۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در حمایت از اعتراضات مدنی مردم آذربایجان

بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در حمایت از اعتراضات مدنی مردم آذربایجان

تحول سبز: سازمان مجاهدین انقلاب اسلای ایران (شاخه خارج کشور) با انتشار بیانیه ای حمایت خویش را از اعتراضات مدنی مردم آذربایجان اعلام کرد. در این بیانیه سازمان با محکوم کردن اعمال خشونت و برخورد امنیتی با اعتراضات مدنی مردم، این رفتارهای حاکمیت را نشانه ضعف پایگاه اجتماعی حاکمیت دانسته است. این تشکل سیاسی همچنین از تمامی فعالان مدنی، اجتماعی و محیط زیستی خواسته است که به موج مقاومت ملی مردم آذربایجان بپیوندند.

متن کامل این بیانیه به نقل از سایت امروز در پی می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

این روز ها نهادهای نیمه جان و تضعیف شده ی جامعه مدنی ایران از هر طریق می کوشند دغدغه ها و نگرانیهای خود را به گوش مسولان اداره کشور برسانند که در میان این نگرانیها و در حوزه زیست محیطی وضعیت بغرنج دریاچه ارومیه، اهمیتی حاد و فوری یافته است.

آنچه کوتاهی و سهل انگاری حاکمیت را در این مساله ثابت می کند همانا بی توجهی دولت مستقر به برنامه ریزی حفاظت از این دریاچه و رای منفی راهیافتگان مجلس به دو فوریت طرح وضعیت دریاچه ارومیه است. قطعا این یکی از طنزهای عملکرد حاکمیت اقتدارگرا در دولت و مجلس است که افزودن یک روز به تعطیلی عید فطر از موضوع خشک شدن دومین دریاچه شور دنیا برایشان مهم تر بوده است. از طرف دیگر متاسفانه، آنچنان که انتظار نیز می رفت حاکمیت و مدیران حکومتی هم که این روزها کمترین میزان نقدپذیری و اعتراض را برنمی تابند با فرار از پاسخگویی و جهت توجیه بی تدبیری ها، ترفندی منسوخ در "گفتمان استبداد طلبی" را به کار گرفتند و تلاش کردند تا بار دیگر مساله ای مدنی و زیست محیطی را به چالشی سیاسی- امیتی تعبیر و تبدیل کرده تا در سایه آن مجال برای سرکوب و ارعاب در جامعه و معترضان رافراهم آورند.

از اینرو در روزهای گذشته که شهروندان عزیز آذربایجان با فراخوان و حضور آرام در خیابانها و در آرامش کامل سعی بر توجه مسوولان به معضل خشک شدن دریاچه ارومیه نمودند بجای شنیدن صدایشان توسط حاکمیت شاهد برخوردهای خشن و سرکوبگرانه آنها از سوی نیروهای انتظامی و امنیتی وشبهه نظامیان و لباس شخصی ها بودیم . تجربه تاریخ مبارزات مدنی و اجتماعی تاریخ معاصرما نشان داده که هرگاه حاکمیت از پایگاه اجتماعی و سیاسی قوی در درون جامعه برخوردار نیست، هرگونه اعتراض مدنی را اسباب تزلزل پایه های قدرت خود دانسته و برخورد امنیتی-نظامی با معترضان را تنها مرحم ممکن بی تدبیری ها و پریشانی ها تصور می کند. دولت و مسوولان کنونی نیز در قبال این مساله مهم ملی ، اعتراضات مدنی زیست محیطی شهروندان عزیز استانهای آذربایجان شرقی و غربی را با ترفند سیاسی امنیتی معرفی کردن به خشونت کشیدند و برگ سیاه دیگری را در کارنامه حاکمیت اقتدار گرای خود ثبت کردند.

اگرچه در مسائل زیست محیطی و از جمله خشک شدن دریاچه ارومیه با وجود عوامل و تغییرات طبیعی، مقصر خواندن محض دولت دور از واقعیت می نماید، اما بی تدبیری دولتمردان در توضیح این موضوع و انجام بحث های علمی و کارشناسی و اقناعی در عرصه عمومی به یقین موجبات یک چنین اعتراضاتی را دامن زده و در این روند فرار از پاسخگویی و توسل به برخورد های امنیتی نظامی با معترضان مدنی بیش از پیش بر بغرنج شدن این موضوع و نااطمینانی شهروندان نسبت به حل کارشناسی و مدبرانه آن افزوده است .

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ضمن محکومیت شدید سرکوب امنیتی و بازداشت معترضان و فعالان مدنی-زیست محیطی در آذربایجان، به حاکمیت هشدار و انذار می دهد که رخنه بی کفایتی و سو مدیریت را با رسن داغ و درفش رفو نکند و از بهار خیزش عربی درس حکومت داری بیاموزد و ثروت ملی را خرج آبادانی ایران زمین کند و بیش از این با ندانم کاری و سو مدیریت خود ، چوب حراج به منابع طبیعی و ثروت ملی نزند. همچنین ازشهروندان و هموطنان آذربایجانی بخاطر این ایستادگی و استقامت برای حفاظت از منابع ملی تقدیر وتشکر کرده و حمایت کامل خودرا از آنها اعلام می داریم و از تمامی فعالین اجتماعی، مدنی و محیط زیستی سراسر کشور درخواست داریم که به موج مقاومت ملی مردم آذربایجان در این باره بپیوندند.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران (شاخه خارج کشور)
۱۵ شهریور

--
چمعه هیجدهم شهریورماه فراخوان فعالان مدنی آذربایجان در تهران برای جلو‌گیری از
خشک شدن دریاچه اورمیه

آیا برای آزادی
موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا

دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر