۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

بی خبری از جلسه سران سه قوه

بی خبری از جلسه سران سه قوه

جرس: جلسه چهارساعته سران قوا به میزبانی  صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در سکوت خبری پایان یافت.

این نشست در حالی برگزار شد که تنها چند روز پیش رییس قوه قضاییه  آملي لاريجاني در واکنش به اظهارات اخیر احمدی نژاد با انتقاد از برخي اظهارنظرها درخصوص عملکرد دستگاه قضايي در مبارزه با مفاسد و ادعاي «همکاري نکردن قوه قضاييه در برخورد با مفاسد اقتصادي» توصيه کرد اين ادعاها ديگر تکرار نشود.

این نشست روز گذشته در دفتر صادق آملی لاریجانی به مدت چهار ساعت برگزار شد.  پس از پایان این نشست، روسای قوای قضاییه، مجریه و مقننه با اتمام جلسه بدون حضور در جمع خبرنگاران محل جلسه را ترک کردند. این در حالی است که از خبرنگاران برای پوشش خبری این برنامه دعوت شده بود. اما تنها عکاسان توانستند، از ورود و خروج سران قوا به این جلسه عکس بگیرند. بویژه لحظاتی که رییس‌ قوه قضاییه، محمود احمدی‌نژاد و علی لاریجانی را تا خروجی محل برگزای نشست بدرقه کرد.

اگرچه پس از انتصاب صادق لاریجانی به ریاست قوه قضاییه و انتخاب دوباره محمود احمدی‌نژاد به ریاست جمهوری، نشست مشترک سران سه قوه شتاب بیشتری به خود گرفته بود و در سال 88، پنج نشست میان سران قوا برگزار شد، اما نشست امروز آنها، نخستین نشست در سال جاری بود. در سال گذشته نیز تنها یک نشست مشترک در مردادماه میان سران قوا برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین، نخستین نشست از این دست نیز به میزبانی دستگاه قضایی 24 آبان ماه در دفتر  آملی لاریجانی برگزار شد، دومین نشست یک ماه بعد (22 آذرماه) به میزبانی دولت در نهاد ریاست جمهوری و سومین نیز با فاصله‌ای یک ماهه و این‌بار با میزبانی مجلس و در دفتر علی لاریجانی در 13 دی‎ماه برگزار شد. چهارمین نشست مشترک روسای سه قوا، بار دیگر به دعوت قوه قضاییه و در 27 دی ماه در دفتر رئییس این قوه برگزار شد.
  پنجمین نشست، همچون دو نشست پیشین، در فاصله‌ای کمتر از یک ماه برگزار ‌شد تا بار دیگر دولت و شخص رئیس جمهور میزبان قوای مقننه و قضاییه در دفتر ریاست جمهوری باشد.

بنا بر آنچه که از سوی دفاتر روسای سه قوه درباره این نشست‌ها انتشار یافته در نشست اول، مسائل مهم و جاری کشور مورد بررسی قرار گرفته و به گفته مرتضی بختیاری وزیر دادگستری سران سه قوه در جمعی صمیمی و دوستانه بر هماهنگی و انسجام سه قوه تاکید کردند. در نشست دوم آخرین اوضاع کشور در عرصه‌های گوناگون را نیز مورد بررسی قرار گرفته و در سومین نشست، لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها، محور گفت‌وگوهای آقایان بود. درمورد چهارمین نشست هم فقط نیم خط خبر مخابره شد که «سران سه قوه به بررسی مسائل روز کشور پرداختند». در نشست پنجم هم لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و لایحه بودجه 89 محور  بحثها بود. 

نشست ششم که تنها نشست سال 89 بود نیز به «تعاملات بین سه قوه در مسائل مختلف کشوری از جمله قطعنامه‌ صادره علیه ایران و تبعات آن و اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها» اختصاص یافت.

در حالی خبری از نشست هفتم مخابره نشده است که پیش از اینها، در مجلس هفتم و دولت هشتم، معمولا سید محمدخاتمی رئیس دولت وقت، سیدمحمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه وقت و غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس وقت؛ پس از خروج از جلسه مشترکشان، دوشادوش یکدیگر در مقابل خبرنگاران قرار می‌گرفتند و به سوالات انها درباره جزئیات این جلسه که بیشتر مربوط به مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، پاسخ می‌گفتند.


--
جمعه هیجدهم شهریورماه فراخوان فعالان مدنی آذربایجان در تهران برای جلو‌گیری از
خشک شدن دریاچه اورمیه

روز ۱۲ شهریور روز اتحاد و همبستگی میان اقوام ایرانی
روز سه شنبه ۲۲ شهریور روز دفاع از محیط زیست و پیگیری حقوق قومیت‌ها

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر