۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

کروبی: هزینه را پذیرفته ام و و تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


ندای سبز آزادی: اوباش وابسته به بسیج پنجشنبه شب نیز برای پنجمین شب متوالی به منزل مسکونی مهدی کروبی حمله کردند و ضمن شکستن شیشه ها و وارد کردن خسارت اقدام به تیراندازی کردند. همچنین سر تیم محافظان کروبی که برای صحبت با مهاجمان به سمت آنان رفته بود، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به حالت اغما فرو رفت.
در پی این حادثه، مهدی کروبی در گفت و گو با تلویزیون جنبش سبز (رسا) اعلام کرد که آماده پرداخت هرگونه هزینه ای هست و در این مسیر ایستادگی خواهد کرد.
وی همچنین بار دیگر بر حضور در مراسم روز قدس تاکید ورزید.
کروبی در این گفت و گوی تلفنی گفت: پس از انتخابات، حوادث مختلفی در کشور رخ داده است که همه تبعاتش را مشاهده کردند.
ما نیز مواضعمان را صریح، شفاف و دلسوزانه طرح کردیم. اما مواضع صریح و روشن من درباره مسایل کشور به مذاق آقایان خوش نیامده و این حوادث و هجمات را ترتیب میدهند.
وی بار دیگر با بر شمردن موارد اختلاف نظیر تقلب در انتخابات و همچنین مسایل سیاست خارجی گفت: درباره انتخابات نه تنها تقلب بلکه اساسا مهندسی آرا صورت گرفت و از ابتدا سرنوشت انتخابات تعیین شده بود. ما اشتباه کردیم که وارد انتخابات شدیم فکر می کردیم و خوشبین بودیم که ما در این کشور انتخابات داریم اما بعد فهمیدیم اینگونه نیست.
وی در عین حال با بیان اینکه از راهی که رفته است پشیمان نیست بر آمادگی خود برای مناظره تاکید کرد.
کروبی در ادامه با برشمردن مواضعی که خشم حاکمیت را برانگیخته است گفت: درباره مسایل تحریم و مشکلات سیاست خارجی من اعلام می کنم که اساسا بخشی از سپاه به دنبال این وضع هست تا هر چه میتواند بحران درست کند و در سایه تحریم بتواند پول مردم را غارت کند.
وی همچنین با یادآوری بی کفایتی دولت فعلی در حل مشکلات حیات آن را در گرو بحران دانست و گفت: این دولت که نمیتواند مشکلات سیاست خارجی را حل کند نميتواند مشکلات اقتصاد و فرهنگ را حل کند و در واقع هیچ کاری نمیتواند انجام دهد نیز دنبال ایجاد بحران است و حیاتش در بحران است.
کروبی با تاکید بر اینکه طرفدار جمهوری اسلامی است گفت: اما حکومت فعلی جمهوری اسلامی نیست. نه اسلامیت آن حفظ شده نه جمهوریت آن. آن چه مردم خواستند و برایش انقلاب کردند غیر از این چیزی است که امروز حاکم است. که اگر بود بخش زیادی از مشکلات مردم حل می شد. مردم ایران مسلمان هستند و با اسلام سر جنگ ندارند با جمهوریت سر جنگ ندارند آنچه امروز حاکم است نه جمهوری است نه اسلامی . طبیعی است که از این حرفهای من ناراحت هستند.
وی با تاکید بر گفته قبلی خود درباره شرکت در راهپیمایی روز قدس، دلیل تجمعات اوباش در این شب ها را همین موضوع ارزیابی کرد و گفت: 5 شب هست که تجمع می کنند شعار می دهند شیشه میشکنند و امشب به اوج رساندند. اما من ایستاده ام هم خودم و هم خانواده ام آماده پرداخت هر هزینه ای هستیم همین جا هستم و جای دیگر هم نمیروم و برنامه هایم را دارم .
وی در عین حال با ابراز ناراحتی از مزاحمت اوباش برای همسایگان و اعضای خانواده گفت: کجای دنیا یک مخالف سیاسی را به خاطر اختلاف یک مشت اراذل و اوباش بچه سال را درست میکنند برای این هیاهو و فحاشی . همین الان که با شما صحبت میکنم و ساعت از 12 شب گذشته است در خیابان مشغول شعار دادن هستند و غم انگیز تر از همه اینکه پس از این همه رسوایی و فحاشی و شیشه شکستن شروع می کنند به قرآن خواندن در خیابان و سینه امام حسین را زدن. ظاهرا بنایشان این است که آبروی اسلام را هم ببرند.
گفتنی است کروبی در مصاحبه دیگری با سحام نیوز نیز مهدی کروبی در پیامی از مردم خواست تا امشب از حضور در اطراف منزل ایشان به شدت خودداری کنند.
کروبی در این پیام کوتاه بر حفظ جان و امنیت مردم تاکید کرده و از آنان درخواست کرد که امشب از حرکت به سمت منزل ایشان خودداری کنند. ایشان همچنین از همه همسایگان و عزیزانی که دراین پنج شب مورد آزار و اذیت قرار گرفتند پوزش خواسته و طلب بخشش کرد.
مهدی کروبی گفت: دراین شب مبارک، آنچه را که خداوند برایم مقدر کرده باشد با تمام وجود پذیرایم و تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد.
وی همچین در پی تاکید محافظان و اطرافیان حاضر به ترک ساختمان نشدند و گفتند که تا آخر ایستاده ام.

 

فایل صوتی این گفتگو را میتوانید از اینجا بشنوید

فایل صوتی گفتگو اختصاصی رسا با فرزند مهدی کروبی ، حسین کروبی را نیز میتوانید از اینجا گوش کنید 
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر