۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

انتقاد افراطیون از سایت هاشمی برای انتشار آخرین نامه امام به میرحسین موسوی

انتقاد افراطیون از سایت هاشمی برای انتشار آخرین نامه امام به میرحسین موسوی

خبرنگاران سبز/سیاست/دیگر رسانه ها:

 پس از آنکه پايگاه اطلاع رسانی آيت الله هاشمی رفسنجان آخرين نامه امام خمينی به ميرحسين موسوی را بازنشر کرده بود، تعدادی از سايتهای تندروی اصولگرايان نظير صراط نيوز، از اقدام وب سايت هاشمی رفسنجانی انتقاد کرده اند. از جمله صراط نيوز نوشته: سايت رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ،در اقدامی قابل تامل در قالب انتشار مقدمه آيت الله هاشمی بر کتاب خاطرات سال ۶۴ خود، بطور تلويحی به حمايت از يکی از سران فتنه پرداخت.

به گزارش سرويس سياسی صراط نيوز، اين سايت با انتخاب تيتر "نظر امام به موسوی هرگز عوض نشد" برای اين مطلب ، به نقل از رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام آورده است: شخصيت‌های متعددی از جناح راست با ملاقات يا پيام از امام درخواست تغيير نخست وزير را داشتند حتی شورای نگهبان پيشنهادی برای تفسير قانون اساسی ارائه کرد اما همه اين تلاش‌ها هيچگونه تغييری در نظر مساعد امام به ميرحسين ايجاد نکرد.

سايت هاشمی به عنوان ضمايم خاطرات سال ۶۷ وی نوشته بود:

امام خمينی (ره) طی نامه ای در آذر سال ۶۷  خطاب به مير حسين موسوی با تاکيد بر اينکه "  افرادی می خواهند القائاتی در اذهان عامه به وجود آورند و زحمات بی شائبه و طاقت فرسای شما را خصوصاً در مسئله جنگ خدشه دار نمايند " تصريح فرمودند : من همچون گذشته شما را فردی لايق و دلسوز برای انقلاب اسلامی می دانم؛ تأييد و حمايتتان می کنم و زحمات شما را در دوران جنگ فراموش نمی کنم  .

 

به گزارش پايگاه اطلاع رسانی آيت الله هاشمی رفسنجانی متن کامل نامه امام (ره) به نخست وزير دولت دفاع مقدس که در بخش ضمايم کتاب خاطرات سال ۶۷  منتشر گرديده ؛ بدين شرح است :

زمان: ۳ آذر ۱۳۶۷/۱۳ ربيع‌الثانی ۱۴۰۹

مکان: تهران، جماران

موضوع: انتصاب سرپرست امور جانبازان و فرمان ايجاد تشکيلات مناسب در اين بنياد

مخاطب: موسوی، ميرحسين (نخست وزير)

بسم الله الرحمن الرحيم

جناب آقای مهندس ميرحسين موسوی، نخست وزير محترم – ایّده الله تعالی

از آنجا که چندی قبل جناب حجت الاسلام آقای حاج شيخ مهدی کروبی طی نامه‌ای درخواست نمودند که برای رسيدگی هر چه بيشتر و بهتر به امور جانبازان و خانواده های شهدا اداره امور جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحميلی به نهاد يا تشکيلات ديگری سپرده شود، اينجانب ضمن تقدير و تشکر از ايشان و از کليه مسئولين و دست اندرکاران «بنياد شهيد انقلاب اسلامی» و مرکز پزشکی بنياد، خصوصاً سرکار خانم کروبی ۱ که در شرايط جنگ کمال ايثار و فداکاری را نسبت به اين عزيزان نموده اند، جنابعالی را مسئول  اداره کليه امور جانبازان عزيز نمودم که با استفاده از همکاری و تجربيات «بنياد شهيد انقلاب اسلامی» و جانبازان و نيز اختصاص بهترين امکانات «بنياد مستضعفان» به ايجاد تشکيلات جديدی در اين امر مقدس و بزرگ همت گماريد.

 

و اميد است با درايت و تقوا و تعهدی که در شما سراغ دارم به تمامی امور اين حماسه سازان و شهيدان زنده انقلاب رسيدگی کامل گردد. و «بنياد شهيد انقلاب اسلامی» نيز همچون گذشته با فراقت و امکانات بيشتر امور خانواد ههای معظم شهدا و مفقودين و اسرا را دنبال نمايد.

از آنجا که ممکن است اين روزها افرادی بخواهند نسبت به دولت خدمتگزار شبهات و القائاتی در اذهان عامه به وجود آورند و ز حمات بی شائبه و طاقت فرسای شما را خصوصاً در مسئله جنگ خدشه دار نمايند، لازم است اين نکته را تذکر دهم که من همچون گذشته شما را فردی لايق و دلسوز برای انقلاب اسلامی می دانم، و زحمات شما را در دوران جنگ و تجهيز سپاهيان اسلام فراموش نمی کنم، والآن نيز شما را تأييد و حمايت می کنم.

 

از آنجا که سران کشور و هیأت مشورتی بازسازی کشور در چند روز آينده اصول و سياست بازسازی را به دولت ابلاغ می نمايند، جنابعالی و اعضای محترم هیأت دولت بايد با قدرت و قاطعيت و با استقلال کامل به امر بازسازی کشور و ترميم خرابی ها پرداخته و رسيدگی به محرومين را در صدر برنامه های خود قرار دهيد . و مردم عزيز و شريف ايران نيز، که همه چيز خود را در طبق اخلاص و بندگی خدا نهاده اند، توجه دارند که تا رسيدن به استقلال واقعی راه طولانی پيش رو دارند؛ و همه می دانند که با توجه به حجم عظيم خرابی ها نبايد انتظار اصلاح و بازسازی سريع امور را داشت . ما هنوز در آغاز راه هستيم، و سالها وقت لازم است که با همت و تلاش همه دست اندرکاران و مردم عزيز ميهن اسلامی مان بازسازی شود و مشکلات برطرف گردد.


چه بسا افراد مغرض و مخالف با انقلاب، که از هيچ راهی نتوانسته اند به اسلام و انقلاب لطمه ای وارد نمايند، امروز در قالب شعارها و بالابردن سطح توقعات در مردم بخواهند به هدفهای شوم خود نايل شوند، و با انگشت نهادن روی مشکلاتی که نتيجه تحميل چندين ساله جنگ بوده است مردم را نسبت به مسئولين بدبين کنند و اين طور تبليغ نمايند که بعد از قبول قطعنامه و نبودن جنگ چرا مشکلات حل نمی شود؟ بايد به اين افراد گفت مگر اين کار به سادگی امکان پذير است؟ مگر کشور ما از محاصره ها بيرون آمده است؟ مگر همه مراکز آسيب ديده برق و سوخت و کارخانجات را يک روزه می توان راه اندازی نمود که ما بگوييم ديروز جنگ بود و عذرها موجّه، ولی امروز که جنگ نيست چرا کمبود است؟


البته اين سخن ها از باب تذکر به مؤمنين است؛ والاّ مردم وفادار و انقلابی کشورمان برای به دست آوردن استقلال واقعی و رسيدن به خودکفايی خيلی بيشتر از اينها آماده صبر و فداکاری هستند . و من مطمئنم که ملت ايران يک لحظه استقلال وعزت خود را با هزار سال زندگی در ناز و نعمت ولی وابسته به اجانب و بيگانگان معاوضه نمی کند. در خاتمه بار ديگر از زحمات دلسوزانه و مخلصانه دوست خوبم، جناب حجت الاسلام آقای کروبی تشکر می نمايم و اميدوارم تمامی افرادی که در خدمت معلولين جنگ تحميلی بوده اند با صميميت با آقای نخست وزير همکاری نمايند . خداوند بزرگ به همه مسئولين و دولت خدمتگزار و مردم شريف ايران توفيق صبر و ايثار در راه اسلام را عنايت فرمايد. والسلام عليکم و رحمت الله.


به‌تاريخ ۳/۹/۶۷ – روح‌الله ‌الموسوی الخمينی


منبع متن نامه: بخش ضمائم کتاب کارنامه و خاطرات سال ۱۳۶۷ « پايان دفاع، آغاز بازسازی » – دفتر نشر معارف انقلاب

--
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر