۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

رهنورد:ظلم و ستم به مردم بی پاسخ نمی ماند

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


کلمه :زهرا رهنورد،نویسنده و استاد دانشگاه به دیدار خانواده امید یاوری از بازداشت شدگان روز عاشورا و یکی از زندانیان گمنام جنبش سبز رفت .

او به تازگی به همراه جمعی از زنان اصلاح طلب با حاضر شدن در منزل این زندانی به مادر امید که این روزها در دوری از پسرش بی تاب است ، یاد آوری کرد که هیچ کس زندانیان جنبش سبز بویژه زندانیان گمنام را از یاد نبرده است .

امید یاوری ، سال گذشته درست چند روز بعد از حوادث عاشورای تهران ، در میدان امام حسین تهران بازداشت و روانه زندان اوین شد ، اتهامی که از همان ابتدای بازداشت امید به او نسبت داه شد شرکت در تظاهرات عاشورای تهران و تخریب اموال عمومی بود ، اتهامی که بارها از سوی یاوری و خانواده اش رد شد.

مادر امید می گوید : «پسرم هرگز به چنین عملی دست نزده وبه هیچ کس و هیچ چیز آسیب نرسانده است . مقامات قضایی هم هیچ مدرکی برای اثبات ادعایشان نداشتند اما با همین اتهامات واهی به او حکم پنج سال زندان را دادند .

امید و خانواده اش به شدت به این حکم اعتراض کردند تا اینکه در دادگاه تجدید نظر واهی بودن این اتهام مشخص و حکم او به یک سال کاهش یافت .یاوری اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به همراه تعدادی دیگر از زندانیان حوادث پس از انتخابات نگهداری می شود

مادر امید از سختی های می گوید که پس از بازداشت پسرش بر سرش آمده است :« یک هفته از بازداشت امید می گذشت که شوهرم فوت کرد پزشکها گفتند به خاطر استرس زیاد دچار حمله قلبی شده است .نمی دانید بعد از باز داشت امید چقدر هول کرد شبها اصلانمی خوابید.»

او ادامه می دهد :نمی دانید چه دوره سختی را گذراندم پسر بزرگم در زندان بود و شوهرم به طور ناگهانی فوت کرد . من مانده بودم و پسر کوچکترم بدون نان آور و کمک خرج .روزهای سختی را در تنهایی و بی کسی گذراندیم تنها دلخوشی ام همیشه آزادی پسرم است . نمی دانید مدام چشمم به در است بلکه خبری از پسرم بشنوم یا دوباره او روزی از در خانه مان وارد شود .

زهرا رهنورد نیز بعد از شنیدن سخنان مادر امید روزهای آینده را روزهایی پر از روشنایی برای جنبش سبز می بیند و می گوید : سرانجام این روزهای سخت و طاقت فرسا، تمام می شود و جنبش سبز و آرمانهای آن به ثمر می نشیند .همچنین ظلم و ستمی که در این یک سال اخیر بر مردم و جوانان این سرزمین روا گشته بی پاسخ نخواهد ماند .

وی همچنین در پایان این دیدار رهایی هر چه سریعتر امید یاوری و همه زندانیان سیاسی را آرزو کرده و تاکید می کند : حتما مردم و زندانیان سیاسی روزی نه چندان دور حقوق از دست رفته خویش را به دست خواهند آورد.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر