۱۳۸۸ بهمن ۴, یکشنبه

محسن رضایی: در کشورهای دیگر پلیس نه تنها با معترضان برخورد نمی‌کند که محافظ آنهاست

 

محسن رضایی: در کشورهای دیگر پلیس نه تنها با معترضان برخورد نمی‌کند که محافظ آنهاست

 

عادت به دیدن اعتراضات نداشتیم

 

جنبش راه سبز (جرس): دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد:ما عادت کرده بودیم که فقط دموکراسی را ببینیم (آرا ملت) ولی عادت به دیدن اعتراضات نداشتیم. باید اعتراض در دولت نهادینه شود. در کشورهای دیگر پلیس خود محافظ معترضان است نه اینکه با آنها برخورد داشته باشد.

 

به گزارش ایلنا،محسن رضایی در دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان گفت:من یک معیار برای موضع‌گیری خودم داشتم و آن هم قانون بود. من راه حل قانون را در پیش گرفتم. تقریبا هر روز دو نامه به شورای نگهبان می‌نوشتم . بعد از نماز جمعه و صحبت‌های رهبری با ادله به شورای نگهبان رفتم و اعتراضات را پیگیری کردم . وقتی مهلت تعیین شده تمام شد و شورای نگهبان نظر نهایی را داد، بنده تمکین کردم و در نامه نوشتم که با توجه به زمان محدود اعتراضات و شرایط حساس کشور که با آن مواجه خواهیم شد و به خاطر مسائل امنیتی من ادامه نخواهم داد.

 

وی ادامه داد: بنده حتی راه حل هم ارائه دادم و پیشنهاد تشکیل کمیسیون امنیت ملی در همین زمینه بود. هم راه حل دادم و هم تمکین کردم. شورای نگهبان عملکردش ضعیف بود ولی این مانع از عمل به قانون نبود.اضافه شدن آقای شاهرودی به شورای نگهبان خود یک نکته قوت است.

 

رضایی تصریح کرد: اما در مورد سند چشم انداز، عملکرد دولت در زمینه برنامه چهارم توسعه ضعیف است و ما ارزیابی و اظهار نظر در این زمینه را آغاز کرده‌ایم. نظارت وظیفه ذاتی مجمع نیست؛ بلکه رهبری به مجمع تشخیص مصلحت نظام تفویض کرده‌اند و عملکرد مجمع در این زمینه ضعیف است. پیشنهادی به رهبری داده‌ایم در این زمینه که اگر دولت عمل کند مجمع بتواند آن را به دیوان عالی بسپارد که در دست بررسی است. چون فکر می کنیم نظرات بدون ضمانت اجرایی تاثیری ندارد.



--
خشمت را سرکوب کن
*دهه فجر امسال سبز تر از هميشه*

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر