۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

: شیرین عبادی : محمد داوری فرزند من است

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 

via .: سحام نيوز :. by ahmad on 10/4/10

شیرین عبادی به کمپین « خانواده بزرگ زندانیان سیاسی» پیوست و اعلام کرد:   من نیز در کنار سایر کسانی که در این کمپین، فعالیت می کنند،  از این پس محمد داوری روزنامه نگار دربندی که کمتر از او در رسانه های خبری نام برده می شود را به عنوان فررند خود بر می گزینم  و تا روزی که وی آزاد شود، نام او را همه جا بر زبان خواهم آورد .لازم به ذکراست داوری سردبیرسایت سحام نیوزبیش از۱۳ماه از زندانی شدنش می گذرد وبه دلیل عدم مصاحبه علیه مهدی کروبی ومقاومت در مقابل بازجویان  به ۵ سال زندان محکوم شده است ‍  

 مسیح علی نژاد

کمپین خانواده بزرگ زندانیان سیاسی پس از آنکه خانواده های زندانیان در ایران تحت فشارهای جدی امنیتی قرار گرفته بودند،  ابتدا در فضای  مجازی فیسبوک  و سپس به صورت جدی  تر با شعار "خانواده ام را آزاد کنید!"، در حمایت از زندانیان سیاسی و خانواده های این زندانیان، فعالیت خود را آغاز کرد.

 

 بر اساس برنامه های این کمپین که  با انگیزه  مشارکت دادن شهروندان در یک فعالیت بلند مدت مسالمت آمیز و مدنی شکل گرفته است، هر شهروند ایرانی یا غیر ایرانی که عضو کمپین می شود،  می تواند یک تاسه زندانی سیاسی را به عنوان عضو خانواده  خود انتخاب کند و تا زمان آزادی وی برای او  به صورت «آهسته» و «پیوسته» فعالیت کند. بدین طریق اعضای کمپین در کنار یکدیگر «خانواده بزرگ زندانیان سیاسی» را تشکیل می دهند.

 

شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل، اولین چهره سرشناس ایرانی است که  به این کمپین پیوست و ضمن اعلام حمایت از تک تک زندانیان سیاسی و عقیدتی از میان شمار زیاد زندانیان، محمد داوری معلم و روزنامه نگار زندانی را به عنوان عضوی از خانواده   خود معرفی کرده است .

 

وی با بیان این نکته که دفاع  از تک تک زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران وظیفه من است، افزود:  ضمن آنکه  همه تلاشم را برای دفاع از کلیه زندانیان سیاسی و عقیدتی به کار خواهم گرفت، اما به دلیل اینکه در ایران نیستم تا بتوانم همانند گذشته در دادگاه حاضر شوم و روبروی قضاتی بایستم  که متاسفانه استقلال خود را از دست داده اند، بنابراین تصمیم گرفتم به این کمپین بپیوندم تا از  زندانیان سیاسی که مظلوم ترین اقشار جامعه هستند حمایت کرده و مردم را نیز دعوت کنم که به این کمپین بپیوندند و خود را به عنوان خانواده زندانیانی اعلام کنند که حتی حقوق قانونی شان هم در سیستم قضایی ایران زیرپا گذاشته شده است.

 

 برنده ایرانی جایزه صلح نوبل تصریح کرد:  همان روزهای نخست که خانواده های زندانیان تنها به دلیل پیگیری وضعیت خانواده های دربند خود تحت فشار قرار گرفته بودند، شنیدم که چنین کمپینی با هدف حمایت از خانواده های زندانیان می خواهد شکل بگیرد، لذا از همان زمان علاقه داشتم بهاره هدایت دانشجوی دربندی که به ده سال زندان محکوم شده است را به عنوان دخترم برگزینم و تا روز آزادی از او حمایت کنم شاید به این دلیل که وقتی خواهرم در ایران زندانی شد، او نیز بسیار به خواهرم کمک کرد.

 

خانم عبادی ادامه داد: من بهاره هدایت را همچنان همانند دخترم می پندارم ، چنانچه چهره معصوم  و بی گناه او بسیاری از شب ها خواب را از چشمم گرفته است. از طرفی نمی توانم  رنج های عبدالرضا تاجیک، همکار عزیزم را فراموش کنم که بعد از انتخابات سه بار تنها به جرم پاک سرشتی زندانی شده است که ظاهرا در این دوران همین هم جرم اندکی برای آزادی خواهان نیست.

 

وی همچنین به گزارش های اقتصادی بهمن احمدی امویی، روزنامه نگار دربند، اشاره کرد و گفت: چطور می شود روزنامه نگار با تجربه ای که گزارش های او را می توان به عنوان کتب درسی در کلاس های دانشگاه اقتصاد تدریس کرد، در گوشه زندان انداخت؟ من همیشه او و عبدالله مومنی معلم دربندی که تحت شدید ترین فشارهای بازجویان مقاومت کرد را تحسین می کنم.  از طرفی کیوان صمیمی روزنامه نگاری که خودش را پدر سایر دربندان اعلام می کند و تا پای جان برای باز ستاندن حقوق پسران دربند خود اعتصاب غذا کرد، از یادم نمی رود که اینک خود او با جسمی بیمار در زندان مقاومت می کند.

 

خانم عبادی همچنین یاد آور شد : عیسی سحرخیز را هرگز کسی فراموش نمی کند که شهامت او اینک در عرصه های بین المللی بر سر زبان هاست، آنچنانکه نقدهای شجاعانه مصطفی تاجزاده نیز. از طرفی شجاعت نسرین ستوده مگر از یاد رفتنی است، وکیل  آزاده ای که فرزند خردسال خود را ندید تا مظلومان را ببیند ، محمد اولیایی فر از حقوق نوجوانانی که حکم اعدام گرفته اند دفاع کرد و کم نیستند زندانیان شجاعی که ما باید خارج از زندان امتداد صدای سانسور شده آنان و حامی خانواده هایشان باشیم.

 

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل با تاکید بر این نکته که در این مصاحبه کوتاه نمی شود نام تک تک زندانیان مقاوم و شجاعی را ذکر کرد که آوازه نیک شان جهانی را در برگرفته است، گفت:  اما همه این بزرگان نیز تاکید دارند از زندانیانی حمایت شود  که نامشان کمتر در رسانه ها درج  می شود و خانواده هایشان کمتر به رسانه ها دسترسی دارند بنابراین  من نیز  تصمیم گرفتم ضمن پیوستن به این کمپین، آقای محمد داوری را به عنوان پسرم برگزینم و تا زمانی که او در بند است من نیز با تمام قوا نام او را به زبان آورم. شاید این فرصتی شود که بشود به خاطر انسان های دیگر هم بیاوریم  که چگونه عده ای، در گوشه زندان بر سر آرمان های دموکراتیک خود ایستادگی کرده اند.

 

خانم عبادی  از محمد داوری به عنوان زندانی مظلومی یاد کرد که شاید بسیاری از هم وطنان او از میزان فداکاری و مقاومت او با خبر نیستند .وی سپس افزود: روزنامه نگار، معلم و جانبازی که به جرم گردآوری اسناد شکنجه و تجاوزاتی که در کهریزک صورت گرفته بود خودش زندانی شد اما  در سخت ترین شرایط، فریب بازجویان را نخورد و بر سر پیمان خود برای افشای حقایق ایستاد، به همین دلیل از شهریورماه سال گذشته تا امروز بدون حتی یک روز مرخصی ولو با تودیع وثیقه در زندان به سر می برد، لذا  می خواهم از محمد داوری دفاع کنم  چرا که می دانم  او هرگز از بازجویانی که از روزنامه نگاران می خواهند تا  حقیقت را انکار کنند،  درخواست حمایت  نکرد.

 

برنده ایرانی جایزه صلح نوبل در پایان دوباره تاکید کرد: ضمن دفاع از حقوق تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی، فکر می کنم پیوستن به کمپین خانواده بزرگ زندانیان سیاسی و برگزیدن نام یک زندانی به عنوان عضوی از خانواده هر یک از ما، می تواند  در تقویت شبکه های اجتماعی موثر باشد  تا همه مردم آزادیخواه همدیگر را پیدا کرده  و در کنار زندانیان مبارز با خانواده هایشان نیز همراه شوند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر