۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

يک سال پس از سفر به قم اعلام شد: هدیه ۵۰ میلیاردی خامنه‌ای به مسجد جمکران

يک سال پس از سفر به قم اعلام شد: هدیه ۵۰ میلیاردی خامنه‌ای به مسجد جمکران

نیما فرح آبادی

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 50 میلیارد تومان به مسجد جمکران از سوی رهبر جمهوری اسلامی برای "افزایش امکانات" آن خبر داد.

به گفته علی بنایی، این مبلغ ظرف مدت 5 سال هزینه می شود و صرف "نوسعه هرچه سریعتر زیرساخت‌های" مسجد جمکران خواهد شد.

مسجد جمکران در بخش شرقی شهرستان قم قرار دارد که تاریخ ساخت ابتدایی آن به بیش از هزار سال پیش باز می گردد. از آن هنگام تاکنون این مسجد بارها تخریب و مجددا بازسازی شده تا اینکه به وضع ظاهری امروز رسیده است.

به گزارش سایت رسمی علی بنایی، عضو فراکسیون روحانیون و کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، او امکانات این مسجد را "جوابگوی سیل عاشقان حضرت مهدی" ندانسته و افزوده: "به علت کمبود امکانات این مسجد مقدس هر ساله در برگزاری مراسم نیمه شعبان و اعیاد و مناسبت های مذهبی در این مسجد با مشکل هایی روبه رو هستیم."

او همچنین خواستار "برنامه ریزی کارآمد و اصولی" دولت برای توسعه مسجد جمکران و افزایش امکانات رفاهی آن شده است.

بنایی گفته رقم 50 میلیارد تومانی برای توسعه این مسجد در سفر سال گذشته رهبر جمهوری اسلامی به قم از سوی آیت الله خامنه ای در نظر گرفته شده است.

 

پس از یک سال

رهبر جمهوری اسلامی روز 27 مهرماه 1389 به قم سفر کرد و 9 روز در این شهر حضور داشت. او در این مدت با تعدادی از روحانیون، مراجع تقلید و گروه های  حامی خود دیدار و گفت و گو کرد.

مسجد جمکران که در کیلومتر ششم جاده قم –ـ کاشان و در نزدیکی روستایی به همین نام قرار دارد، مسجد مورد علاقه آیت الله خامنه ای است و بنا بر برخی اخبار غیر رسمی، وصیت کرده تا پیکرش پس از مرگ در آنجا به خاک سپرده شود.

تعدادی از شیعیان و بخصوص طرفداران آیت الله خامنه ای این مسجد را مسجدی مقدس می دانند که به دستور امام دوازدهم شیعه {امام زمان} ساخته شده است. آنها برای اثبات این سخن، به فردی به نام حسن بن مثله جمکرانی اشاره می کنند که به گفته خودش، امام زمان  حدود هزار سال پیش به خوابش آمد و دستور ساخت این مسجد را داد.

 

مسجد جمکران در دوران رهبری آیت الله خمینی چندان مورد توجه نبود اما با درگذشت او و رهبری آیت الله خامنه ای توجهات به آن افزایش یافت. از آن پس صدا و سیما و دیگر دستگاه های تبلیغاتی، تلاش زیادی برای تبلیغات پیرامون آن انجام می دهند، مراسم زیادی در آن برگزار می شود و هزاران نفر هر سال از آن بازدید می کنند.

در این مسجد همچنین چاهی وجود دارد که برخی معتقدند اگر نامه های خود را درون آن بیندازند به دست امام زمان می رسد. محمود احمدی نژاد و دولتش نیز علاقه و اعتقاد زیادی به این مسجد و چاه آن دارند.

 

استقبال امام زمان از خامنه‌ای

در جریان سفر سال گذشته رهبر جمهوری اسلامی به قم، آیت الله خامنه ای در مسجد جمکران حاضر شد و ساعاتی را در آن به سر برد.

مدتی پس از آن سفر، برخی منابع خبری طرفدار او گزارش هایی مبنی بر "استقبال امام زمان" از رهبر جمهوری اسلامی منتشر کردند.

در همین راستا سایت "آینده روشن" با انتشار گزارشی از حضور رهبر جمهوری اسلامی در این مسجد نوشت: "صبح قبل از آنكه كسی متوجه شود، «آقا» به مسجد جمكران رفتند و بدون برنامه قبلی وارد مسجد جمكران شدند. وقتی آقا وارد شدند نمی‌دانید چه حال و هوایی بر مسجد حاكم بود، اما می‌شود فهمید كه مولا و سرور همه اهل عالم به استقبال ایشان آمده ‌بودند، وای چه هوایی و چه روحانیتی بر این فضا حاكم است."

 

این سایت به نقل از گزارشگر خود افزوده بود: "ساعتی آقا خلوت گزیدند، خلوتی كه گذشت نمی‌دانم چه بود و چه گذشت اما هر چه بود عرش را به فرش كشید تا بشنود و بنویسند از حضور كسی كه آماده بود نزد مولای خود، اما او چه می‌خواهد از مولای خود؟ او در این خلوت عرشی و ملكوتی به آقای خود چه گفت؟ هر چه گفت دعا بود وثنا به حال من و شما، آقا جان دلم می‌خواست جلوتر می‌آمدم و از شما می‌‌خواستم، شما كه آقا و سرور ما هستید از آقای خود بخواهید تا بیاید، زود زود..."

گزارشگر این سایت در توصیف لحظه ورود آیت الله خامنه ای به مسجد جمکران، خطاب به او نوشته بود: "وقتی وارد مسجد شدید تا نماز صبح را در پیشگاه مولای خود بخوانید، نور وجود امام زمان (عج) را از شكرانه حضور شما حس كردم، آقاجان اینجا كه شما به نماز ایستاده‌اید جایگاه مردی است از مردان خداوند كه روزی زمین را از كفر و ظلم و ستم آزاد خواهد كرد. وقتی نماز را به جماعت و اقتدا به عزیز امام مهدی (عج) آغاز كردم، تمام وجود پر شده بود از عشق، از نور، از بیداری، هر چه بود عنایت و لطف خدا، امامش و نایبش بود."

 

در ادامه مطلب این سایت آمده بود: " نماز كه تمام شد، خدام مسجد جمكران به صف به نشانه احترام ایستادند، اما ابهت و بزرگی شما چنان در آنان اثر كرده بود كه نمی‌توانستند زبان را در دهان بچرخانند، همه بهت‌زده و خوشحال از حضور شما تنها نظاره‌گر بودند كه شما پیش‌ دستی‌كردید و سلام دادید..."

رهبر جمهوری اسلامی بارها امام زمان را به نوعی به عنوان حامی خود و نظام جمهوری اسلامی معرفی کرده ومدعی شده جمهوری اسلامی تحت هدایت و رهبری امام دوازدهم شیعیان قرار دارد.

احمدی نژاد هم چندی پیش در یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که پول یارانه های نقدی که دولتش به مردم می پردازد پول امام زمان است. او بعدا گفت آیت الله خامنه ای به او گفته بود این حرف را بیان کند.

 

چندی پیش نیز "رجانیوز" به نقل از حجت السلام کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری از قول سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، نوشت: "یک دفعه به همراه شورای حزب الله لبنان محضر مقام معظم رهبری بودیم. اوج سختی و تنگنایی ما بود و خیلی به حزب الله سخت می گذشت. کنفرانس شرم الشیخ هم صورت گرفته بود، همه توطئه ها شده بود که حزب الله را نابود کنند. موقعی که ما با رهبر معظم جهان اسلام دیدار داشتیم، ایشان به ما امید داد و فرمود :شما پیروز می شوید، این چیزها زیاد مهم نیست. سپس اضافه کردند : من در اداره امور کشور بعضی وقتها حل مسائل برایم دشوار می شود و دیگر هیچ راهی پیدا نمی شود. به دوستان و اعوان و انصار می گویم که آماده شوید به جمکران برویم. راه قم را پیش می گیریم و راهی مسجد جمکران می شویم. بعد از راز و نیاز با آقا، من احساس می کنم همانجا دستی از غیب مرا راهنمایی می کند و من در آنجا به تصمیمی می رسم ومشکل بدین صورت حل می شود و همان تصمیم را عملی می کنم."

--
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر