعظم حسین آباد اصفهان

نجف‌آباد:
حسینیه اعظم نجف آباد

در دیگر شهرها بزرگ‌ترین مسجد شهر (مسجد جامع) یا سبزترین مسجد شهر بهترین انتخاب خواهد بود.

 

خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر