۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

دیپلمات ایرانی مقیم فنلاند: استعفا داده و در کنار حکومت ستمگر نیستم

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 9/10/10

جـــرس: رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی در فنلاند می گوید از سمت خود استعفا داده و به جنبش سبز و مخالفان حکومت پیوسته است.


وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی تا کنون واکنشی نسبت به این خبر از خود نشان نداده است.


به گزارش آسوشیتدپرس، حسین علیزاده، با بیان اینکه "من دیگر خود را دیپلماتی نمی دانم که در کنار حکومت ستمگر ایران ایستاده"، خاطرنشان کرده است "من به سفارت اطلاع داده ام که از کارم استعفا داده ام....من دیگر دیپلمات نیستم، بلکه مخالف سیاسی هستم."


همچنین محمد رضا حیدری، کنسول سابق ایران در نروژ، که زمستان گذشته و در جریان اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سمتش کناره گیری کرد و به نروژ پناهنده شد، روز جمعه ١۹ شهریور ماه (۱۰ سپتامبر)، به شبکه خبری بی بی سی گفت: "حسین علیزاده از چند ماه پیش با کمپین سفارت سبز همکاری داشته است."


کمپین موسوم به «سفارت سبز »که چند ماه پیش توسط محمدرضا حیدری به راه افتاده، یکی از اهداف خود را "اعلام همبستگی دیپلمات های ایران با جنبش سبز آزادیخواهانه مردم و ترک سفارتخانه های جمهوری اسلامی" بیان کرده بود.


بنا به اظهارات حیدری، که اکنون به هلسینکی(پایتخت فنلاند) سفر کرده است، حسین علیزاده با حکومت اختلاف پیدا کرده و "به مردم پیوسته است."


حسین علیزاده که دومین دیپلمات ایرانی بعد از محمدرضا حیدری می باشد که رسما در اعتراض به نحوه برخورد حکومت ایران با مردم از سمت خود کناره گیری می کند، هنوز از هیچ کشوری تقاضای پناهندگی نکرده است.


دولت نروژ پیش از این به حیدری و اعضای خانواده اش پناهندگی سیاسی داده بود.


 حیدری زمستان گذشته گفته بود که شمار دیگری از کارمندان وزارت خارجه ایران، از شرایط داخلی ناراضی هستند و ممکن است تعدادی از آنان از سمت های خود کناره گیری کنند و به کشورهای خارجی پناهنده شوند.

وی همچنین گفته بود که در نظر دارد در زمینه مبارزه با نقض حقوق بشر و آزای زندانیان سیاسی در ایران فعالیت کند.


مقامات وزارت خارجه جمهوری اسلامی تا کنون در برابر خبر استعفای سیاسی حسین علیزاده از خود واکنشی نشان نداده اند، اما سال گذشته استعفای حیدری را ابتدا رد و سپس ناشی از "فرصت طلبی" اعلام کرده بودند.


 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر