۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

ناگفته‌های جلسه‌ی غیرعلنی مجلس درباره بزرگترین اختلاس تاریخ ایران

ناگفته‌های جلسه‌ی غیرعلنی مجلس درباره بزرگترین اختلاس تاریخ ایران

رئیس بانک مرکزی: اختلاس چیز مهمی نیست، همه‌جای دنیا هست/ وزیر اقتصاد: عامل اختلاس، قهرمان است!


حمید‌رضا کاتوزیان نماینده تهران گفت: اختلاس اخیر در حدی است که مسئولان نظام بانکی، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی باید از سمت‌های خود استعفا دهند و جدا از آن، موضوع توصیه‌نامه‌ها از طرف دفتر احمدی‌نژاد نیز پیگیری قضایی شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با خبر‌آنلاین درباره مباحث رد‌وبدل شده در جلسه غیر‌علنی امروز مجلس، گفت: در ابتدا رئیس بانک مرکزی در صحبت‌های خود اعلام کرد که این موضوع مسئله‌ای مهمی نیست و در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد که نمایندگان اظهارات بهمنی را غیر‌قابل توجیه دانسته‌اند.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد هم فرد اختلاس‌کننده را «قهرمان صنعتی کشور» خواند که ده هزار اشتغال در سال‌های گذشته ایجاد کرده است. و اکنون خطایی صورت گرفته ولی این فرد قهرمان است وی با اشاره به اظهارات غیر‌واقع‌بینانه مسئولان دولتی در خصوص اختلاس اخیر در کشور، اظهار داشت: در این میان تنها جهرمی مدیر‌عامل بانک صادرات واقع‌بینانه صحبت کرد و اظهارات منطقی داشت.

 

کاتوزیان با اشاره سخنان مهم رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد آقای پور‌محمدی در این جلسه صحبت‌های خیلی خوبی داشتند و زوایای ماجرا را به خوبی باز کردند که یکی از این زوایا توصیه نامه‌هایی بود که از طرف دولت و نهاد ریاست جمهوری به این اختلاس‌گر داده شده بود.

در ادامه هم رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن ارایه توضیحاتی از ارتباطات معاون وزیر اقتصاد با اطرافیان آقای احمدی‌نژاد سخن گفت و اعلام کرد آقایی که از وابستگان به مشایی هستند در اختلاس اخیر اهمال کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این پرسش خبرآ‌نلاین که فکر می‌کنید اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی یک موضوع برنامه‌ریزی شده بود یا اینکه فردی با استفاده از روزنه‌های قانونی سو‌ء استفاده کرده است، تصریح کرد: معتقدم این موضوع عمد و برنامه‌ریزی شده بوده است چراکه یک عده از مدیران بازنشسته نظام بانکی با فرد اختلاس‌گر همکاری کرده و راه‌و‌چاه چگونگی دریافت ال‌سی‌های صوری را به وی یاد داده‌اند.

 

وی گفت: مجموعاً توان وسیعی بین شبکه دولتی و بخش خصوصی و عواملی که نقش مشاور را ایفا کرده‌اند در اختلاس اخیر رخ داده است.

کاتوزیان در پاسخ به اینکه فکر می‌کنید این اختلاس در حدی هست که مسئولان نظام بانکی از سمت‌های خود استعفا دهند، گفت: قطعاً اینگونه است و ماجرا در حدی هست که وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی از سمت‌های خود استعفا دهند و جدا از آن، موضوع توصیه‌نامه‌ها از طرف دفتر احمدی‌نژاد پیگیری قضایی شود.

وی گفت: استعفا مسئولان نظام بانکی به منزله مقصر بودن آنان نیست بلکه نشان می‌دهد آنها کفایت لازم را نشان نداده‌اند و با این استعفا به افکار عمومی و درک مردم احترام گذاشته‌اند.

عضو فراکسیون اصولگرایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه در حال حاضر برای شفافیت افکار عمومی مجلس چه باید بکند و اینکه آیا ضروری است مباحث جلسه غیر‌علنی مجلس در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد، تصریح کرد: من فکر می‌کنم همه این موارد را می‌شود گفت، اما مقداری دوستان در این مسئله مصلحت‌ها را در نظر می‌گیرند ولی اقتضای یک نظام شفاف و دموکراتیک این است که نباید مردم را غریبه تلقی کرد و نقل مباحث مطرح شده در مجلس می‌تواند اعتماد افکار عمومی را بازگرداند.

 

نگرانی کوچک‌زاده برای آبروی عوامل اختلاس!

خبرگزاری مهر هم به نقل از یکی از نمایندگان مجلس که نخواست نامش فاش نشود، خبر داد که رئیس سازمان بازرسی کشور در ارائه گزارش خود به نمایندگان مجلس از برخی توصیه نامه های دولتمردان برای تسهیل فعالیت عامل اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی خبر داده که این اقدام واکنش کوچک زاده نماینده حامی دولت را در جلسه غیر علنی مجلس بر انگیخته است.

بر اساس این گزارش، در جلسه غیر علنی امروز مجلس که با حضور مسئولان دولتی و رئیس سازمان بازرسی کشور برای بررسی موضوع اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی تشکیل شد، مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارائه گزارش خود به نمایندگان مجلس به نام برخی افراد اشاره کرد و خبر از توصیه نامه هایی از سوی برخی مسئولان بلند پایه دولتی برای اختلاس کنندگان داد.

این نماینده مجلس که نخواست نامش فاش نشود، گفت: «در هنگامی که پور محمدی در حال نام بردن از برخی دولتمردان مرتبط با این موضوع بود، مهدی کوچک زاده نماینده تهران یادداشتی به رئیس سازمان بازرسی کشور داد و پورمحمدی نیز تذکر کوچک زاده را پشت تریبون اعلام کرد.»

 

به گفته وی، پور محمدی گفت آقای کوچک زاده تذکر دادند که اینجا دادگاه نیست و نباید اسم افراد را اعلام کنید، کار شما سیاسی کاری است.

این نماینده در گفت‌و‌گو با مهر تصریح کرد: «جمعی از نمایندگان مجلس پس از این تذکر کوچک زاده اعتراض خود را نسبت به نماینده تهران اعلام کردند. پورمحمدی نیز با اعلام اینکه سه سال است در برابر این هجمه ها و تهمت ها سکوت کرده ام در پاسخ به این تذکر تاکید کرد ما همه تخلفات را طبق روال قانونی بررسی کردیم.»

این نماینده مجلس همچنین خبر داد که احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس نیز در این جلسه در اظهاراتی درباره اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی از افرادی نام برد و تاکید کرد نام بردن از افرادی که دچار تخلف شده اند در بررسی این موضوع بلامانع است.


--
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر