۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

از سر گیری اعتصاب پارچه‌فروشان

پایان مهلت یک هفته‌ای؛ بی‌توجهی دولت به خواسته‌های معترضان ادامه دارد

از سر گیری اعتصاب پارچه‌فروشان / بازاریان: دولت خود می‌خواهد جو را متشنج کند

صبح امروز کسبه و بازاریان صنف پارچه و قماش بازار تهران، بار دیگر دست به اعتصاب زدند و ادامه‌ی بی‌توجهی دولت به خواسته‌های خود را با پایین آوردن کرکره‌ها و خاموش کردن چراغ مغازه‌ها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار کلمه، راسته‌ی پارچه‌فروشان در بازار تهران امروز بار دیگر صحنه‌ی اعتصاب معترضانی شد که از یک هفته قبل به اعتصاب خود پایان داده بودند تا برای رسیدگی به خواسته‌هایشان بهانه را از دست مسئولان دولتی بگیرند.

صنف پارچه‌ی بازار تهران هفته‌ی قبل پس از مذاکره با نمایندگان مجلس و معتمدان بازار و پادرمیانی مستقیم اسدالله بادامچیان، یک هفته به دولت مهلت دادند تا خواسته‌های آنها را مورد بررسی قرار دهد. خواسته‌هایی که شامل برخورد با قاچاق پارچه و لباس، توقف واردات بی‌رویه، عذرخواهی بابت توهین‌ها و همچنین تجدیدنظر در شیوه‌ی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده است.

 

اما در آخرین روز از این مهلت یک هفته‌ای که با از سر گیری فعالیت بازار پارچه همراه بود، نصب اطلاعیه‌ای از سوی اتحادیه صنف بنکداران پارچه و قماش بازار تهران که از کسبه و پارچه‌فروشان دعوت می‌کرد برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند، خشم بازاریان را برانگیخت و باعث شد هنوز ظهر روز دوشنبه فرا نرسیده، چراغ اکثر مغازه‌های راسته‌ی پارچه‌فروشان در بازار تهران خاموش شود و کرکره‌های آنها تا نیمه پایین بیاید.

به گزارش خبرنگار کلمه، بازاریان می‌گویند دولت در هفته‌ی گذشته هیچ تحرکی برای رسیدگی به خواسته‌های اعتصاب کنندگان از خود نشان نداده است. به عقیده‌ی آنها، پادرمیانی نمایندگان مجلس و معتمدان بازار هم هیچ ضمانت اجرایی به همراه ندارد.

آنها همچنین معتقدند در حالی که بازاریان خود خواهان شفاف‌سازی در زمینه‌ی بسیاری از مسائل مربوط به صنف خود هستند، این حاکمیت است که توجهی به خواست اصناف نمی‌کند و تنها به دنبال منافع خود است. به زعم فعالان صنف پارچه، دولت در حالی بازاریان را به تشنج‌آفرینی متهم می‌کرد که اکنون مشخص می‌شود خود به دنبال ایجاد جو متشنج و فضای امنیتی است.

اما برای اینکه مشخص شود اعتراض امروز یک واکنش موقت بوده یا قرار است اعتصاب به کلی از سر گرفته شود، باید تا ظهر فردا صبر کرد. آیا بازاریان و پارچه‌فروشان برای پیگیری حقوق صنفی خود، باز هم چاره‌ای جز اعتصاب و دست کشیدن از کار نخواهند یافت؟

--
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر