۱۳۹۰ شهریور ۲۲, سه‌شنبه

آزادی دو آمریکایی زندانی، در آستانه سفر احمدی‌نژاد به نیویورک

آزادی دو آمریکایی زندانی، در آستانه سفر احمدی‌نژاد به نیویورک


احمدی نژاد امروز از آزادی دو آمریکایی زندانی در ایران، در دو روز آینده خبر داد. این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه نیز همزمان از سفر رئیس دولت دهم به نیویورک برای شرکت در شصت و ششمین مجمع عمومی سازمان ملل خبر می‌داد.

به گزارش کلمه، امروز در همان ساعت که رامین مهمانپرست در جمع خبرنگاران داخلی اعلام می‌کرد محمود احمدی‌نژاد قرار است در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت کند، رئیس دولت به یک خبرنگار خارجی گفت که جاش فتال و شین باوئر، دو آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران که هر یک به هشت سال زندان محکوم شده‌اند، به زودی آزاد می‌شوند.

احمدی‌نژاد اگرچه پیش از این بارها ادعا کرده بود قوه قضاییه در ایران مستقل است، اما امروز ابایی نداشت از اینکه خود به عنوان رئیس دولت، تصمیم قوه قضاییه برای آزادی این دو زندانی را خبری کند.

او البته این خبر مهم و فوری را هم نه با رسانه‌های وطنی، که با خبرنگار یک رسانه آمریکایی در میان گذاشت و در مصاحبه‌اش با ان بی سی نیوز وعده داد که دو شهروند آمریکایی زندانی در ایران تا دو روز آینده آزاد خواهند شد.

دقایقی پس از این اعلام این خبر، خبرگزاری‌های داخلی به تکمیل آن پرداختند و از تعیین وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری (یعنی کمتر از بسیاری از زندانیان سیاسی شهروند ایران) برای دو متهم جاسوسی، و اعلام مژده آزادی آنها به سفارت سوئیس حافظ منافع آمریکا در ایران از سوی دولت احمدی‌نژاد خبر دادند.

جلسه اختتامیه‌ی شصت و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل صبح امروز برگزار شد و آغاز دوره شصت و ششم اعلام شد. احمدی نژاد قرار است در این دوره هم در اجلاس سران شرکت کند و به نظر می‌رسد آزادی دو آمریکایی متهم به جاسوسی، با این موضوع بی‌ارتباط نباشد.


--

روز ۱۲ شهریور روز اتحاد و همبستگی میان اقوام ایرانی
روز سه شنبه ۲۲ شهریور روز دفاع از محیط زیست و پیگیری حقوق قومیت‌ها

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر