۱۳۹۰ مهر ۷, پنجشنبه

علی مطهری استعفا داد

علی مطهری استعفا داد


دی‌پرس: هيئت رييسه استعفاي او را وصول نكرده و مشغول رايزني براي پس گرفتن استعفا است


شاید کمتر کسی تصور می کرد مردی که در سال های نه چندان دور روزنامه کیهان آنچنان علیه اصلاح طلبان، مواضع و رفتار آنان می نوشت اینک راهی جز همان راه مجلس ششم نمی بیند. علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید مرتضی مطهری از جمله افرادی بود که با سفارش محمود احمدی نژاد وارد لیست انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان شد و از آنجا به بهارستان هشتم رفت.

مطهری پیش از انتخابات ریاست جمهوری دهم در ماجراهایی نظیر استیضاح علی کردان نقش اساسی ایفا کرد و پس از آن همواره منتقد جدی شیوه برخورد با معترضان انتخاباتی بود.

ماجرای وزیر اطلاعات و خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد که پیش آمد، او دیگر مطهری معترض نبود بلکه تصمیم به اقدام عملی برای پاسخگویی رییس دولت دهم گرفت و طرح سوال از رییس [دولت] را با ۱۰۳ امضا به هیئت رییسه تقدیم کرد. با تعلل هیئت رییسه و لابی دولت رفته رفته از تعداد امضای نمایندگان به مرور کاسته و به زیر ۷۰ امضا رسید، بنابراین طرح سوال منتفی شد. با این حال روایت دیگری به نقل از برخی نمایندگان مطرح می شود که هیچکس امضای خود را پس نگرفته و این بازی هیئت رییسه است.

 

حالا علی مطهری که چندی پیش تهدید کرده بود اگر طرح سوال عملی نشود استعفا خواهد کرد، تهدید خود را عملی کرده و استعفایش به هیئت رییسه مجلس هشتم تقدیم کرده است. براساس اخبار دی پرس، هیئت رییسه هنوز استعفای او را اعلام وصول نکرده و مشغول رایزنی با مطهری برای پس گرفتن استعفا است.

محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جمع خبرنگاران پارلمانی، اعلام کرده بود که طرح سؤال به دلیل عدم حد نصاب لازم از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شده است اما مطهری مدعی است که این نمایندگان تحت فشار هیئت رئیسه امضای خود را پس گرفته‌اند. مطهری هفته گذشته در گفتگو با خبرگزاری فارس هم اعلام کرده بوده اگر هیئت رئیسه به این روش خود در رابطه طرح سؤال ادامه دهد از نمایندگی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استعفا خواهم داد.

--
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر