۱۳۸۹ مهر ۱۶, جمعه

کره‌جنوبی فعالیت شعبه سئول بانک ملت را به حالت تعلیق درآورد

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


هیأت نظارت بر فعالیت‌های بانکی کره‌جنوبی امروز پنجشنبه اعلام کرد فعالیت شعبه بانک ملت در سئول را به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیأت خدمات مالی کره‌جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد: فعالیت‌های شعبه سئول بانک ملت ایران به دلیل نقض قانون تبدیل ارز، از ۱۱ اکتبر جاری تعلیق می‌شود.

تعطیلی بانک ملت شعبه سئول که عهده دار فعالیت‌های مالی ایران در منطقه شرق آسیا است،‌ از درخواست‌های اصلی آمریکا از دولت کرده‌جنوبی بوده که تاکنون دولت سئول زیر بار آن نمی‌رفت.

یک مقام مسول در این هیأت نیز گفته است: فعالیت‌های شعبه سئول بانک ملت تقریبا به‌صورت کامل متوقف خواهد شد زیرا اکثر فعالیت‌های آن مربوط به تبدیل ارزهای خارجی است.

خبرگزاری فرانسه در این‌باره می‌نویسد: بانک ملت یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های ایران است و شعبه سئول آن تنها شعبه این بانک در خارج از خاورمیانه و اروپا است.

این خبرگزاری اضافه می‌کند: دو هزار شرکت کره‌ای دارای روابط بازرگانی با ایران، تحت تاثیر تعطیل شدن شعبه سئول بانک ملت قرار می‌گیرند.

کره‌جنوبی پیش از این اعلام کرده بود که تمامی تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را اعمال می‌کند اما پس از آن تحت فشارهای بسیار آمریکا، سئول نیز از اعمال تحریم‌های مستقلی علیه تهران خبر داد.

تعطیلی شعبه سئول بانک ملت یکی از مهمترین خواسته‌های مقامات آمریکایی از کره‌جنوبی بود.

این در حالی است که چندی پیش مقامات بانک مرکزی کره‌جنوبی از توافق با همتایان ایرانی خود برای افتتاح حساب ارزی مشترک برای تبادلات مالی میان دو کشور خبر داده بودند.


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر