۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

در آستانه روز قدس؛ بیانیه سازمان ادوار تحکیم در اعتراض به حمله اجیر شدگان حک...

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


ندای سبز آزادی: دفتر ادوار تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای حملات وحشیانه به منزل مهدی کروبی در ماه مبارک رمضان را محکوم کرد در این بیانیه امده است « به راستی اگر کودتاگران معتقدند که جنبش سبز تمام شده است و اینان از این به قول خودشان فتنه سربلند بیرون آمده اند، پس اینهمه واهمه و دستگیری و رزمایش خیابانی برای چیست؟ هراس از حضور یک انسان در راهپیمایی رسمی کشور ناشی از چیست؟ لشگر کشی به محل سکونت یک منتقد معتقد به نظام جمهوری اسلامی نشانه چه چیزی می تواند باشد؟ »

متن کامل این بیانیه بدین شرح است :

طبق آمار رسمي كشور ماه مبارك رمضان ماهي است كه ميزان ارتكاب جرم در جامعه كاهش مي يابد و اين به معني اينست كه خلافكاران نيز در اين ماه حرمتهايي را پاس مي دارند. اما با كمال تأسف بايد گفت كه ظاهراً اقتدارگرايان، اين گندم نمايان جو فروش برايشان ارزش هاي ديني و آييني نيز محلي از اعراب ندارد و اعمال مجرمانه شان در اين ماه عزيز نيز بنايي بر كم شدن ندارد.

اینکه حکومتی برای جلوگیری از حضور شخصیتی شناخته شده که سابقه انکارناپذیری در مبارزات پیش از انقلاب دارد و طعم تلخ زندان های رژیم گذشته را چشیده است، در راهپیمایی روز قدس، مزدوران لباس شخصی را به در منزل او بفرستند تا با ایجاد رعب و وحشت و الواط گری و هل من مبارز طلبی حضور او را ناممکن سازند، عمل مجرمانه ای است که نمونه اش را در هیچ قوطی عطاری در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت. به راستی چه کسی با چه حقی می تواند نه شخصیتی مبرز همچون کروبی که حتی یک انسان عادی را از حق حضور در برنامه ای که به طور قانونی در حال برگزاری است را سلب کند؟

بواقع جای بسی تأسف و دریغ است که حاصل خون هزاران انسان آزاده به بازیچه ای در دستان عده ای انسان بی خرد بدل شده است که به هیچ اصل و مرام اخلاقی و وجدانی پایبند نیستند. نظامی که برای استقرار عدالت و قانون شکل گرفته بود و روز قدسش بنا بود روز نفی انحصار طلبی و استبداد و حق کشی و تجاوز باشد، اکنون کلمه حق و قانون و عدالت و آزادی در آن مهجورترین کلماتند و سالیانی است در مسیری خلاف این ارزشهای بنیادین گام بر می دارد. حکومتی که وظیفه اش حراست و حفاظت از امنیت مردمان است، وظیفه اش را محافظت از مشتی هتاک و اوباش مزد بگیر تعریف نموده است.

حکومتی که باید نخبگان را بر صدر نشاند، ایشان را در تنگنای سیاه چالها محبوس نموده است. حکومتی که باید احزاب را قدر نهد، اعضایشان را یک به یک در بند می نماید تا شاید خاموششان سازد و ...

به راستی اگر کودتاگران معتقدند که جنبش سبز تمام شده است و اینان از این به قول خودشان فتنه سربلند بیرون آمده اند، پس اینهمه واهمه و دستگیری و رزمایش خیابانی برای چیست؟ هراس از حضور یک انسان در راهپیمایی رسمی کشور ناشی از چیست؟ لشگر کشی به محل سکونت یک منتقد معتقد به نظام جمهوری اسلامی نشانه چه چیزی می تواند باشد؟ اینکه چند میلیون انسان معترض در خیابان های شهرمجال اعتراض یابند یا اینکه حکومتی به همان مقیاس و بلکه بیشتر نیروهای گارد و بسیج و غیره را برای سرکوب در خیابانها بگمارد، نتیجه منطقی اش چه تفاوتی می کند؟ نتیجه اش اکثریت بودن معترضین نیست؟

آیا حال و روز امروز کودتاچیان مصداق بارز این کلام فخر شعر معنوی ایران مولانا نیست که:

که گفت که آن زنده جاوید بمرد
که گفت که آفتاب امید بمرد
آن دشمن خورشید بر آمد بر بام
دو چشم ببست و گفت خورشید بمرد

همه این حرکات نشانه ای است از اینکه حاکمیت حیات و سرزندگی جنبش سبز را باور دارد اما متاسفانه راهکاری که در پیش گرفته است همچون همیشه باز کردن تمامی گره ها با دندان های تیز است راهی که البته به جایی نخواهد رسید.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) به عنوان سازمانی که در انتخابات ریاست جمهوری از مهدی کروبی این شیخ شجاع اصلاحات حمایت نمود، ضمن اعتراض شدید به فاجعه تعرض چند باره به منزل مسکونی ایشان ،مداوماً اعلام می دارد که همچنان با تمام توان پشت در پشت ایشان و میر حسین موسوی رهبران جنبش سبز خواهد بود و همچنین مسؤولیت هرگونه تعرض به ایشان را مستقیماً متوجه صاحبان اصلی قدرت می داند و قاطعانه اعلام می کند که شرکت در راهپیمایی رسمی (و حتی غیر رسمی ) کشور حق طبیعی هر یک از شهروندان است و مطابق قانون اساسی هیچ شخص یا شخصیتی حق سلب آنرا ندارد.

سازمان ادوار تحكيم همچنين اميدي البته كم ثمر دارد كه ذره اي تعقل در مجموعه حاكميت فعلي وجود داشته باشد كه در شرايط دشوار داخلي و خارجي امروز كشور كه حاصل نابخردي هاي مسؤولان نامسؤول فعلي است، ظرفيت هاي باقي مانده براي آشتي و گفتگو با ملت را يك به يك و به ثمن بخس نابود نسازند كه پل هاي ويران شده، راهي مسدود براي بازگشت خواهند بود.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر