۱۳۹۰ مهر ۱, جمعه

انتقاد شدید رسانه های کشور از سفر هیات صد نفره احمدی نژاد به نیویورک

انتقاد شدید رسانه های کشور از سفر هیات صد نفره احمدی نژاد به نیویورک

رسانه های کشور و شبکه های اجتماعی امروز هم به انتقادات خود از اهداف سفر پر هزینه محمود احمدی نژاد و وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی به آمریکا ادامه دادند.

سایت خبری آینده گزارشی در باره هزینه های اقامت هیات ایرانی در هتل گران قیمت وارویک در نیویورک منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش تنها هزینه های سفر احمدی نژاد در این هتل در حدود یک میلیون دلار خواهد بود.

به نوشته آینده هزینه اتاق های این هتل که معمولا محل اقامت ستاره های سینمای هالیوود است بیش از دویست هزار دلار خواهد بود.

آینده می نویسد که هزینه مدیریت جهان برای آقای احمدی نژاد به این محدود نمی شود و هزینه گردهمایی ها و میهمانی ها در این هتل در حدود پانصد هزار دلار خواهد بود.

انتقاد دیگر مربوط به همراهی شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و محمد بهمنی رییس بانک مرکزی با آقای احمدی نژاد است.

رسانه ها این همراهی را نوعی فرار مقام های اقتصادی مسوول اختلاس ۳۰۰۰ میلیاردی از پاسخ گویی به این افتصاح و احتمال بازداشت در هنگام نبودن آقای احمدی نژاد دانسته اند.

 

سایت آینده با انتقاد از تعداد بالای همراهان نوشته است: این پرسش مطرح است، در کشور آمریکا که هیچ ارتباط سیاسی، اقتصادی با ایران ندارد و همچنین در حاشیه اجلاس مجمع عمومی که عملاً امکان مذاکرات طولانی و تبادل تفاهمنامه وجود ندارد، چرا باید چنین هیات عریض و طویلی که برخی از آنها اعضاء خانواده مسئولان هستند، راهی آمریکا شوند و چرا تنها چند معاون و وزیر کلیدی به همراه تیم حفاظتی، رئیس دولت را همراهی نکرده اند.

سایت آینده همچنین می نویسد یا سفر به نیویورک، تور "سیاسی – سیاحتی" است که این هزینه ها از محل بیت المال برای گردش گروهی که اعزامشان چندان توجیه منطقی ندارد، صورت پذیرد یا اینکه تصور شده حالا که همه حواسشان به اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است، رقم های ناچیز میلیارد تومانی چنین سفرهایی به چشم کسی نمی آید؟! آقای رئیس جمهور البته شاید هم پول این سفر را همچون پول چند پرس چلوکباب سفر استانی دولت که از حقوق معاونش کم کرد، از همراهانش کم می کند.

 

در انتقادی دیگر صادق روحانی در خبر آنلاین گفته است سخن گفتن از تاریخ و ساختار سازمان ملل، شیوه مدیریت جهان، گفتمان عدالت خواهی در جهان و سخنانی از این دست همه و همه مطالبی است که در سفرهای پیشین هم بر آن تاکید شده بود و این سوال را در ذهن بر می انگیزاند که اگر قرار است این سفر تکرار سفرهای پیش باشد و دستاورد جدیدی نداشته علت حضور بلند پایه ترین مقام اجرایی کشور در این سفر چیست؟

به نوشته خبر آنلاین، حضور چهره های حاشیه ساز دولت نظیر اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی و علی سعیدلو از یک سو و حضور برخی وزرای غیر مرتبط مانند وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یا وزیر نیرو در این سفر خود سوال های دیگری را نیز بر می انگیزاند.

همچنین آقای روحانی هدف دیگر این سفر را فرار از پاسخگویی در باره اختلاس دانسته و نوشته است: برخی از منتقدین دولت بر این باورند که اگر سفر احمدی نژاد به سازمان ملل هیچ فایده ای برای وی نداشته باشد دست کم به مدیریت رسانه ها پیرامون اتهامات اخیری که به دولت وارد شده کمک خواهد کرد تا «پاکترین دولت» بتواند حاشیه و بحران را پشت سر بگذراند.

--
اعتراض به خشک شدن دریاچه ارومیه، رودخانه زاینده رود و ترک برداشتن سقف سی و سه پل اصفهان ارزش حمایت کامل را دارند

آیا برای آزادی موسوی و کروبی درخواست خودتان را ثبت کرده اید؟ اینجا
دیکتاتورها یکی یکی به پایان راه می رسند: قذافی، اسد و ...
سبز مي مانيم، تا هميشه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر