۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

با مصوبه كمیسیون تلفیق، “استبداد” قانونی می‌شود


خرداد، تجلی‌گاه ایمان، اراده، فداكاری، ستم‌سوزی، استبدادستیزی و عدالتخواهی ملت ایران است

(سید محمد خاتمی)
banner.jpg
 

 

......::::::با فرستادن خبر به دوستان خود، مبارزه علیه استبداد را فریاد بزنیم::::::......


............................................................................................................................................................................................



عنوان خبر:

با مصوبه كمیسیون تلفیق، "استبداد" قانونی می‌شود


متن خبر


کمیسیون تلفیق برنامه پنجم توسعه، روز دوشنبه ١۹ مهرماه، موادی را تحت فشار و لابی سنگین دولت به برنامه مذکور الحاق کرد، که بر اساس آن اجرای تمام قوانین کشور، "منوط به اعتبارات بودجه ای" و فراتر از آن "موافقت معاون رییس دولت" خواهد بود.

komisioon talfigh.jpg

به بیان ساده تر، دولت از این پس به راحتی خواهد توانست هر قانون کشور را که تمایل ندارد اجرا کند، به استفاده از منابع عمومی مرتبط کرده و با آن موافقت نکند.

به گزارش سامانه خبری- تحلیلی «الـــف»، کمیسیون تلفیق برنامه پنجم "در اقدامی غیرقابل باور و تحت فشار و لابی شدید دولت و همکاری برخی اعضای هیات رییسه آن کمیسیون، موادی را تصویب کرد که اگر در صحن علنی نیز تصویب شود، اجرای تمام قوانین کشور منوط به موافقت معاون نظارت و برنامه ریزی رییس دولت یا اختصاص اعتبار بودجه ای خواهد بود."

به عبارت دیگر، در حالیکه فرایند بودجه ریزی باید بر مبنای احکام برنامه صورت گیرد، برخی نمایندگان و هیات رییسه تلفیق ترتیبی را مقرر کرده اند که برنامه و "سایر قوانین کشور" [از از قانون اساسی تا تمام قوانین اصلی و روزمره کشور] منوط به اختصاص اعتبار بودجه یا موافقت دولت خواهد بود.

در این دو ماده که مشابه هم بوده و ماده دوم برای محکم کاری سرپیچی آتی دولت از قانون در کنار ماده اول به تصویب رسید آمده است:
- کلیه احکام و تکالیف، اختیارات، وظایف و مسئولیت های مندرج در این قانون و سایر قوانین و مقررات صرفا در سقف اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی الزام آور است.

- کلیه قوانین و مقررات از جمله احکام قانون برنامه که مستلزم استفاده از منابع عمومی می باشد در حدود اعتبارات مندرج در قوانین بودجه سنواتی و با رعایت مراتب ابلاغ، اعتبار و موافقتنامه و تخصیص از سوی معاونت قابل اجرا خواهد بود.

با استفاده از این قانون، دولت از این پس به راحتی خواهد توانست هر قانون کشور را که تمایل ندارد اجرا کند، به استفاده از منابع عمومی مرتبط کرده و با آن موافقت نکند!
مواد حیرت انگیز فوق در حالی تصویب می شود که در همین روز، با لابی، دیوان محاسبات از فرایند بررسی گزارش نظارتی برنامه حذف شد.

گزارش الف افزود "دولتی ها با لابی سنگین، کمییسیون تلفیق را به وضعیتی تبدیل کرده اند که تعدادی از نمایندگان عملا به نماینده دستورات و نظرات معاونت تبدیل شده اند و فریاد و اعتراض نمایندگان معترض به جایی نمی رسد."

گفتنی است محمدحسن ابوترابی‎فرد، رضا عبدالهی و حسین فدایی سفیران کمیسیون تلفیق برای مذاکره با رئیس دولت بودند.

پیش از این نیز، محمدرضا خباز نماینده کاشمر، در مورد بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه توسط کمیسیون تلفیق مجلس گفته بود: متاسفانه دولت، طی یک رویه غلط لایحه نیم‌بندی را که به مجلس داده بود، پس گرفت و سپس 180 مورد تغییر در آن ایجاد کرده و می‌گوید که باید همین لایحه را تصویب کنید و در غیر این صورت آن را قبول نداریم، در حالی که چنین رسمی تاکنون نبوده است.

 


سبز مي مانيم، تا هميشه
بسپاریم بر سنگ مزارمان تاریخ نزنند؛ تا آیندگان ندانند بی‌عرضگانِ این برهه از تاریخ ما بوده‌ایم

آقای احمدی نژاد؛ خبر بدی برایت دارم! مهر رسید!
(عنوان نامه رندانی سیاسی مجید دری از اوین)


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر