۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

توافق های پشت پرده باند احمدی نژاد-مشایی با جناح رهبری- سپاه

توافق های پشت پرده باند احمدی نژاد-مشایی با جناح رهبری- سپاه

  از محافل حکومتی جمهوری اسلامی شنیده می شود که توافقی نسبی میان محمود احمدی نژاد و شرکاء با جناح مسلط رهبری – سپاه برقرار شده است. با بالاگرفتن اختلافات داخلی صاحبان قدرت در جمهوری اسلامی در ماجرای عزل وزیر اطلاعات و قهر احمدی نژاد رئیس جمهور منصوب و مورد حمایت رهبر جمهوری اسلامی، دستگاه تبلیغاتی نظام از جراحی بزرگ جریان انحرافی خبر دادند؛ جریانی که  با اسفندیار رحیم مشائی، محمد رضا رحیمی و حمید بقائی شناخته و تعریف می شود.

اکنون و چند ماه پس از آغاز این اختلاف، گفته می شود که طرفین موقتا آتش بس اعلام کرده اند. احمدی نژاد تا پایان دوره رئیس جمهور باقی می ماند، مشائی و رحیمی و دیگر مهره های اصلی باند وی نیز همچنان در موقعیت های خویش باقی خواهند ماند. و البته شخص احمدی نژاد مجاز است کماکان به کارناولهای استانی و حضور جنجالی خود در سازمان ملل متحد ادامه دهد.

 

افشای بزرگترین اختلاس تاریخ ایران که نمونه ای از فساد ریشه دار دولت محمود احمدی نژاد محسوب می شود، سرپوشی است برای عدم رسیدگی به پرونده های اصلی فساد مالی ارکان دولت. گفته می شود، باند احمدی نژاد - مشایی در بده و بستانهای پشت پرده، سرداران سپاه و شخص آقای خامنه ای را متقاعد کرده اند که محاکمه رحیمی محاکمه نظام است و اختلاسهای نجومی وی چیزی جز تدارکات پشت پرده انتخابات رئیس جمهوری 88 نبوده است که همگی با همکاری مشترک مثلث رهبری- سپاه – باند احمدی نژاد صورت گرفته است.

گرد و خاک تبلیغاتی اختلاس 3000 میلیارد تومانی بانک صادرات که طبق معمول به محاکمه برخی مهره های میانی خاتمه می یابد مطابق توافقات صورت گرفته برای به فراموشی سپردن پرونده های اصلی کسانی چون  محمدرضا رحیمی و سعید مرتضوی است و افتخار کشف آن نیز مشترکا بین طرفین تقسیم می شود. اعلام آزادی دو آمریکائی از سوی رئیس دولت در آستانه سفرش به نیویورک جلوه دیگری از این توافقات پشت پرده است. این اعلام، البته سندی دیگر در عدم استقلال و تحت امر بودن قوه قضائیه و نمایشی بودن دادگاه های آن است.

 

تبلیغات حکومتی از نوع کیهانی درباره "جریان انحرافی" برای فریب افکار عمومی ادامه خواهد یافت، اما شاه مهره های "انحراف" در پستهای معاون اول ریاست جمهوری و رئیس دفتری ریاست جمهوری بدون مشکل بر سر کارند. سهم سپاه در این معامله های پشت پرده مشخص است؛ شریانهای اقتصاد کشور (نفت و واردات) اکنون در دست فرماندهان سپاه است، وزیر جدید نفت آخرین نمونه آن است، اما سهم دفتر رهبری در این بده و بستانها چه بوده است؟ صرف نظر از برخی هیاهوهای تبلیغاتی، گفته می شود که  برنده این مرحله دعوا تاکنون باند احمدی نژاد بوده که توانسته مهره های اصلیش را حفظ کند، هر چند اقدامات تبلیغاتی و دامنه کنش آنها محدود شده است.

آنچه تاکنون از این توافقات پشت پرده به بیرون درز کرده این نکته است که باند احمدی نژاد در زمان کوتاهی که در حد معاونت وزارت اطلاعات به اسناد محرمانه و فوق محرمانه دست یافته توانسته بر اساس این اسناد با رهبر جمهوری اسلامی وارد معامله شود. باقی ماندن مشائی، رحیمی و دیگر اعضای متنفذ باند رئیس جمهوری در قدرت، حق السکوتی است که دفتر رهبری به احمدی نژاد و اسناد دراختیار وی و باندش  می پردازد. از محتوای این اسناد خبری در دست نیست، هر چند در وجود آنها هم تردیدی نیست. بدون چنین اسنادی احمدی نژاد چه دارد که بتواند در برابر جناح پرقدرت رهبری – سپاه مقاومت کند؟ پرسش اصلی این است.

اینکه باند یادشده حق شرکت در انتخابات و داشتن کرسی در مجلس را خواهد داشت یا نه، از چند و چون آن هنوز خبر دقیقی در دست نیست. سخنان روزهای آینده احمدی نژاد با رسانه های خارجی در نیویورک ابعاد این بده و بستانها را بیشتر نشان خواهد داد.

--
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر