۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

آیت الله دستغیب: سپاه و بسیج با تمام ادعاها فقط جزء کوچکی از مردم ایران هستند

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


ندای سبز آزادی: مرجع عالیقدر حضرت آیت الله دستغیب با تصمیم شورای تامین استان برای مسدود کردن مسجد به شدت مخالفت کرد و آن را بازیهای سیاسی از پیش تعیین شده خواند. ایشان در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به اینکه گرفتن مسجد هیچ ضرری به ما نمی رساند فرمودند« اینجور نیست که فکر بکنید برای ما این کارهاضرری است. هیچ ضرری به ما نیست. از برکت امام زمان (ع) ما هیچ چیزی از دست ندادیم؛ برای اینکه ایمان است، ایمانمان با خودمان هست؛ ایمانی که ما داریم به خدای‌تعالی به پیغمبر اکرم (ص) به ائمه اطهار (ع) این راسخ است. این را کسی نمی تواند از ما بگیرد »

متن کامل سخنرانی معظم له که در پایگاه اطلاع رسانی حدیث سرو منتشر شده است در پی می آید:

شب قدر، شب آشنایی بیشتر با پروردگار عالم
آیت الله دستغیب در مراسم شب بیست و سوم با اشاره به اهمیت شب قدر اظهار داشت: هدف مؤمنین در شب قدر این است که یک قدم بیشتر به خدای‌تعالی نزدیک شوند. هدف ما از این دور هم جمع شدن‌ها این است که خدا بدی‌ها و سیئات ما را تبدیل به خوبی کند که «یبدل الله سیئاتهم حسنات». همچنین در مثل امشبی از خدا می‌خواهیم آنچه از اعمال ناقابلی که انجام داده‌ایم، به برکت امام زمان (ع) مضاعف شود و آینده ما را بر طریق صراط مستقیم که همان بندگی خدای‌تعالی و دوستی اهل بیت (ع) است قرار دهد و استوار کند و از معصیت‌ها که موجب غضب پروردگار است ما را حفظ کند.
همان طور که بارها عرض کرده‌ام این خدایی که ما داریم همه کارهٔ ما است؛ خالق ما ست، مدبر و مربی ما ست. هرکه هر قدرتی دارد از خدا است. هیچ فردی از خودش به تنهایی قدرتی ندارد. این خدایی که ما می‌شناسیمش «ید الله فوق ایدیهم» می‌باشد، دستش بالا دست هر شخص و هر جمعیتی است؛ و مهم این است که ما خودمان بفهمیم و ملتفت شویم که ما هیچ کاره هستیم و خدای ما، همه کارهٔ ما است. برای ما این اهمیت دارد که ملتفت شویم سبب‌ها که در این دنیا هست، ارزشی ندارد و سبب مستقل نیست، هر سببی که خدای‌تعالی فراهم کرده است، سببیت را در آن قرار داده است. اگر ما نان می‌خوریم، آب می‌خوریم، سیر می‌شویم و سیراب می‌گردیم، خدا سببیت را در آن‌ها قرار داده است و در حقیقت خدا هست که سیرمان می‌کند. اگر سلامت هستیم، خدا داده است. اگر پناه بر خدا مریضی بیاید، خدای‌تعالی داده است. یقیناً صلاح مؤمن همین است. و هر چیزی که به نظر خودمان بد است، اگر ظاهرش بد باشد، ولی واقعش خوب است و از خدای‌تعالی است. ما می‌خواهیم این فهم را داشته باشیم.
از اسم‌های خدا «ضار» و «نافع» است. خدای‌تعالی هست که نفع به ما می‌رساند. خدای‌تعالی هست که اگر ضرری باشد (به نظر خودمان، اما باطنش نفع است) باز از خدا هست. یعنی برای مؤمن ضررها هم نفع است. این گونه نیست که کسی فکر کند «چون من مریض شدم، اگر فقیر شدم، خدای‌تعالی مرا انداخته است دور»! این ظاهرش مریضی است اما باطنش رحمت پروردگار است. باطنش این است که خدای‌تعالی عنایت به ما دارد و می‌خواهد ما را از سبب، از پول بکند. ما را از الوهیت‌های بی‌خود، خداهای بی‌خود، سبب‌هایی که فکر می‌کنیم مستقلهستند، خدا می‌خواهد ما را از این‌ها بکند؛ اگر رفتیم دکتر، هرچه رفتیم دوا خوردیم، کارگر نبود، خدای‌تعالی است که می‌خواهد بفهماند که من هستم که شفایت می دهم نه دکتر؛ دکتر یک سببی است، اینکه دارو خوردی شفا پیدا کردی من هستم که شفایت دادم.
و همچنین در مورد عبادات ما هم همین گونه است. در مورد عباداتی که می‌کنیم، فکر نکنیم که عبادات خودشان مستقلاً مؤثرند؛خیر. نماز خوب است، نماز تأثیر دارد، ولی خدا این نورانیت را به نماز داده است. دادن نفقات خوب است، ولی خدا هست که این تأثیر را می دهد. مسجد دور و بر هم جمع می‌شویم، جای عبادت هست، عبادت ما قبول می‌شود، اما خدای‌تعالی هست که قبولی را در این مسجد و دور هم جمع شدن قرار داده است. دوستان دور هم جمع می‌شوند خودش یک استراحت خاطری است، کمکی است به همدیگر برای حرکت بیشتر و بهتر به سوی خدا، اما خدا هست که هم این جمعیت را جمع می‌کند و هم تأثیر را به آن می‌دهد».
گرفتن مسجد هیچ ضرری به ما نمی‌رساند
آیت الله دستغیب با اشاره به برنامهٔ اقتدار طلبان برای حصر مسجد قبا گفت: «اینجور نیست که فکر بکنید برای ما این کارهاضرری است. هیچ ضرری به ما نیست. از برکت امام زمان (ع) ما هیچ چیزی از دست ندادیم؛ برای اینکه ایمان است، ایمانمان با خودمان هست؛ ایمانی که ما داریم به خدای‌تعالی به پیغمبر اکرم (ص) به ائمه اطهار (ع) این راسخ است. این را کسی نمی تواند از ما بگیرد. ایمان به خدای‌تعالی را هر جوری بشود، کسی نمی‌تواند از ما بگیرد؛ همان گونه که از شهیدان ما نتوانستند بگیرند، هر جوری که پیش بیاید از ما هم نمی‌توانند بگیرند. این هست که برای ما «فوز عظیم» است. این یک واقعیتی است؛ ما هرجا که باشیم، خدا را می‌پرستیم. گذاشتند در این مسجد نماز بخوانیم، نماز می‌خوانیم؛ نگذاشتند هر جا شد ما نماز خودمان را می‌خوانیم. ما بندهٔ خدا هستیم، فقط اطاعت خدا می‌کنیم. ما بنا داریم که ان شاء الله تا آخر عمرمان به همین وضعی که هست باشیم. گذاشتند که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنیم؛ نگذاشتند، وقتی که دهنمان را بستند، وقتی که دست و پایمان را بستند، خوب دیگر ما پیش خدای‌تعالی تکلیفی نداریم. در هر صورت،برادران و خواهران آنچه مهم است، این است که ما ایمانمان را نگه داریم و این توجّهمان را به خدای‌تعالی از دست ندهیم. این توجه است که خیلی مهم می‌باشد».
در مقابل اعمال خلاف شرع و انسانیت نظامیان، وظیفهٔ ما مقابلهٔ به مثل نیست
در بخش دیگری از صحبت‌ها، این مرجع از مردم خواست که صبر و آرامش خود را حفظ کنند: «راضی نباشیم که یک عده جاهلی هم اگر آمدند و یک کارهایی کردند، یکدفعه ما برآشفته بشویم؛نباید بخواهیم نفسمان را جلو بیاریم، شیطانمان را بخواهیم جلو بیاریم و فکر بکنیم که «حالا مثلاً فلان کار بنا هست بشود، ما هم بزنیم هر جوری شد، شد». یک عده‌ای را مثلاً لت و پار کنیم. این درست نیست که انسان بایستد تا لت و پار بشود ولی این هم صحیح نیست که ما به خاطر اینکه یک جایگاهی که جایگاه صدق است (بله جایگاه صدق است؛ جایگاهی است که خون شهیدان در آن ریخته شده است) بخواهیم این مکان را به هر شکلی حفظ کنیم. اگر احیاناً یک عده‌ای بنشینند به حساب تخیلات خودشان و به حساب توهمات خودشان (اینهایی که از سی سال پیش کینه‌هایی داشتند و پشت پرده هستند) برنامه‌ای برای مسجد داشته باشند، اما ما هیچ وقت راضی نیستیم که بخواهیم به اصطلاح مقابله به مثل کنیم و تلافی اعمال آن‌ها را داشته باشیم».
سخن ما فقط نهی از اعمال خلاف شرع آقایان است
در ادامه آیت الله سید علی‌محمد دستغیب با ادای «شهادتین» ادامه داد: «ما خدا پرستیم؛ ما بت پرست نیستیم؛ ما قرآن را قبول داریم؛ ما روایات اسلامی را قبول داریم؛ ما اعلام کرده‌ایم و همیشه اعلام می‌کنیم به اینکه شهادتین می‌گوییم، شهادت به ولایت ائمه اطهار (ع) داده‌ایم؛ ما دوست داریم که بر این کشور اسلام، قرآن، و سنت حاکم شود؛ این حرف ما است که خلاف قرآن و سنت نشود. بالاخره عده‌ای از فضلا (بنده که خادم اینها هستم) عده‌ای از فضلا هستند، همه می‌دانند که بعضی از چیزها است که خلاف قرآن و سنت اجرا می‌شود، ما می‌گوییم خلاف شرع و انسانیت نشود ما کاری به اشخاص نداریم، توهین به کسی نکردیم و نمی‌کنیم».
مسجد قبا را خدا و شهیدان حفظ می‌کنند
در بخش دیگری از صحبت‌ها این مرجع با اشاره به سخنان تعدادی از مردم برای ماندن در مسجد و دفاع از آن در مقابل تهاجم افراد نظامی گفت: «ما در صدد این نیستیم که بخواهیم کسی را کتک بزنیم، خونریزی بکنیم لشکر کشی کنیم و از دوستان عزیزمان از این دو برادری که الان صحبت کردند، خواهش می‌کنیم که بعد از پایان مراسم همه به خانه‌‌های خود بروند. شهیدان این مسجد خودشان حافظ هستند؛ یقیناً آنها زنده هستند، آنها حاکم هستند؛ هرکه بخواهد به هر نحوه‌ای فکر بکند که این مسجد را غیر از خانوادهٔ شهیدان، غیر از کسانی که وابسته به خانواده شهدا هستند، غیر از متقین، فکر بکند که می تواند نماز بخواند،اشتباه می‌کند و مطمئن هستم که این گونه است که اصلا نمی‌توانند اینجا بایستند. برای اینکه نزدیک به ۸۰۰ نفر ۹۰۰ نفر یا هزار نفر یا بیشتر شهیدانی که اینجا هستند، اینها روحشان حاضر است؛ مگر می‌شود کسی همچین کاری بتواند بکند که یه عده‌ای بیایند مسلح، با تفنگ با تجهیزات نظامی بیایند مسجد را از بین ببرند و آن را حصر کنند؟ خدای‌تعالی در حال اینکه رأفت دارد، مهربان است ولی کارهایش روی حساب است لذا شما از این جهت ناراحت نباشید».
هیچ قدرتی نمی‌تواند بین مؤمنین فاصله ایجاد کند
در این هنگام که صدای گریه جمعیت بلند شده بود آیت الله دستغیب اعلام کردند: «نمی‌خواهد گریه کنید؛ درست نیست؛ شما خدا را دارید، پیغمبر را دارید، ائمه اطهار را دارید. هر کس که می‌خواهد به مسجد تجاوز کند و تعرّضی بکند، او باید گریه کند. الحمد لله از برکت امام زمان ما دلهایمان به خدای خودمان قوی است؛ هرجا که باشیم دور و بر هم هستیم. «گر در یمنی پیش منی» ما هرجا که باشیم دور و بر علی (ع) هستیم، دور و بر ائمه اطهار هستیم؛ و کسی نمی‌تواند افتراقی بین مؤمنین بیندازد. فکر نکنید کسی می‌تواند افتراق و فاصله بین مؤمنین بیندازد. برای اینکه روح مؤمنین همه یکی است. همه به یک جا متصل است، و آن لا اله الا الله است. همه متوجه الله هستند، همه متوجه قیامت هستند، همهٔ مؤمنین متنوجه علی (ع)‌هستند؛ یک روح هستند اگر میلیونها بدن باشند و افتراقی در روحمان نیست».
جز افراد نظامی هیچکس به مسجد تعرض نخواهد کرد
در ادامه وی ماهیت اصلی مهاجمان به مسجد را بیان کرد: «امیدواریم که این افراد سر عقل بیایند! کسی به مسجد تعرض نمیکند جز همین نظامی‌ها و الا مردم عادی که نمی‌آیند به مسجد تعرض کنند. نظامی هم که نباید به مسجد تعرض کند! این نیروهای به اصطلاح یا بسیجی یا لباس شخصی، اینها هستند که به مسجد تعرض می‌کنند و الا مردم عادی همه عاشق مسجد هستند. لذا بنده توصیه می‌کنم سفارش می‌کنیم و نصیحت می‌کنم آقایان را که بگذارید روز قدس، روز خوبی باشد؛این روز را برای مردم بگذارید. اجازه دهید مردم راحت راهپیمایی خودشان را بکنند و شعارهای خودشان را بدهند بعد هم به خانه‌های خود بروند».
سپاه و بسیج با تمام ادعاها فقط جزء کوچکی از مردم ایران هستند
این مرجع در انتها بار دیگر به افراد دنیا طلب و مقهور مادیات اظهار داشت: «تعرض به این مسجد به جز ضرر برای شما هیچ چیز دیگری ندارد. یعنی نه ضرر برای شما که برای جمهوری اسلامی بسیار زشت است. بدانید که این کار نتیجه بدی برای شما دارد. مخصوصاً برای نیروهای نظامی خیلی بد است. چقدر می‌خواهید مردم از شما برگردند؟ «مردم» که تنها شما نیستید. شما ادعا دارید خیلی هم ادعا دارید، اما مردم غیر از شما هم هستند؛ کسانی که کاسب هستند، کسانی که اداری هستند، کسانی که در دانشگاه‌ها هستند، مگر همه شهر یک عده نیروهای سپاه و بسیج است؟ وقتی مردم بشنوند که مسجد را گرفته‌اید، این واقعاً خیلی برای شما بد است. واقعاً یک برگهٔ سیاهی است برای شما. اتفاقاً تا به حال هم هر کاری که انجام دادید همه‌اش به ضرر خودتان تمام شد. این کارها مگر به نفعشان بود؟ این شیراز، این استان فارس و خلاصه همه جا، همه فهمیدن که از اول اسلام تا به حال یک مسجد نبوده است که بیایند نرده بکشند اطرافش و مردم را از نماز گزاردن باز بدارند! یک مسجدی که همه‌اش فریاد «یا حسین» می زند، فریاد علی می‌زند، فریاد ائمه اطهار می‌زند، فریاد قرآن می‌زند، این مسجد، مسجد خدایی است. خلاصه نصیحت چند باره می‌کنیم که کارهای شما درست نیست که اگر خدای نکرده، خدای نکرده، یک همچین تصمیمی گرفتید، بدانید که ضرر معنویش به خودتان است، ضرر ظاهری‌اش هم به خودتان است».


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر