۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

حضور و غیاب مراجع در سفر پرهزینه رهبری به قم

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via جنبش راه سبز - همه گزارش‌ها by جنبش راه سبز on 10/8/10

 

 

جرس:شنیده ها حاکی ست در آستانه میلاد مسعود امام رضا (ع)، حرم خواهر ایشان حضرت معصومه در قم مملو از زائران شهرستانی است.

خبرنگار جرس در قم اخبار تازه ای از سفر پرهزینه سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی به قم ارسال کرده است . گفته شده اوج سفر آقای خامنه ای روز میلاد امام رضا خواهد بود. تدارک سنگین مقانات دولتی حکایت از آن دارد که این سفر حوالی روزهای یکشنبه 18 مهرتا چهارشنبه 21 مهر صورت می گیرد. پیش بینی می شود سفر حدود 10 روز به طول بینجامد.

 

از هم اکنون تمام مسیرهای اصلی شهر قم تحت کنترل دوربین های مدار بسته قرار گرفته است. مامورین لباس شخصی به وفور در سطح شهر در ترددند. به همه دانشگاهها اعلان کرده اند که با دانشجویان جلسه بگذارند و هرمشکلی دارند حتی مشکلات خانوادگی و معیشتی یادداشت شود و سعی کنند که اینگونه دانشجویان در جلسات رهبری حضور پیدا نکنند که مبادا وسط جمعیت اعتراض کنند.

حدود دویست نفر از طلاب تیپ امام صادق به 40 کیلومتری اتوبان قم (منطقه منظریه) برده می شوند تا از رهبری استقبال کرده بعد بر خلاف سیره قطعیه امام علی (ع) کیومترها به شکل خودجوش! بدنبال خودرو رهبری بدوند. به تمام ادارات و اصناف بخشنامه کرده اند که باید پلاکاردهایی تهیه و ضمن نصب در سطح شهر برای استقبال هم در دست داشته باشند.


به ائمه مساجد و تکایا کتبا ابلاغ شده که در روز ورود رهبری بین نماز ظهر و عصر دورکعت نماز شکر برای سلامتی رهبر بخوانند، همچنین پنجاه آیه از قرآن هم تلاوت کنند.

ماموران امنیتی ویژه مراسم استقبال به سراغ مراجع تقلید رفته اند و درخواست کرده اند که به حرم حضرت معصومه بیایند تا در حرم از موکب  مقام رهبری استقبال کنند.

گفتنی ست که  قبل از انقلاب، مستقبلین در صف می ایستادند تا شاهنشاه آریامهر از جلوی آنها عبور کند و آنها را مورد تفقد ملوکانه قرار دهد.

خبرها حاکیست آیت الله وحید خراسانی اعلام کرده که ایشان برنامه سفر به مشهد مقدس دارد و هیچ دیداری را نپذیرفته اند. آیت الله شبیری زنجانی هیچ جوابی نداده است. آیت الله صافی قبول نکرده که به حرم به استقبال وی برود ولی اجمالا پذیرفته که بطور خصوصی دیدار گذشته رهبری را بی پاسخ نگذارد. آیات سید صادق شیرازی و سید صادق روحانی با دیدار خصوصی مخالفت نکرده اند. گفته می شود تا کنون آیات مکارم، جوادی آملی، سبحانی و نوری همدانی پذیرفته اند که در حرم از ایشان استقبال کنند.

لازم به یاد آوری است که مرحوم آیت الله خمینی پس از 15 سال تبعید و ورود پیروزمندانه به ایران وقتی به قم آمد، مراجع را این چنین مجبور به استقبال نکردند، بلکه پس از استقبال رسمی مردم، مراجع خود به دیدن ایشان رفتند.

خبرنگار جرس می افزاید:برخی علمای کاشان و اصفهان و سایر بلاد را هم قرار است به قم بیاورند و به دیدن ایشان ببرند.

آخرین خبرها حاکی از این است که تلاش برای گرفتن حکم اجتهاد سید مجتبی خامنه ای از مراجع تقلید تا کنون به نتیجه نرسیده است و بسیاری از مراجع حاضر به دادن این گواهی نشده اند.

ضمنا از برخی فضلای روشن حوزه نزدیک به اصلاح طلبان خواسته اند که نقطه نظرهایشان برای بهبود اوضاع حوزه و کارهای تحقیقی در اختیار دفتر رهبری بگذارند. قرار است از برخی از این افراد هم در جلسه ای با حضور نخبگان حوزه بخواهند که در حضور رهبری مطالبشان را بگویند. مشخص نیست این افراد در جلسه یادشده شرکت می کنند یا نه. جرس اسامی کلیه روحانیون صاحب نامی که به "محضر مقام معظم رهبری" شرفیاب شوند در همین ستون منتشر خواهد کرد .


قرار است کلیه مغازه های مسیر تردد و استقبال رهبری بسته و مهر و موم شود و به مغازه داران خسارت در آمدشان را از بیت المال بدهند . در سفرهای پیشین هم اینگونه عمل می شد.

خبرهای تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد
 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر