۱۳۸۹ مهر ۲۹, پنجشنبه

ممانعت مقامات زندان از ارسال نامه محرمانه حسین درخشان به رهبر جمهوری اسلامی

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


ندای سبز آزادی: بنا به گزارش منابع خبری، مقامات زندان، از تحویل نامه‌ حسین درخشان، وبلاگ نویس زندانی – که به رهبر جمهوری اسلامی نوشته – به خانواده درخشان جلوگیری کرده‌اند.

 

به گزارش جرس، یکی از اعضای خانواده درخشان با اعلام این مطلب گفت حسین در این نامه که خواسته به دست شخص مقام رهبری برسد قصد داشته نکاتی را به صورت خصوصی به حضور وی اطلاع دهد، اما مسوولان زندان، مکانی که حسین در آن زندانی است، اجازه نداده‌اند این نامه برای ارسال به بیت رهبری تحویل خانواده درخشان شود.

حسین درخشان که دوسال است در بازداشت موقت به سر می‌برد و به تازکی حکم دادگاه بدوی‌‌اش صادر شده، از خانواده خواسته محتوای این نامه در رسانه‌ها مطرح نشود.

به گفته این عضو خانواده، مسوولان پرونده حسین درخشان پس از دوسال بازداشت موقت و صدور حکم اولیه دادگاه کماکان از اجازه مرخصی برای وی امتناع می کنند.

این وبلاگ نویس زندانی، که از پاییز دو سال پیش، بعد از ورود به ایران بازداشت شد، تا ماه گذشته بلاتکلیف در بازداشتگاه نگهداری می شد؛ تا اینکه ماه گذشته بر اساس رای قاضی صلواتی (شعبه ١۵ دادگاه انقلاب تهران)، به تحمل نوزده و نیم سال زندان محکوم شده و پرونده وی در مرحله تجدیدنظر است.

گفتنی است حسین درخشان، به اتهام "همکاری با دول متخاصم، تبلیغ علیه نظام اسلامی، تبلیغ به نفع گروهک های ضد انقلاب، توهین به مقدسات و راه اندازی و مدیریت سایت های مبتذل و مستهجن"، علاوه بر تحمل نوزده و نیم سال حبس تعزیری، به پنج سال محرومیت از عضویت در احزاب و فعالیت در رسانه ها و بازگرداندن وجوهی که دادگاه آنها را "اخذ شده" خواند، محکوم شده است.

درخشان از پیشتازان وبلاگ نویسی به زبان فارسی است و در وبلاگ خود به نام "سردبیر خودم" به زبان‌های فارسی و انگلیسی در مورد خودش و سیاست و فرهنگ ایران قلم می‌زد. وی بعد از دیدگاههای انتقادی نسبت به حکومت، در چند سال آخر و قبل از بازگشت به ایران، ناگهان طی چرخشی کامل، به نفع رهبری و همچنین محمود احمدی نژاد وبلاگ خود را می نوشت.

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر