۱۳۸۹ اسفند ۲۶, پنجشنبه

خبرنامه موج سبز - یکشنبه، بیست و دوم اسفند 1389


banner.jpg


خبرنامه موج سبز - یکشنبه، بیست و دوم اسفند 1389


...................................................................................................................................................................
خلاصه خبرها
...................................................................................................................................................................


دیدار موسوی و رهنورد با فرزندانشان بعد از ۲۲ روز بی خبری
فرزندان زهرا رهنورد و میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان حکومت ایران، اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۱۷ اسفند، بعد از ۲۲ روز بی خبری، در خانه ای در خیابان پاستور تهران با پدر و مادرشان دیدار کرده اند.

در این نامه که روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ در وب سایت کلمه، وب سایت نزدیک به آقای موسوی، منتشر شده، فرزندان آقای موسوی اعلام کرده اند که روز سه شنبه ۱۷ اسفند یکی از دختران آقای موسوی، خواهر خانم رهنورد و برادر آقای موسوی از طرف مقام های امنیتی احضار شده اند.

به گفته فرزندان آقای موسوی ماموران امنیتی به این افراد گفته اند که امکان ملاقات با میرحسین موسوی و زهرا رهنورد فقط برای این سه نفر ممکن است، که برادر آقای موسوی و خواهر خانم رهنورد این پیشنهاد را نپذیرفته اند.

دختران آقای موسوی در مورد این پیشنهاد می نویسند: "به راستی بعد از این همه شایعات دردناک، کدام دختریست که بتواند پس از این همه تلخی فراق از پدر و مادر، در برابر این پیشنهاد هرچند مشکوک مقاومت نماید."

فرزندان آقای موسوی و خانم رهنورد در مورد مکان این دیدار این طور نوشته اند: "بعد از گرفتن قول و قرار و تاکید بر مطرح نکردن مباحث سیاسی وارد خانه ای که در پاستور بود شده و پس از گذشتن از حیاط این خانه که پر از نیروهای امنیتی و ونی با شیشه های سیاه بود وارد تنها اتاق خانه شدیم. پدر و مادر را که مشخص بود که از این ملاقات بی خبر بودند با هیجانی غیر قابل وصف در آغوش کشیدیم."
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


كاريكاتور مردمك - بخش 147- شهيد دزدي
shahid dozdi.jpg


پوستر
rooban.jpg


عکس: کاریکاتور - ممنوعیت به کار بردن الفاظ رکیک
alfaz rakik.jpg



سازماندهی چماقداران لباس‌شخصی، تاکتیک مشترک سرکوب در دیکتاتوری‌ها
با گسترده شدن فضاى اطلاع رسانى و تاثیر وقایع داخلى بر نگرش و مناسبات خارجى، حتى دیکتاتورها نیز از دست زدن به برخى رفتارها بطور مستقیم و یا علنى شدن خوى وحشیانه‌شان در مقابل چشم دوربین ها و ناظران بین المللى، مى پرهیزند و مى کوشند با دخیل کردن نیروهایى تحت عنوان طرفداران یا فداییان حکومت به غائله هاى خیابانى، رفتار ماموران رسمى و جنس دستورات ابلاغى خود را مسالمت آمیز و معقول نشان...

دیپلماسى ایرانى در یادداشتی کوتاه به بررسی پدیده اوباش حکومتى در ساختارهاى دیکتاتورى پرداخت و با اشاره به گزارش رسانه‌های دولتی و حکومتی ایران درباره استفاده بسیاری از حکومت‌های دیکتاتوری منطقه از اوباش و عوامل لباس شخصی برای سرکوب معترضان، ‌نوشت:

شبکه خبرى العالم که ظاهرا به دلیل پوشش خبرى اعتراضات سیاسى در کشورهاى حاشیه خلیج فارس با محدودیت هایى در اینترنت و پخش ماهواره اى مواجه شده است، روز جمعه گزارش داد که بیش از ۴۰۰ شهروند بحرینى در حملات نیروهاى امنیتى و اوباش به تظاهرکنندگان در منامه زخمى شدند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


دومینوی حذف به مهره آخر نزدیک می شود
...هر روز از دل دومینوی سیاست ایران چهره ی جدیدی نمایان می شود. و هر بار با افتادن مهره ای قدیمی و باسابقه مهره ی جدید کم سابقه ای خود را نشان می دهد. از فردای پیروزی انقلاب در ایران حرکت این دومینو بیشتر حذفی بود تا جذبی. جبهه ملی، نهضت آزادی ، حزب توده، و سازمان ها و گروه های تندروتری چون سازمان مجاهدین و چریک های فدایی و چهره های فرهنگی و ادبی و... یک به یک به طریقی از گردونه این نظام حذف شده اند.

گرچه برخی با کج خلقی تا مدتی تحمل شده ولی درنهایت از صحنه سیاسی و چرخه قدرت ناپدید گشته اند. علی رغم این که این جمعیت ها و گروه ها بسیاری هواداران خود را در بین مردم حفظ کرده اند اما چندان نقشی در تصمیم گیری های کلان مملکت نداشته اند.

دهه اول انقلاب به خصوص ایام جنگ، حاکمیت با استفاده و گاه سوء استفاده از فضای جنگ، حذف بسیاری از این گروه ها و چهره ها را بدون مشکل جدی تعقیب و عملیاتی کرد، به خصوص در نبود امکانات اطلاع رسانی و ارتباطی این گروه ها با مردم( همچون امروز ) و جو سازی ها، این فرآیند شکل گرفت و اجرا شد.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


صفار هرندی: هاشمی رفسنجانی بیطرف نیست، بلکه گرایش و تمایل به سمتی خاص دارد
دختر هاشمی اجیرشده شیطان است
با گذشت چند روز از کناره گیری هاشمی رفسنجانی از ریاست مجلس خبرگان، که تحت فشار حاکمیت و طرفداران دولت صورت گرفت، مشاور فرمانده کل سپاه و وزیر سابق ارشاد خاطرنشان کرد "هاشمی رفسنجانی چوب اطرافیان خود را می خورد."

به گزارش جهان، محمدحسین صفار هرندی در مصاحبه با سالنامه مثلث، اطرافیان هاشمی رفسنجانی را "مقصر" دانست و ادعا کرد: "در سال ۸۳ پسر ایشان مهدی هاشمی یا یک روزنامه پر تیراژ آمریکایی مصاحبه میکند که این بار اگر پدر من رئیس جمهور شود، قانون اساسی را تغییر میدهد و نقش رهبری را تا حد یک مقام تشریفاتی تنزل میدهد. این حرف یعنی براندازی. ولی این پسر به خاطر این حرف تو دهنی نخورده است. کجا شنیدهایم که آقای هاشمی بگوید غلط کرده آن کسی که حتی اگر پسر من باشد چنین اراجیفی را سر هم کرده است؟ دختر ایشان انواع اهانتها را به نظام داشته است. کسی که این حرفها را می زند یعنی اجیر شده شیطان است. چرا توبیخ نمی شود؟"
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


خانواده‌های زندانیان سیاسی: برهم زدن جلسه قرآن، یعنی گردن‌فرازی در برابر خدا
پس از برخورد نیروهای امنیتی ظهر سه شنبه ی گذشته با خانواده های زندانیان سیاسی و جلوگیری از تشکیل جلسه ی قرائت و تفسیر قرآن هفتگی آنان، این خانواده ها در بیانیه ای با محکوم کردن این حرکت غیر قانونی اعلام کردند: بدانید که این رفتارها و تهدیدها فقط تقابل با چند خانواده ی بی پناه و دور مانده از عزیزانشان که با پناه بردن به قران و بیان رنج هایشان از قرآن تشفی می جویند و در کنار هم آرامش جستجو می کنند، نیست. بلکه این گردن فرازی در مقابل قرآن و دعوت الهی به دعاست که در گوشه گوشه ی تاریخ و سنت الهی دیده می شود.

به گزارش کلمه، در بیانیه خانواده های زندانیان سیاسی همچنین تاکید شده است: ما در مقابل دین و آیین مذهبی خود سر خم خواهیم کرد و همچنان رهرو راه قرآن خواهیم بود که جز قرآن و خدای خود مامنی دیگر نداشته و نخواهیم داشت.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


محمد رضا ملکیان و ایمان صدیقی دو فعال سیاسی و دانشجویی مازندران آزاد شدند
بنا به گزارش منابع خبری دانشجویی، محمدرضا ملکیان از اعضای ستاد میرحسین موسوی در مازندران و ایمان صدیقی دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، با سپردن وثیقه های ۵۰ و ۳۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شدند.

به گزارش دانشجونیوز، اتهام ملکیان از سوی دادستانی شهرستان آمل، "اقدام علیه امنیت ملی" و "ارتباط با بیگانگان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی" ذکر شده بود. ملکیان دبیر سابق تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و عضو فعال شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در دهه ۷۰ بوده که در سال ۷۳ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود. این عضو فعال ستاد موسوی در مازندران، در روز ۲ اسفند از سوی نیروهای امنیتی در آمل دستگیر و به بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری ( شهید کچوئی ) منتقل شده است.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


هدف وسیله را توجیه نمی کند
از نگرانی سبزهاست شاید ، که بعضی از دوستان انتشار خبر حصر خانگی و تکذیب انتقال به بازداشتگاه حشمتیه را از سوی سایت کلمه برنتافته و ماجرا را از تکذیب به توبیخ و از توبیخ به تکفیر کشانده اند .
نگرانی ها جای خود دارد ، اما انکار واقعیت که دردی را درمان نمی کند . واقعیت این است که میر حسین موسوی و زهرا رهنورد در خانه های خود حضور دارند و در حصر خانگی به سر می برند .

به کجای این کار کلمه می توان ایراد گرفت : به اصل خبر ؟ به منبع خبر ؟ به زمان انتشار ؟ یا به تکذیب خبر قبلی و عذرخواهی از مخاطبان سایت؟
اگر بر گردانندگان سایت نادرست بودن خبر قبلی معلوم شده است، پس انتشار تکذیبیه به لحاظ حرفه ای و اخلاقی جایز و بل واجب است. عذرخواهی هم کمترین – و شاید تنها – کاری است که که یک سایت می تواند انجام دهد.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


واگذاری پنجاه درصد از سهام یک شرکت بزرگ لبنی، از سوی احمدی نژاد به سپاه پاسداران
در ادامه واگذاری امتیازات سودآور به سپاه و دخالت های این نهاد نظامی در مسائل اقتصادی و همچنین افزایش روزافزون شرکت های وابسته به این نهاد، محمود احمدی نژاد واگذاری پنجاه درصد از سهام شرکت لبنی «کاله» آمل را به سپاه پاسداران پیشنهاد کرد.

به گزارش منابع محلی، برادران سلیمانی مالکین شرکت لبنی کاله امل که از بزرگترین کارخانجات صنایع شیر و لبنیات ایران می باشد، چندی پیش به همراه عزت الله یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی به دیدار محمود احمدی نژاد رفتند و در این دیدار نارضایتی خود را از شرایط تحمیلی توسط دولت اعلام نمودند، یکی از برادران سلیمانی تصریح کرد اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها باعث افزایش هزینه تولید شده، همچنین بدلیل افزایش قیمت حامل های انرژی بویژه گازوئیل، هزینه توزیع محصولات نیز بشدت افزایش پیدا کرده است، به همین خاطر عرضه محصولات لبنی با قیمت فعلی غیر ممکن می باشد و دولت باید با افزایش قیمت فراورده های لبنی موافقت نماید.

پس از تشریح گزارشی مبسوط توسط مالکین کاله، محمود احمدی نژاد ضمن ابراز مخالفت با افزایش قیمت محصولات لبنی در شرایط فعلی، ابراز داشت "می توانید پنجاه درصد از سهام خود را به سپاه واگذار کنید تا سپاه با توجه به امکانات وسیع لجستیکی و حمل و نقل که در ساسر کشور در اختیار دارد بدون هیچ مشکلی توزیع محصولات را انجام دهد،و دیگر دلیلی هم برای افزایش قیمت وجود نخواهد داشت."
بنابر این گزارش، رایزنی های ابتدایی از سوی سپاه و وزارت بازرگانی برای واگذاری درصدی از مالکیت کاله به سپاه آغاز شده و هنوز از واکنش مالکین کاله گزارشی منتشر نشده است.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


بزرگداشت تولد شهید کیانوش آسا توسط دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت
روز شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ جمعی از دانشجویان سبز دانشگاه علم و صنعت با حضور در پارک شهید آسا و قرار دادن پوسترهای این شهید راه آزادی و روشن کردن شمع سبز و بستن روبان های سبز به صندلی های پارک پیشاپیش به استقبال سالروز تولد شهید کیانوش آسا رفتند و بار دیگر یاد و خاطره ی کیانوش آسا را زنده کردند.

به گزارش دانشجو نیوز، دقایقی بعد از این حرکت دانشجویان، نیروهای حراست دانشگاه علم و صنعت سریعا به پارک آسا رفته و پوسترهای کیانوش و شمع ها و روبان های سبز را جمع آوری کرده و در پارک آسا مستقر شدند.
کیانوش آسا، ۲۵ ساله، مهندس شیمی و دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی دانشگاه علم و صنعت تهران بود. او روز ۲٣ خرداد برای انجام امور مربوط به پايان‌نامه دوره کارشناسی ارشد خود از کرمانشاه (زادگاهش) به تهران می‌رود و در روز ۲۵ خرداد در راهپیمایی میلیونی خیابان آزادی شرکت می‌کند. وی در این روز مورد اثبات گلوله قرار میگیرد و هنگام انتقال به بیمارستان مفقود می شود.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


جمهوری اسلامی، دشمن اینترنت
گزارشی از سانسور و سرکوب در حوزه اینترنت در سالی که گذشت

در آستانه سیزدهم مارس و روز جهانی «مبارزه با سانسور بر روی اینترنت»، سازمان گزارشگران بدون مرز، طی گزارشی از عملکرد یک سال اخیر جمهوری اسلامی در زمینه سرکوب و سانسور در حوزه اینترنت، خاطرنشان کرد "جمهوری اسلامی ایران در سال ٢٠١٠ نیز سرکوب و کنترل آنلاین را تشدید کرد. در دوره‌های تنش و تظاهرات مقامات مسئول اقدام به کند کردن سرعت اینترنت و اختلال و یا قطع کامل شبکه اینترنت و تلفن همراه کرده‌اند. حکومت ایران همچنان به کارزار ضد رسانه‌های جدید ادامه می‌دهد و آنها را به درخدمت منافع خارجیان بودن متهم می‌کند، چندین شهروند وب‌نگار به محازات اعدام محکوم شده‌اند."
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


انتقاد احمد توکلی از محرمانه ماندن مذاکرات و تصمیمات مجلس خبرگان
درحالیکه طی سالهای اخیر پیشنهاد علنی شدن جلسات مجلس خبرگان توسط برخی شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مطرح شده، اما مورد مخالفت اکثر اعضای آن مجلس قرار گرفته بود، احمد توکلی، اصولگرای منتقد دولت و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، ضمن انتقاد از محرمانه بودن نطق‌ها، مذاکرات و تصمیم‌های مجلس خبرگان، خواستار علنی شدن و انتشار آنها شد.

به گزارش الف، توکلی طی یادداشتی که روز شنبه ۲۱ اسفند منتشر ساخت، با شرح موارد و اخبار منتشر نشده مربوط به نشست اخیر مجلس خبرگان (سه شنبه و چهارشنبه گذشته)، انتشار چنین اخباری را برای اطلاع افکار عمومی مفید خواند.

گفتنی است در اولین روز نهمین اجلاس دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، که در روزهای ۱۷ و ۱۸ اسفند برگزار شد، محمدرضا مهدوی کنی به عنوان رئیس جدید مجلس خبرگان، جانشین هاشمی رفسنجانی شد و اعضای آن مجلس نیز طی بیانه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی را یک "نعمت الهی" توصیف کردند، که مردم ایران باید "قدر‌شناسی بیشتر" از او داشته باشند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


مذاکرات غیرعلنی فرستادگان دولت در قم
اعضای شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، امروز شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ برای دیدار با مراجع تقلید به قم رفتند و به نوشته خبرآنلاین پس از انجام اولین دیدار، خواستار منتشر نشدن اخبار مذاکرات خود شدند.
اولین دیدار هیات اعزامی از سوی ریاست جمهوری، با آیت الله محمدعلی علوی گرگانی از مراجع حامی حکومت انجام شده که وی در جریان آن، به انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت پرداخته است.

خبرآنلاین یادآوری کرده که سفر هیات اعزامی از سوی ریاست جمهوری ایران، دو روز پس از آن صورت گرفته که محمود احمدی‌نژاد به قم سفر کرده اما با مراجع تقلید دیداری نداشته است.
در سال‌های گذشته، تعدادی از مراجع تقلید به انتقاد از سیاست‌های فرهنگی دولت پرداخته و از مواردی چون گسترش "بی‌بندوباری"، بی‌توجهی به جایگاه روحانیت در اداره کشور و اظهارات اسفندیار رحیم مشائی رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد انتقاد کرده‌اند.

از جمله مواضع آقای مشائی که مخالفت شدید روحانیان قم را برانگیخته، تاکید بر مفاهیم ملی گرایانه است که از نظر این روحانیان، به معنی کم رنگ شدن "اسلامیت" حکومت ایران تلقی می‌شود.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


پدرشهیدعبادی: قاضی گفته که نمی تواند بسیجی ها را دستگیر کند
اصغر عبادی، پدر شهید میثم عبادی می گوید:« راستش را بخواهید مدتهاست که برای پی گیری وضعیت پرونده پسرم به دادگاه یا دادگستری نرفته ام معلوم است که نمی خواهند به این پرونده ها رسیدگی شود. باور کنید هر بار که به دادگاه یا دادستانی می روم آن قدر با من بد برخورد می کنند که خیلی اوقات گریه ام می گیرد .»

عبادی این جملات را در گفت و گو با خبرنگار کلمه گفته و تاکید کرده است: قاضی خودش به من گفت «من نمی‌توانم این بسیجی‌ها را دستگیر کنم و با اینکه پرونده‌ی شما چند سال باز می‌ماند، من نمی‌توانم کاری کنم.» او با زبان خودش به من گفت که نمی‌تواند بسیجی‌ها را بازداشت کند. گفت که خانواده دارم و نمی‌توانم. یعنی قاضی هم از یک بچه‌ی ۱۵ ساله حساب می‌برد. حالا نمی‌دانم باید برای پیگیری چه کنم.
میثم عبادی، جوانترین شهید جنبش سبز است. او ۲۴ خرداد ماه سال گذشته در روز سخنرانی احمدی نژاد در میدان ولی عصر به مناسبت انتخاب دوباره اش از سوی حکومت، مورد اصابت گلوله قرار گرفت . میثم کارگری بود که برای کمک به خانواده اش از چهارده سالگی در یک کارگاه خیاطی کار می کرد . او در تجمع های اعتراضی آن روز در چهار پارک وی از ناحیه شکم گلوله خورد و به شهادت رسید.
....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


ضیا نبوی برای انجام مصاحبه تلویزیونی تحت فشار است
ضیا نبوی، سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل که از یک ماه پیش از زندان کارون اهواز به نقطه نامعلومی منتقل شده بود، هم اکنون در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز به سر می برد.در همین حال اخبار تایید نشده ای نیز مبنی بر بازگرداندن وی در شب گذشته به زندان کارون وجود دارد.

براساس اخبار رسیده به کلمه، این دانشجوی زندانی به مدت یک ماه است که در سول انفرادی تحت فشار بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد، تا با انجام مصاحبه تلویزیونی، وجود " دانشجویان ستاره دار" را انکار کند.
ضیا نبوی، از موسسان و سخنگوی شورای دفاع از حق تحصیل در تاریخ ۲۵ خردادماه ۸۸ بازداشت شد. وی پس از ۵ ماه بلاتکلیفی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب مورد محاکمه قرار گرفت و به ۱۵ سال حبس و تبعید به زندان ایذه محکوم شد. این حکم سپس در دادگاه تجدیدنظر به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان ایذه تبدیل شد.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


شیوا نظرآهاری برنده جایزه صداقت و شجاعت سیاسی شد
شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر، برنده جایزه شهر اسلینگن آلمان به نام جایزه "تئودور هکر، برای صداقت و شجاعت سیاسی" شد.
به گزارش دویچه وله، یورگن تسیگر، شهردار شهر اسلینگن آلمان روز جمعه (۲۰ اسفند / ۱۱ مارس) اعلام کرد که شیوا نظرآهاری به خاطر فعالیت و شجاعت‌اش در نوشتن گزارش‌هایی در اینترنت در باره نقض حقوق بشر در ایران، این جایزه را دریافت خواهد کرد.

خانم نظرآهاری که اکنون به خاطر فعالیت‌های حقوق بشری خود محکوم شده است، نمی‌تواند این جایزه را که در تاریخ ۱۷ آوریل اهدا می‌شود، شخصا دریافت کند. شهرداری شهر اسلینگن اعلام کرد که این جایزه در غیاب خانم نظرآهاری، به همکار او خانم پریسا کاکایی اهدا خواهد شد.
شهر اسلینگن این جایزه را هر دو سال یک بار به شخصیت‌هایی اهدا می‌کند که تلاش‌های درخور توجهی در راه حفظ حقوق بشر، صلح و دمکراسی انجام داده‌اند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


محکومیت پسر استاد اخلاق دولت دهم به شش سال حبس به اتهام زمین خواری
قوه قضائیه از بازداشت حائری شیرازی استنکاف می کند
در حالیکه محمد طاهر حائری شیرازی معروف به شجاع، فرزند آیت الله حائری شیرازی، به اتهام زمین خواری و فروش زمین های عمومی بدون داشتن سند مالکیت به شش سال حبس و بازگرداندن اموال عمومی محکوم شد، کماکان دستگاه قضایی فارس از زندانی کردن وی استنکاف می ورزد.

به گزارش تارنمای «صبح امید»، شجاع حائری فرزند محی الدین حائری، معلم اخلاق دولت و امام جمعه سابق شیراز، تحت عنوان شرکت تعاونی «طوبی»، چند صد قطعه زمین با عنوان باغ شهر را، به قطعات ۲۰ میلیون تومان و بیشتر، و با واسطه کامران باقری لنکرانی (وزیر دولت نهم) و مریم اردبیلی(همسر شجاع و مشاور امور بانوان استانداری فارس در دوره محمد رضا رضازاده) به پزشکان شیراز و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز فروخته بود، بدون اینکه این شرکت و یا خانواده حائری مالکیتی بر زمین های منطقه دالین شیراز داشته باشند.

این گزارش همچنین افزود "نکته مهم در خصوص شرکت تعاونی طوبی این است که اعضای این شرکت را خانواده حائری و علیرضا نجابت داماد حائری تشکیل می دهند."
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید


برگزاری اولین روز تجمع دانشجویان در مقابل سازمان ملل در ژنو
جمعی از فعالان سابق جنبش دانشجویی در اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر در ایران ظهر امروز تجمع اعتراضی خود در مقابل دفتر سازمان ملل در ژنو را آغاز کردند.
 به گزارش خبرنگار جرس، چندی پیش فراخوانی با امضای ۳۶ فعال سابق دانشجویی منتشرشد که "کشتار مردم بی‌گناه و دانشجویان آزادی‌خواه، "بازداشت گسترده، شکنجه و صدور احکام سنگین حبس برای دانشجویان و همراهان جنبش سبز و بازداشت غیرقانونی رهبران آن از جمله موارد اعتراضی آنان عنوان شده بود.

مرتضی اصلاح چی از فعالان سابق دانشجویی درباره برپایی این تجمع به جرس می‌گوید: پس از کودتای انتخاباتی سال ۸۸ روند نقض حقوق بشر توسط اقتدار گرایان بیش از پیش افزایش پیدا کرد و حقوق اولیه مردم از آنان دریغ شد، صدها نفر از فعالان سیاسی، اجتماعی و دانشجویی و همچنین مردم عادی صرفا به خاطر مطالبه حقوق خود که بیشتر آن‌ها حتی در قانون اساسی وجود دارد، به زندان افتادند و در زندان مورد شدیدترین برخوردها و شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند.
 ....... متن کامل خبر را در فایل ضمیمه مشاهده نمایید








...................................................................................................................................................................

- برای مشاهده متن کامل پست ها شامل متن کامل اخبار، عکس ها، بیانیه ها و تحلیلها، فایل "پی دی اف" ضمیمه شده را مطالعه کنید.

- اگر از جیمیل استفاده می کنید دکمه view را نیز می توانید جهت مشاهده فایل پی دی اف خبرنامه کلیک کنید.
- اگر می خواهید فایل را دانلود کرده و در کامپیوتر خود آن را مطالعه کنید ولی اکروبات ریدر ندارید، آن را از این لینک دانلود کرده و نصب کنید.




جدیدترین نسخه روزنامه های "کلمه" و  "قلـــم ‌سبـــز" نیز جهت چاپ و انتشار دستی، ضمیمه شده اند



..................................................................................................................................................................

گروه خبری دانشجویی موج سبز

..................................................................................................................................................................


--
سبز مي مانيم، تا هميشه

آسمان را به یاد یاران دربند، از آن خود خواهیم کرد



دیگر چه باک از باران، ما با دریا همبستریم


همراه شو عزيز، همراه شو عزيز، تنها نمان به درد

کين درد مشترک، هرگز جدا جدا، درمان نمي شود

دشوار زندگي، هرگز براي ما

بي رزم مشترک، آسان نمي شود


روز خشم مردم ایران نزدیک است!

تجربه ای از برمه: تنها نبردی را می بازیم که رهایش می کنیم


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر