۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

آزادی هاشم خواستار، مسعود لواسانی، معین محمدبیگی و نیما پوریعقوب

آزادی هاشم خواستار، مسعود لواسانی، معین محمدبیگی و نیما پوریعقوب
بامدادخبر: هاشم خواستار، فعال صنفی معلمان در مشهد، مسعود لواسانی، روزنامه‌نگار، معین محمدبیگی، دانشجوی بازداشت‌شده در عاشورای خونین تهران در دی‌ماه ۸۸ و نیما پوریعقوب فعال دانشجویی چپگرا در تبریز ظرف روزهای گذشته آزاد شده‌اند.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، هاشم خواستار، معلم بازنشسته اهل مشهد، عصر روز جمعه (۱۸ شهریورماه) با تودیع وثیقه یکصد میلیون تومانی و به صورت موقت از زندان مشهد آزاد شد. این فعال حقوق معلمان، پیش از این در روز چهارم مردادماه سال جاری، در حالی که حکم دوسال محکومیت خود را بدون یک روز مرخصی سپری کرده بود، به جای آزادی از زندان وکیل‌آباد مشهد، به دستور دادستان این شهر در رابطه با نامه‌ای که در دوران زندان به رییس قوه قضائیه ایران نوشته بود مجددا بازداشت و به بازداشتگاه اطلاعات مشهد منتقل شد. اتهامات آقای خواستار در پرونده‌ی جدید «تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» عنوان شده است.
در همین حال، روز پنجشنبه (۱۷ شهریورماه) نیما پوریعقوب، فعال دانشجویی چپگرای دانشگاه آزاد تبریز، پس از سه ماه بازداشت موقت، از زندان مرکزی این شهر آزاد شد. نیما پوریعقوب، دانشجوی رشته‌ی مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد تبریز است که عصر روز پنجشنبه ۱۹ خرداد بازداشت شد. وی که از فعالین دانشجویی باسابقه‌ی دانشگاه آزاد تبریز می‌باشد پیش از این نیز در آبان ماه سال ۸۷ مدتی را در بازداشت به سر برده بود. از سوی دیگر دو تن از بازداشت‌شدگان مرتبط با اعتراض‌ها نتیجه انتخابات خرداد ۸۸ با پایان دوران محکومیتشان آزاد شدند.
به گزارش خانه حقوق بشر ایران (رهانا)، محکومیت مسعود لواسانی روزنامه‌نگار پس از تحمل دو سال زندان با استفاده از مرخصی متصل به آزادی به پایان رسید. این روزنامه‌نگار که از تاریخ چهارم مهر ماه سال ۱۳۸۸ در بازداشت به سر می‌برد، ابتدا از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به هشت سال و نیم زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به شش و در جریان بخشش‌های صورت‌ گرفته به مناسبت‌های مختلف به دو سال زندان کاهش پیدا کرد. لواسانی از هفته‌ی گذشته در مرخصی به سر می‌برد. همچنین معین محمدبیگی، از بازداشت‌شدگان مرتبط با اعتراضات عاشورای خونین دی‌ماه ۸۸ در تهران، که از مرداد ماه گذشته برای سپری کردن ادامه‌ی محکومیت دو و نیم ساله‌ی خود روانه‌ی زندان رجایی‌شهر شده بود، با سپری کردن نیمی از این مدت روز شنبه (۱۲ شهریورماه) از این زندان آزاد شد. معین محمدبیگی، پیش از این نیز پس از بازداشت در روز عاشورا، حدود سه ماه را در زندان اوین سپری کرده و سپس با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

--
جمعه هیجدهم شهریورماه فراخوان فعالان مدنی آذربایجان در تهران برای جلو‌گیری از
خشک شدن دریاچه اورمیه

روز ۱۲ شهریور روز اتحاد و همبستگی میان اقوام ایرانی
روز سه شنبه ۲۲ شهریور روز دفاع از محیط زیست و پیگیری حقوق قومیت‌ها

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر