۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

ما هرگز شکایتمان از کودتاچیان را پس نمی گیریم

 
 

Sent to you by Protester via Google Reader:

 
 


ندای سبز آزادی: سید مصطفی تاجزاده صبح امروز با همسرش ملاقات و گفتگو کرد.

به گزارش تحول سبز، تاجزاده صبح امروز در ملاقات با همسرش در واکنش به خبر برخی نشریات ارگان اسلام طالبانی-پادگانی مبنی بربازپس گیری شکایت ۷ شاکی از کودتاگران نظامی توسط ایشان گفت: باید بگویم هیچ یک از ما شکایتمان را پس نگرفته و نمی گیریم و اساسا در زندان بودن ما با این وضعیت، به همین علت است و دستگاه قضایی باید به مردم توضیح دهد که چرا به شکایت ما ترتیب اثر نمی دهد. تعلل قوه قضائیه در این زمینه به این معنی است که اراده مافوق آن مانع رسیدگی به شکایت ما از کودتاچیان است.

حرف های شاه را تکرار نکنید

به گزارش تحول سبز ، وی هم چنین گفت: این که مقامات قضائی ادعا می کنند که در ایران زندانی سیاسی نداریم درواقع حرف شاه را تکرار می کنند. او هم چنین ادعایی داشت و همواره در مصاحبه ها اعلام می کرد که زندانی سیاسی نداریم بلکه اقدام کنندگان علیه امنیت کشور در زندان به سر می برند. بنابرین این ادعا جدید نیست و متأسفانه اقتدارگراها ما را در این زمینه به چهل سال پیش بازگردانده اند. وی ادامه داد: علت این که حزب پادگانی نمی خواهد بپذیرد که ما زندانی سیاسی هستیم، در حالی که بزرگترین جرم امنیتی دوستانمان توسط ایشان اختلال در ترافیک طی یک تظاهرات چندمیلیونی اعلام شده، آن است که بهانه ای برای نقض حقوق شهروندی ما داشته باشند و نگذارند دادگاه های چهره های سیاسی براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی با حضور هیأت منصفه تشکیل شود. هم چنان که شاه نیز با امنیتی خواندن جرم مخالفان و منتقدان قانون گرای خویش، آنان را در دادگاه های نظامی محاکمه می کرد نه توسط دادگستری. طرفداران اسلام طالبانی-پادگانی می دانند که تشکیل هر دادگاه علنی نهایتا به افشای عملکرد خلاف قانون و سیاه کاری های آنان منجر خواهد شد.

با این شرایط اقتصادی و بی کفایتی مدیریتی گذر زمان به ضرر حزب پادگانی و به سود جنبش سبز است

تاجزاده هم چنین در ارتباط با شرایط موجود کشور گفت:

اقتدارگراها در شرایط بسیار بدی به سر می برند. اختلافاتشان روز به روز گسترده تر، عمیق تر و علنی تر می شود. فساد درون حکومت هم بیشتر و آشکارتر شده است. قوم و خویش بازی، هزارفامیل و اشرافیت نظامی در مدیریت کشور حرف اول را می زند و مهم تر از همه بی کفایتی و تنگ نظری و ندانم کاری در اداره امور کشور روز به روز مشکلات عدیده اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بین المللی را افزایش می دهد. خود حضرات نیز از نارضایتی گسترده و روبه رشد مردم که صدای اعتراض مراجع بزرگوار را نیز بلند کرده، کاملا آگاهند و می دانند که با طرح حذف یارانه ها و افزایش بی سابقه قیمت ها نارضایتی وسیع تر و عمیق تر خواهد شد و به این ترتیب گذر زمان به ضرر حزب پادگانی و به سود جنبش سبز است.

کمربندها را محکم ببندیم

آینده ایران بی تردید سبز است و ایران برای همه ایرانیان خواهد شد

در این شرایط آنان دو راه بیشتر پیش پای خود ندارند. یا باید دست به سرکوب بیشتر و بگیر و ببند و گسترده تر بزنند تا به این ترتیب با راهبرد «النصر بالرعب» با حکومت براساس ایجاد ترس، قدرت را هم چنان دراختیار داشته و مخالفان را سرکوب کنند و یا این که راه دوم را پیش گیرند و حقوق شهروندان را به رسمیت بپذیرند و به اجرای بدون تنازل قانون اساسی و برپایی انتخابات آزاد با همه مقدماتش از جمله آزادی بیان، قلم، تحزب و تجمع، گردن نهند.

به نظر می رسد اقتدارگرایان هنوز جرأت پذیرش اشتباه استراتژیک خود را در یک سال و نیم گذشته ندارند و در صددند تا راه اول را هم چنان ادامه دهند با این که جهانیان می دانند زبان تهدید نشانه ضعف و سستی است و این روش ها و راهبرد بگیر و ببند و سرکوب در عصر گفتمان دموکراسی و عصر اتباطات آزاد و اینترنت و ماهواره و تلفن همراه محکوم به شکست قطعی است. به همین دلیل باید کمربندها را محکم تر بست و این مرحله را پشت سر گذاشت.

اینده ایران بلاتردید سبز است و ایران به زودی برای همه ایرانیان خواهد شد. انشاء الله .

 


 
 

Things you can do from here:

 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر